Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fremtidens tog (Generelt)

af Thom32, 12/4 2021, 13:53 (1109 dage siden)

Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas

Fremtidens tog

af Poul Brandt, Nordsjælland, 12/4 2021, 14:00 (1109 dage siden) @ Thom32

Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas

Tror man skal være indbudt.

Der er vedholdende rygter om at det bliver Alstom.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k

Fremtidens tog

af mikkelwf, 12/4 2021, 14:16 (1109 dage siden) @ Poul Brandt

Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas


Tror man skal være indbudt.

Der er vedholdende rygter om at det bliver Alstom.

Tja, efter deres køb af Bombardier har de jo også ca 50% chance for at vinde udbuddet.

Jeg hepper på Stadler, derefter Siemens.. :)

Fremtidens tog

af larsht, 12/4 2021, 15:31 (1109 dage siden) @ Poul Brandt

Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas


Tror man skal være indbudt.

Der er vedholdende rygter om at det bliver Alstom.

Og den holdt stik

Fremtidens tog

af Thom32, 12/4 2021, 15:38 (1109 dage siden) @ larsht

Det gjorde det vidst! Nu er det jo bare hvilken “hyldevare” der er snak om :-)

Fremtidens tog

af andersj, Aalborg, 12/4 2021, 15:38 (1109 dage siden) @ Thom32

Det gjorde det vidst! Nu er det jo bare hvilken “hyldevare” der er snak om :-)

Alstom Coradia Stream

--
Mvh Anders

Fremtidens tog

af larsht, 12/4 2021, 15:40 (1109 dage siden) @ andersj

Det gjorde det vidst! Nu er det jo bare hvilken “hyldevare” der er snak om :-)


Alstom Coradia Steam

For de tyskkyndige kan der læses her

Tysk Wikipedia

Fremtidens tog - DSBs pressemeddelelse

af Vestjyden, 12/4 2021, 15:57 (1109 dage siden) @ Niels Munch

Der er TGV's lillebror og lintens storebror :-)

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Fremtidens tog - DSBs pressemeddelelse

af esni, Frederikssund, 12/4 2021, 17:14 (1109 dage siden) @ Vestjyden

Der er TGV's lillebror og lintens storebror :-)

Mvh vestjyden

Forhåbentlig lintens rige fætter

--
Eskild

Fremtidens tog - DSBs pressemeddelelse

af Vestjyden, 12/4 2021, 17:23 (1109 dage siden) @ esni

Der er TGV's lillebror og lintens storebror :-)

Mvh vestjyden


Forhåbentlig lintens rige fætter

Er ihvertfaldt alle i Alstom-familien :-)

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Fremtidens tog

af Vestjyden, 12/4 2021, 14:08 (1109 dage siden) @ Thom32

Hej. Hvor kan man følge med når Trafikministeriet udgiver pressemeddelelsen omkring fremtidens tog?
Vh Thomas

TV 2 news

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Fremtidens tog - stop i Forlev ?

af Jens Hansen, 13/4 2021, 11:18 (1108 dage siden) @ Niels Munch

Ja, bemærkede det også, at toget kunne dække, var det 90 % af nuværende kørselsbehov?

Og falder fint i tråd med flere "eksperter" som udtaler at DSBs nye tog grundlæggende er et regionaltog.

Det hænger givet sammen med den struktur der har været i Danmark, hvor alle tog som udgangspunkt stopper alle/mange steder. Dette for at få mest økonomi i det.

Men jeg lyttede mig også til at politikerne (måske) godt kunne se at der fremover er behov for et "lyntog". Og strækningen København - Odense - Aarhus bliver givet ombejlet i fremtiden, DSB har ofte medgivet, at det er den eneste strækning hvor de tjener penge. Al anden togtrafik er "på støtten".

JH

Fremtidens tog - stop i Forlev & Svenstrup ?

af Niels Munch, 14/4 2021, 10:59 (1108 dage siden) @ Jens Hansen

Ja, bemærkede det også, at toget kunne dække, var det 90 % af nuværende kørselsbehov?

Og falder fint i tråd med flere "eksperter" som udtaler at DSBs nye tog grundlæggende er et regionaltog.

Det hænger givet sammen med den struktur der har været i Danmark, hvor alle tog som udgangspunkt stopper alle/mange steder. Dette for at få mest økonomi i det.

Men jeg lyttede mig også til at politikerne (måske) godt kunne se at der fremover er behov for et "lyntog". Og strækningen København - Odense - Aarhus bliver givet ombejlet i fremtiden, DSB har ofte medgivet, at det er den eneste strækning hvor de tjener penge. Al anden togtrafik er "på støtten".

Men jeg hæftede mig ved, hvad "togeksperten" de facto sagde (min. 4:15 i linket).

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak