Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tjæreborg 2021 (Generelt)

af Vestjyden, 27/3 2021, 16:55 (1125 dage siden)

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

Mvh Vestjyden

--
[image]
AR 2052

Tjæreborg 2021

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 27/3 2021, 21:23 (1125 dage siden) @ Vestjyden

Det sidste foto viser måske noget som er "forsvundet" :-P

Tjæreborg 2021

af Vestjyden, 27/3 2021, 23:08 (1125 dage siden) @ Steen Nielsen

Det sidste foto viser måske noget som er "forsvundet" :-P

Nej det er blot forårsblomster langs banen og signaler bag træerne :-)

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Tjæreborg 2021

af Jan K., 31/3 2021, 18:25 (1121 dage siden) @ Vestjyden

Et kørende Arriva togsæt?! :-D

Hvis du hopper ind i et af de blå-grønne lyn og kører 6-7 km vestpå, kan du vise Danmarks allernyeste trinbræt, Jerne.

Der er på terrænnet bag spor 2 et underligt galvaniseret stål-stativ med Y-formede opstandere med vandret liggende rør på hver "spids" af Y-et... 100m langt? Jeg forsøger næsten dagligt forgæves at udregne funktionen... ved du noget om det?

/tilføjelse: har lige kigget billederne igen og du kan se enden af "stativet" på billedet med Arriva togsættet og på billede 6 med IC4'eren ses den anden ende.

Tjæreborg 2021

af Vestjyden, 31/3 2021, 18:37 (1121 dage siden) @ Jan K.

Der er på terrænnet bag spor 2 et underligt galvaniseret stål-stativ med Y-formede opstandere med vandret liggende rør på hver "spids" af Y-et... 100m langt? Jeg forsøger næsten dagligt forgæves at udregne funktionen... ved du noget om det?

/tilføjelse: har lige kigget billederne igen og du kan se enden af "stativet" på billedet med Arriva togsættet og på billede 6 med IC4'eren ses den anden ende.

Jeg ved det heller ikke men det er der højst sandsynligt nogle herinde der gør?

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Tjæreborg 2021

af andersj, Aalborg, 31/3 2021, 18:43 (1121 dage siden) @ Vestjyden

Der er på terrænnet bag spor 2 et underligt galvaniseret stål-stativ med Y-formede opstandere med vandret liggende rør på hver "spids" af Y-et... 100m langt? Jeg forsøger næsten dagligt forgæves at udregne funktionen... ved du noget om det?

/tilføjelse: har lige kigget billederne igen og du kan se enden af "stativet" på billedet med Arriva togsættet og på billede 6 med IC4'eren ses den anden ende.


Jeg ved det heller ikke men det er der højst sandsynligt nogle herinde der gør?

Mvh vestjyden

Det ligner sådan et hegn der skal forhindre folk i at krydse sporene. I forbindelse med elektrificeringen er der dog kommet et rigtigt hegn op som også ses på billederne.

Et lignende findes bl.a. også i Aalborg (billede 2): https://danskejernbaner.dk/vis.station.php?FORLOEB_ID=213&content=Aalborg+Station

--
Mvh Anders


Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak