Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lokaltog bytter tog rundt

af andersj, Aalborg, 21/4 2021, 18:47 (1094 dage siden) @ Frank Poulsen

Der har tidligere herinde været snak hvad Lokaltog skulle gøre når der til december kommer ERTMS i Nykøbing Falster.

https://folketidende.dk/Lolland/Lollandsbanen-laaner-togsaet/artikel/582005?fbclid=IwAR...

Ifølge denne artikel bytter de rundt med nordvestsjælland. Ganske som jeg havde forventet. Hvor tilfredse man så er med det rundt omkring er et godt spørgsmål.

Lokaltog lejer også 3 Desiro togsæt hos Nordjyske Jernbaner med ETCS fra efterået. Men jeg ved ikke om de skal til Lolland eller Stevns.

Men med IC2 på Vestsjælland bliver det noget nemmere for en nordjyde som mig at prøve dem. Har kun kørt med den en enkelt gang, men det var i førerrummet dengang sådan noget kunne lade sig gøre. For et par år siden prøvede jeg lykken på Tølløse-Slagelse, men måtte desværre nøjes med en Lint.

--
Mvh Anders

Avatar

Lokaltog bytter tog rundt

af Stennicke, Aarhus, 21/4 2021, 19:04 (1094 dage siden) @ andersj

Jeg vil ikke tror at NJ Desiro’erne skal til Stevns. Da deres Desiro’er vejer knap 10 tons mere og det kan Østbanen ikke tåle.

Avatar

Lokaltog bytter tog rundt

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 21/4 2021, 21:53 (1094 dage siden) @ Stennicke

Jeg vil ikke tror at NJ Desiro’erne skal til Stevns. Da deres Desiro’er vejer knap 10 tons mere og det kan Østbanen ikke tåle.

Derfor skal de også til Lolland.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Lokaltog bytter tog rundt

af andersj, Aalborg, 21/4 2021, 23:58 (1094 dage siden) @ Michael Deichmann

Jeg vil ikke tror at NJ Desiro’erne skal til Stevns. Da deres Desiro’er vejer knap 10 tons mere og det kan Østbanen ikke tåle.


Derfor skal de også til Lolland.

Er det et gæt eller er det besluttet. I referatet fra møde i Udvalg for Regional Udvikling i Region Sjælland nævnes følgende:

"IC2 togsættene vil sammen med ca. 3 Lint 41 eller de fra Nordjyske Jernbaner indlejede Desiro togsæt betjene Odsherreds- og Tølløsebanen frem til december 2024, hvor ERTMS ibrugtages på Holbæk station."

Dvs. for et par uger siden var skæbnen åbenbart endnu ikke helt fastlagt.

Link til referat

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak