Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB's nye værksted i Aarhus (Generelt)

af Peer Ulf Jacobsen, Højbjerg, 15/4 2021, 19:34 (1106 dage siden)

Nu er planlægningsprocessen med DSB's kommende værksted i Årslev vest for Aarhus kommet så langt, at der er udarbejdet et lokalplanforslag, se punkt #17 på Magistratens kommende møde mandag den 19.april.
Lokalplan 1142, Nye værkstedsfaciliteter for DSB i Årslev
På illustrationerne kan man (hvis man kikker meget nøje efter) set den fremtidige sporplan.

DSB's nye værksted i Aarhus

af Jens Hansen, 16/4 2021, 08:29 (1106 dage siden) @ Peer Ulf Jacobsen

Ja, det bliver flot.

Og tomt.

JH

DSB's nye værksted i Aarhus

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 16/4 2021, 13:16 (1105 dage siden) @ Jens Hansen

Og tomt.

JH

Er det noget du ved noget om eller er det bare noget du tror...?

DSB's nye værksted i Aarhus

af Peter Christensen, 16/4 2021, 13:57 (1105 dage siden) @ Jørgen Schwartz

Er det noget du ved noget om eller er det bare noget du tror...?

Jeg er stækt bange ved at Hr. Hansen har lugtet at værkstedet dimensioneres efter IC4s fejl og mangler. Ikke efter en forventelige lavere fejlrate + væsentlige længere eftersynsintervaller på de nye tog. En del spor indefor er decideret overflødige.....

Personligt har jeg ikke fattet hvorfor leverandøren af togsættene ikke skulle have "en hel del" at skulle have sagt omkring nye værksteder.
Jeg ser et herligt slagsmål mellem DSB og Alstom her.....og det kunne have været udgået.

Og som en klog mand med forstand på produktion sagde "problemet er ikke for lidt plads - det er for meget plads".

DSB's nye værksted i Aarhus

af Poul Brandt, Nordsjælland, 16/4 2021, 15:10 (1105 dage siden) @ Peter Christensen

Er det noget du ved noget om eller er det bare noget du tror...?

Jeg er stækt bange ved at Hr. Hansen har lugtet at værkstedet dimensioneres efter IC4s fejl og mangler. Ikke efter en forventelige lavere fejlrate + væsentlige længere eftersynsintervaller på de nye tog. En del spor indefor er decideret overflødige.....

Personligt har jeg ikke fattet hvorfor leverandøren af togsættene ikke skulle have "en hel del" at skulle have sagt omkring nye værksteder.
Jeg ser et herligt slagsmål mellem DSB og Alstom her.....og det kunne have været udgået.

Og som en klog mand med forstand på produktion sagde "problemet er ikke for lidt plads - det er for meget plads".

Måske er DSB bare ved at forberede plads til 250 km/t togsæt. ;-)

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k

Avatar

DSB's nye værksted i Aarhus

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 16/4 2021, 16:55 (1105 dage siden) @ Peter Christensen

Peter,

fordi man laver en lokalplan der muliggør et vist antal kvadratmeter under tag og et vist antal meter skinner, er det jo ikke ensbetydende med at man er forpligtet til at realisere det hele fra dag 1. Det betyder bare at man indenfor rammerne af lokalplanen kan udvide hvis det bliver nødvendigt.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

DSB's nye værksted i Aarhus

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 16/4 2021, 17:42 (1105 dage siden) @ Michael Deichmann

Peter,

fordi man laver en lokalplan der muliggør et vist antal kvadratmeter under tag og et vist antal meter skinner, er det jo ikke ensbetydende med at man er forpligtet til at realisere det hele fra dag 1. Det betyder bare at man indenfor rammerne af lokalplanen kan udvide hvis det bliver nødvendigt.

Så Michael, nu må du jo ikke tage luften ud af endnu en god konspirationsteori... :-D

Avatar

DSB's nye værksted i Aarhus

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 16/4 2021, 20:27 (1105 dage siden) @ Jørgen Schwartz

Peter,

fordi man laver en lokalplan der muliggør et vist antal kvadratmeter under tag og et vist antal meter skinner, er det jo ikke ensbetydende med at man er forpligtet til at realisere det hele fra dag 1. Det betyder bare at man indenfor rammerne af lokalplanen kan udvide hvis det bliver nødvendigt.


Så Michael, nu må du jo ikke tage luften ud af endnu en god konspirationsteori... :-D

Undskyld!!!! Jeg lusker bare ud og lukker selv døren efter mig! :-D :-P

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak