Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Storstrømsbroen - hvornår er sidste togdrift? (Generelt)

af TeamBaumann, Hjordkær, 28/4 2021, 19:42 (1087 dage siden)

Hi
Vedr Storstrømsbroen, er der en fast dato hvor den sidste plantogs kørsel over den gamle bro,
inden den nye bro inviet med forventet togkørsel i 2024.
Jeg ved at noget der blevet skubbet pga "Corona"
Jeg har planer om at se broen inden den forsvinder med bil / tog kørsel - den synger på sin sidste vers.

Storstrømsbroen - hvornår er sidste togdrift?

af Frank Poulsen, 28/4 2021, 19:45 (1087 dage siden) @ TeamBaumann

Hi
Vedr Storstrømsbroen, er der en fast dato hvor den sidste plantogs kørsel over den gamle bro,
inden den nye bro inviet med forventet togkørsel i 2024.
Jeg ved at noget der blevet skubbet pga "Corona"
Jeg har planer om at se broen inden den forsvinder med bil / tog kørsel - den synger på sin sidste vers.

Det tror jeg på ingen måde der er noget fast for. Der er jo flere år til. Der skal vi meget tættere på før det kan siges er min klare forventning

Storstrømsbroen - hvornår er sidste togdrift?

af Svend, 28/4 2021, 19:53 (1087 dage siden) @ TeamBaumann

Hi
Vedr Storstrømsbroen, er der en fast dato hvor den sidste plantogs kørsel over den gamle bro,
inden den nye bro inviet med forventet togkørsel i 2024.
Jeg ved at noget der blevet skubbet pga "Corona"
Jeg har planer om at se broen inden den forsvinder med bil / tog kørsel - den synger på sin sidste vers.

Du skal nok se den nye bro stå helt færdig, inden der kan gives et præcist svar :-)

--
Svend

Storstrømsbroen - hvornår er sidste togdrift?

af Karl Olsen, 28/4 2021, 20:30 (1087 dage siden) @ TeamBaumann

Vedr Storstrømsbroen, er der en fast dato hvor den sidste plantogs kørsel over den gamle bro,
inden den nye bro inviet med forventet togkørsel i 2024.
Jeg ved at noget der blevet skubbet pga "Corona"
Jeg har planer om at se broen inden den forsvinder med bil / tog kørsel - den synger på sin sidste vers.

Jeg var over den i dag, og den ser ikke for godt ud.

[image]

[image]

--
Karl Olsen

Storstrømsbroen - hvornår er sidste togdrift?

af TeamBaumann, Hjordkær, 30/4 2021, 12:46 (1085 dage siden) @ Karl Olsen

Ja, man kan godt se at de ikke gør det store for velligeholdelse af broen
som de gør ved de andre broer.
Nu ved jeg ikke hvem der står for velligeholdelse af broen, men de skulle skamme sig.

Storstrømsbroen - hvornår er sidste togdrift?

af UTJ, 30/4 2021, 14:09 (1085 dage siden) @ TeamBaumann

Banedanmark står for brovedligeholdelsen med tilskud fra Vejdirektoratet, men ikke vejbanen mv. Derfor ser vej- og fortov ud som det gør. VD har i mange år negligeret brovedligeholdelsen - det var vist Langelandsbroens tilstand som fik nogle op af sofaen, men man har øjensynligt ment at Storstrømsbroen kan holde til den nedrives, trods udseendet.

Generelt er vedligeholdelsen af Bdk's store broer ikke noget problem og der bliver taget langsigtede beslutninger. Det var også derfor man ret præcist kunne pege på Storstrømsbroens svagheder og konsekvenserne da man opdagede revnedannelserne.

--
ئۇلغىك

Storstrømsbroen - hvornår er sidste togdrift?

af Niels Bak, 30/4 2021, 15:38 (1085 dage siden) @ UTJ

Det er korrekt at storstrømsbroens problemer ikke var i betonen, men i den stålkonstruktion som broen er bygget op af. Dermed er betonskader som de viste formentlig ikke kritiske for broens holdbarhed/sikkerhed på kort og mellemlangt sigt.
Men kønt er det ikke...

Storstrømsbroen - hvornår er sidste togdrift?

af Niels, Aarhus, 28/4 2021, 21:10 (1087 dage siden) @ TeamBaumann

Vedr Storstrømsbroen, er der en fast dato hvor den sidste plantogs kørsel over den gamle bro,
inden den nye bro inviet med forventet togkørsel i 2024.

Hej TeamBaumann

Hivs du følger med her er jeg ret sikker på, at du får de relevante datoer i god tid.

Gode billeder vil givetvis modtages med glæde her i forummet :-)

Venligste hilsner

Niels H

--
Niels

Storstrømsbroen - hvornår er sidste togdrift?

af Niels Bak, 29/4 2021, 09:56 (1087 dage siden) @ TeamBaumann

Hi
Vedr Storstrømsbroen, er der en fast dato hvor den sidste plantogs kørsel over den gamle bro,
inden den nye bro inviet med forventet togkørsel i 2024.
Jeg ved at noget der blevet skubbet pga "Corona"
Jeg har planer om at se broen inden den forsvinder med bil / tog kørsel - den synger på sin sidste vers.

Med mindre der bliver fundet sikkerhedskritiske forhold på broen, så bliver det vel ret kort før åbningen af den nye. Der kommer en kortere spærringsperiode, når sporene til den nye bro skal tilsluttes i stedet for den nuværende, men før det skulle der ikke være grund til at tage den gamle ud af brug. Så en gang i 2024?

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak