Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny opdeling af Jernbanen.dk? (Generelt)

af Kai Bayer, 18/4 2021, 14:09 (1101 dage siden)

Kære webmaster

Som mangeårig læser og bidragyder til vores jernbaneforum vil jeg gerne komme med en kommentar til udviklingen på specielt denne del af forum.

For at sige det rent ud, så "sander" siden til med - generelt i øvrigt udmærkede indlæg - men efter min mening hører de fleste til i et debatforum, ikke et jernbaneforum. Så måske kunne løsningen være, at der i lighed med det tyske Drehscheibe-Online oprettes et forum, der hedder "Billedforum", så vi, der gerne vil se fotos fra jernbaner i stedet for alenlange og desværre sommetider meningsløse debattråde, igen kan glæde os til at åbne Jernbanen.dk

[image]

[image]

Begge fotos fra indkørslen til Grindsted station - arbejdet med fritlæggelse af banelinien fra Grindsted til Krogager fortsætter, og vi satser på at få overdraget jernbanelinien til Billund kommune primo september 2021.

Ny opdeling af Jernbanen.dk?

af Hjortlund, Aalborg, Danmark, 18/4 2021, 16:33 (1101 dage siden) @ Kai Bayer

Det synes jeg lyder som en ekstremt god ide:)) - er ved at være godt træt af at læse 1000 indlæg om folk der skændes over om at hurtigtog burde stoppe i Roskilde, eller om der burde være sikkerhedsseler i tog.

Ifht Grindstedbanen hvad skal der ske med den efter at tracet bliver rydet?

Ny opdeling af Jernbanen.dk?

af Thom32, 18/4 2021, 16:46 (1101 dage siden) @ Hjortlund

Ifht Grindstedbanen hvad skal der ske med den efter at tracet bliver rydet?

Kommunen vil bygge en sti...

Ny opdeling af Jernbanen.dk?

af Kai Bayer, 18/4 2021, 19:57 (1101 dage siden) @ Hjortlund

Når Billund kommune efter sommerferien/primo september overtager skinnerne og arealet rundt om, er det tanken, at skinner og ballast bliver liggende. Banen skal ryddes for buskads mm., og det bliver der taget hånd om.

Jeg har - som vist på fotos - selv ryddet en del af banen, og andre borgere i Grindsted har ligeledes hjulpet til. Desuden har jeg kontakt til relevante myndighedspersoner, så vi sikrer os, at der ikke pludselig bliver lagt op til den traditionelle stiordning med asfalt, som vi i Billund kommune jvf. vore mange nedlagte jernbaner, har nok af.

Naturen langs skinnerne til Krogager er et uberørt område med fuglevildt og råvildt, og det er tanken at søge fonde og organisationer om støtte til naturprojekter langs skinnerne.
Mellem skinnerne skal der udlægges sand/stenmel, så man kan gå på strækningen, men også arrangere skinnecykling, hvis man vil prøve det.

[image]

Ny opdeling af Jernbanen.dk?

af Vestjyden, 18/4 2021, 20:16 (1101 dage siden) @ Kai Bayer

Når Billund kommune efter sommerferien/primo september overtager skinnerne og arealet rundt om, er det tanken, at skinner og ballast bliver liggende. Banen skal ryddes for buskads mm., og det bliver der taget hånd om.

Jeg har - som vist på fotos - selv ryddet en del af banen, og andre borgere i Grindsted har ligeledes hjulpet til. Desuden har jeg kontakt til relevante myndighedspersoner, så vi sikrer os, at der ikke pludselig bliver lagt op til den traditionelle stiordning med asfalt, som vi i Billund kommune jvf. vore mange nedlagte jernbaner, har nok af.

Naturen langs skinnerne til Krogager er et uberørt område med fuglevildt og råvildt, og det er tanken at søge fonde og organisationer om støtte til naturprojekter langs skinnerne.
Mellem skinnerne skal der udlægges sand/stenmel, så man kan gå på strækningen, men også arrangere skinnecykling, hvis man vil prøve det.

[image]

Godt at høre at skinnerne bliver i Billund kommune :-)

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Avatar

Ny opdeling af Jernbanen.dk?

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 18/4 2021, 19:04 (1101 dage siden) @ Kai Bayer

Kære webmaster

Som mangeårig læser og bidragyder til vores jernbaneforum vil jeg gerne komme med en kommentar til udviklingen på specielt denne del af forum.

For at sige det rent ud, så "sander" siden til med - generelt i øvrigt udmærkede indlæg - men efter min mening hører de fleste til i et debatforum, ikke et jernbaneforum. Så måske kunne løsningen være, at der i lighed med det tyske Drehscheibe-Online oprettes et forum, der hedder "Billedforum", så vi, der gerne vil se fotos fra jernbaner i stedet for alenlange og desværre sommetider meningsløse debattråde, igen kan glæde os til at åbne Jernbanen.dk

Der kommer en ny version af forummet på et tidspunkt. Jeg afventer, at en ny version af det valgte forumsoftware er klar, før jeg skifter.
I den nye version er der kategorier og jeg allerede planlagt en underkategori, hvor alle dem med rigtig mange meninger kan boltre sig.
I øvrigt hører billeder af Grindstedbanen vel til i det Jernbanehistoriske forum.

--
[image]

Ny opdeling af Jernbanen.dk?

af Kai Bayer, 18/4 2021, 19:49 (1101 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy

Fotos fra Grindsted er ca. 14 dage gamle :-)

Ny opdeling af Jernbanen.dk?

af krabsen, 18/4 2021, 20:09 (1101 dage siden) @ Tommy Nilsson

Der kommer en ny version af forummet på et tidspunkt. Jeg afventer, at en ny version af det valgte forumsoftware er klar, før jeg skifter.

Af teknisk interesse: Kan resultatet af udbudsrunden afsløres? ;-)

Avatar

Ny opdeling af Jernbanen.dk?

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 18/4 2021, 22:37 (1101 dage siden) @ krabsen

Der kommer en ny version af forummet på et tidspunkt. Jeg afventer, at en ny version af det valgte forumsoftware er klar, før jeg skifter.


Af teknisk interesse: Kan resultatet af udbudsrunden afsløres? ;-)

SMF

--
[image]

Takk for et mangfoldig og interessant forum!

af Eyolf, 19/4 2021, 15:49 (1100 dage siden) @ Tommy Nilsson

Uansett hvordan forumet organiseres videre framover, synes jeg at vi som bruker dette forumet har all grunn til å uttrykke takk og ros til Tommy for den jobben han gjør med å drive det. Jeg vet tilfeldigvis, fra ulike jobbsammenhenger, litt om hvor mye jobb det ligger i å drive et godt nettsted.

Takk for et mangfoldig og interessant forum!

af Danielsen, 19/4 2021, 16:20 (1100 dage siden) @ Eyolf

Uansett hvordan forumet organiseres videre framover, synes jeg at vi som bruker dette forumet har all grunn til å uttrykke takk og ros til Tommy for den jobben han gjør med å drive det. Jeg vet tilfeldigvis, fra ulike jobbsammenhenger, litt om hvor mye jobb det ligger i å drive et godt nettsted.

Helt enig! Og jeg nyder både debat-indlæg og billedindlæg.

Ny opdeling af Jernbanen.dk? - og så et billedgæt

af Niels-Erik Hansen, 18/4 2021, 19:55 (1101 dage siden) @ Kai Bayer

Lidt inspireret af Kai Bayers billeder fra Grindsted station, specielt underføringen under jernbanen, tænkte jeg på dette billede, jeg tog den 21. september sidste år. - Er der et godt bud på, hvor det er taget?

[image]

Og så vil jeg da glæde mig til Tommys nye udgave af Jernbanen.dk. - I mellemtiden må vi bare vælge det, vi vil se/læse.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak