Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vectron på vej (Generelt)

af Bent Jensen, 28/3 2021, 00:27 (1097 dage siden)

Drehschiebe online viser her til aften 3 billeder af Railadventure BR 139 bremsevogn 3 Vectron til VR bremsevogn 3 DSB Vectron Railadventure 111,undskyld jeg kunne ikke linke
Med venlig hilsen
Bent Jensen

Vectron på vej

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 28/3 2021, 00:39 (1097 dage siden) @ Bent Jensen

Lidt sjovt at DSBs hjemme side siger de har 3 stk. :-P :-P

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Vectron på vej

af Bent Jensen, 28/3 2021, 00:48 (1097 dage siden) @ hummel_62

Hmm jeg syntes ikke tidspunkt for billedet,men optaget et sted på DB nord syd strækning en,gad vide om hvornår billede er taget?

Med venlig hilsen
Bent Jensen

Vectron på vej (med link til DSO)

af Nordexpress, 28/3 2021, 08:56 (1097 dage siden) @ jacobchristensen

Tak for link - seks loks ad gangen, det er effektivt!

DSB og Vectroner minder om JustEat eller Wolt - bare bestil, så bliver det bragt til døren.

Vectron på vej (med link til DSO)

af Bent Jensen, 28/3 2021, 10:04 (1097 dage siden) @ Nordexpress

Tak for linket og bemærninger, ja jeg havde skam tænkt på hvor det var og jeg tror på Gemúnden, min så ikke at det er i Hannover eller Hamburg området de skilles. Apropos Railadventure så er det d lidt af en opgave de har fået med at transportere nyt materiel rundt til de forskellige købere af nyt materiel.
Med venlig hilsen
Bent Jensen

Vectron på vej (med link til DSO)

af andersj, Aalborg, 28/3 2021, 11:26 (1097 dage siden) @ Bent Jensen

Tak for linket og bemærninger, ja jeg havde skam tænkt på hvor det var og jeg tror på Gemúnden, min så ikke at det er i Hannover eller Hamburg området de skilles. Apropos Railadventure så er det d lidt af en opgave de har fået med at transportere nyt materiel rundt til de forskellige købere af nyt materiel.
Med venlig hilsen
Bent Jensen

Inde på Drehschreibe-Online meldes det at de blev skilt i Hannover. De finske lokomotiver fortsatte mod Hamburg mens EB'erne blev slæbt mod Braunschweig.

--
Mvh Anders

Vectron på vej (med link til DSO)

af Bent Jensen, 28/3 2021, 12:55 (1097 dage siden) @ andersj

Braunschweig???det forstår jeg da ikke, medmindre de skal sejles over fra Rostock til Trelleborg,men det kan jeg ikke tro?
Mystisk eller skal nogen af dem også godkendes til kørsel i Sverige,
Med venlig hilsen
Bent Jensen

Vectron på vej (med link til DSO)

af FutteV, 28/3 2021, 16:23 (1097 dage siden) @ jacobchristensen

Det ligner at en af Vectron er 3207 (svært at se ordenligt), så det kan være et ældre billede.

Vectron på vej (med link til DSO)

af andersj, Aalborg, 28/3 2021, 16:28 (1097 dage siden) @ FutteV

Det ligner at en af Vectron er 3207 (svært at se ordenligt), så det kan være et ældre billede.

Det er 3217.

--
Mvh Anders

Vectron på vej (med link til DSO)

af Bent Jensen, 29/3 2021, 16:12 (1096 dage siden) @ andersj

Er de Vectron fundet igen og på vej til DK måske en fahrdienstleiter der havde andre planer med kørslen


Med venlig hilsen
Bent Jensen

Vectron på vej (med link til DSO)

af andersj, Aalborg, 29/3 2021, 16:20 (1096 dage siden) @ Bent Jensen

Er de Vectron fundet igen og på vej til DK måske en fahrdienstleiter der havde andre planer med kørslen


Med venlig hilsen
Bent Jensen

De er ikke spottet siden de forlod Hannover mod øst. Dem til Finland blev spottet i Hamburg i går.

--
Mvh Anders

Vectron på vej (med link til DSO)

af Nordexpress, 29/3 2021, 17:21 (1096 dage siden) @ andersj

Uden at have skyggen af konkret kendskab til modtagelsen af Vectronerne må man da konstatere, at vi er ualmindeligt gode til at holde ferie i Danmark, så mon ikke de først skal være ved grænsen efter påskehelligdagene?

Mit bud ville da så være, at de holder påskeferie på et sidespor i Lehrte Güterbahnhof, eller som den hedder på ny-tysk DB Megahub Hannover-Lehrte.

Vectron på vej (med link til DSO)

af Bent Jensen, 29/3 2021, 17:29 (1096 dage siden) @ Nordexpress

Ikke noget dårligt bud,men hvis jeg var Siemens,vil jeg nok ikke betale for at Railadventure også er med stammen,kan måske tænkes at Railadventure er kørt til andre opgaver og så Hector rail henter ved passende lejlighed.
Med venlig hilsen
Bent Jensen

Vectron på vej (med link til DSO)

af andersj, Aalborg, 29/3 2021, 17:30 (1096 dage siden) @ Nordexpress

Uden at have skyggen af konkret kendskab til modtagelsen af Vectronerne må man da konstatere, at vi er ualmindeligt gode til at holde ferie i Danmark, så mon ikke de først skal være ved grænsen efter påskehelligdagene?

Mit bud ville da så være, at de holder påskeferie på et sidespor i Lehrte Güterbahnhof, eller som den hedder på ny-tysk DB Megahub Hannover-Lehrte.

Det giver ikke rigtig mening at parkere dem ved Hannover, når resten af toget jo fortsatte til Maschen. Normalt plejer de jo at holde på opstillingssporene ved fabrikken i München inden levering - 3207 var eksempelvis allerede færdig i starten af november, men blev først leveret i slutningen af januar.

Meldingen var jo også at de var kørt mod Braunschweig og det kan man jo først konstatere efter de har forladt Lehrte, da man jo kan køre i fem forskellige retninger fra Lehrte. (Hannover, Celle, Wolfsburg, Braunschweig og Hildesheim).

--
Mvh Anders

Vectron på vej - nyt om manglende Vectron

af OLL, Ballerup, 8/4 2021, 21:43 (1086 dage siden) @ andersj

Det ser ud til at der er kommet nyt omkring den manglende Vectron. Jeg har dog ikke selv adgang til artiklen, så hvis I andre har, kan det være nysgerrigheden bliver stillet.
"Missing DSB Vectron reappears in Germany"

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Vectron på vej - nyt om manglende Vectron

af andersj, Aalborg, 8/4 2021, 22:20 (1086 dage siden) @ OLL

Det ser ud til at der er kommet nyt omkring den manglende Vectron. Jeg har dog ikke selv adgang til artiklen, så hvis I andre har, kan det være nysgerrigheden bliver stillet.
"Missing DSB Vectron reappears in Germany"

Det er dog 3212 som vist er hos Siemens i Wegberg-Wildenrath. Men 3215+3216+3217 er stadig ikke spottet efter de forlod Hannover mod Braunschweig i sidste uge. De finske Vectron de fulgtes med til Hannover er allerede ankommet til Finland.

--
Mvh Anders

Vectron på vej - alternativ anvendelse???

af steenth, 8/4 2021, 22:27 (1086 dage siden) @ andersj

Det ser ud til at der er kommet nyt omkring den manglende Vectron. Jeg har dog ikke selv adgang til artiklen, så hvis I andre har, kan det være nysgerrigheden bliver stillet.
"Missing DSB Vectron reappears in Germany"


Det er dog 3212 som vist er hos Siemens i Wegberg-Wildenrath. Men 3215+3216+3217 er stadig ikke spottet efter de forlod Hannover mod Braunschweig i sidste uge. De finske Vectron de fulgtes med til Hannover er allerede ankommet til Finland.

DSB får flere lokomotiver end de skal bruge de næste par år.... Kunne der være interesse for at andre bruge dem indtil DSB selv har brug for dem? Eller skal der bruges nogle til godkendelse for kørsel i Tyskland.

Avatar

Vectron på vej - nyt om manglende Vectron

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 9/4 2021, 06:45 (1085 dage siden) @ andersj

Det ser ud til at der er kommet nyt omkring den manglende Vectron. Jeg har dog ikke selv adgang til artiklen, så hvis I andre har, kan det være nysgerrigheden bliver stillet.
"Missing DSB Vectron reappears in Germany"


Det er dog 3212 som vist er hos Siemens i Wegberg-Wildenrath. Men 3215+3216+3217 er stadig ikke spottet efter de forlod Hannover mod Braunschweig i sidste uge. De finske Vectron de fulgtes med til Hannover er allerede ankommet til Finland.

Der er vel ikke nogle diktatorerne et sted, som Siemens eller Frau Merkel skal smøre? :-D
Gadaffi er jo væk..

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak