Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB eksperimenterede med personale-brug. (Generelt)

af Jens Hansen, 19/4 2021, 07:36 (1075 dage siden)

Nyhedsbrevet A4 morgen:

https://www.a4arbejdsliv.dk/artikel/dsb-eksperimenterede-med-personale-brug-aflyste-22-...

Desværre bag en betalingsvæg, men lidt kan vi læse;

Et DSB-eksperiment endte galt. Flere tog måtte aflyses, da DSB forsøgte at effektivisere brugen af personale. Passagerer fik besked om, at der manglede personale, imens sad lokoførere til rådighed og trillede tommelfingre.

JH

DSB eksperimenterede med personale-brug.

af Niels Munch, 19/4 2021, 15:35 (1074 dage siden) @ Jens Hansen

Er der nogen af jer, der kan huske 1994?

M.v.h.
Niels

DSB eksperimenterede med personale-brug.

af Thomas de Laine ⌂, København, 19/4 2021, 15:52 (1074 dage siden) @ Niels Munch

Er der nogen af jer, der kan huske 1994?

Jeg husker den dag i 1994, hvor Østbanen sørgede for at køre togene Roskilde-Køge under den daværende "konflikt". Men jeg må indrømme, at jeg ikke husker detaljerne i sagen.

DSB eksperimenterede med personale-brug.

af Simon Poulsen, 19/4 2021, 19:56 (1074 dage siden) @ Thomas de Laine

Nej, kan ikke huske 1994. Og jeg kan heller ikke læse artiklen fra første indlæg. Kan der komme nogle facts på bordet, så vi ved hvad vi snakker om? Det er ganske sikkert ikke så sort/hvidt som det bliver gjort til.

DSB eksperimenterede med personale-brug.

af thomastog, 19/4 2021, 20:29 (1074 dage siden) @ Simon Poulsen

Nej, kan ikke huske 1994. Og jeg kan heller ikke læse artiklen fra første indlæg. Kan der komme nogle facts på bordet, så vi ved hvad vi snakker om? Det er ganske sikkert ikke så sort/hvidt som det bliver gjort til.

Synes da at Jens’s oplæg er fint og fyldestgørende, som oplæg

DSB eksperimenterede med personale-brug.

af RasmusD, 19/4 2021, 22:40 (1074 dage siden) @ Simon Poulsen

Nej, kan ikke huske 1994. Og jeg kan heller ikke læse artiklen fra første indlæg. Kan der komme nogle facts på bordet, så vi ved hvad vi snakker om? Det er ganske sikkert ikke så sort/hvidt som det bliver gjort til.

Jeg ved heller ikke hvad der skete i 1994, men faktum her er at driftsledelsen i DSB i en periode havde fået besked på at de ikke måtte benytte en del af de lokomotivførere, der ellers sad til rådighed. Og det betød så at der blev aflyst en række tog i løbet af påsken. Også passagertog.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak