Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rangering omkring SJVTs remise i Lunderskov 30/4-2021 (Generelt)

af mikkelhansen, Lunderskov, 1/5 2021, 10:14 (1089 dage siden)

I går, Store Bededag, omkring klokken 15 blev der rangeret en del ved SJVTs remise i Lunderskov. Jeg bor meget tæt på stationen, og kunne igennem bevoksningen ane noget hen ad et marcipanbrød, et opfyret damplokomotiv, et par vogne og noget der lignede en sneplov bagerst. Umiddelbart så det ud til at toget kørte mod Kolding efter en halv times tid. Pga renovationsarbejder derhjemme havde jeg dog desværre ikke mulighed for at gå op til stationen for et nærmere kig.
Mon ikke der skulle være nogen herinde, der kan svare på: HVEM der blev kørt for, HVAD (hvilket materiel) der blev flyttet, og HVOR-fra/hen det pågældende materiel blev flyttet?

--
Hilsen
Mikkel

Rangering omkring SJVTs remise i Lunderskov 30/4-2021

af hansenph, 1/5 2021, 10:22 (1089 dage siden) @ mikkelhansen

Fra SVJT's hjemmeside er der linket til Ry station 150 år

Med venlig hilsen
Poul Henning Hansen

Rangering omkring SJVTs remise i Lunderskov 30/4-2021

af mikkelhansen, Lunderskov, 1/5 2021, 10:46 (1089 dage siden) @ hansenph

Tak for linket, men er der nogen der ved præcist hvilket materiel der blev transporteret fra Lunderskov? Som jeg skrev, lignede det at der også var noget a la et marcipanbrød østligst i oprangeringen, derefter et damplokomotiv og derefter 2-4 vogne.
Jeg er ikke så meget inde i veterantogsverdenen, så jeg ved ikke hvilket materiel SJVT råder over eller har indlånt, og jeg kan ikke umiddelbart finde noget om det på deres hjemmeside.

--
Hilsen
Mikkel

Rangering omkring SJVTs remise i Lunderskov 30/4-2021

af Peter Aaquist Hansen, 1/5 2021, 13:00 (1088 dage siden) @ mikkelhansen

Hej Mikkel

Oprangeringen fra Lunderskov var:

HHJ DL11 - TKVJ 12 - HBS H26 - TKVJ C21 - HHJ C25 - FFJ C72 - RGGJ C3 - DSB Ib - OKMJ A10.

Med venlig hilsen

Peter Aaquist Hansen
Kasserer
Sydjyllands Veterantog

Rangering omkring SJVTs remise i Lunderskov 30/4-2021

af mikkelhansen, Lunderskov, 1/5 2021, 14:59 (1088 dage siden) @ Peter Aaquist Hansen

Hej Mikkel
Oprangeringen fra Lunderskov var:
HHJ DL11 - TKVJ 12 - HBS H26 - TKVJ C21 - HHJ C25 - FFJ C72 - RGGJ C3 - DSB Ib - OKMJ A10.

Med venlig hilsen
Peter Aaquist Hansen
Kasserer
Sydjyllands Veterantog

Hej Peter
Mange tak for info, jeg kan se at jeg ikke var helt ved siden af mht. et marcipanbrød og damplokomotivet. Jeg formoder at hele eller dele af stammen skulle til Ry, som Poul Henning angav? Fra min vinkel lignede det en sneplov eller noget andet med "skrå" ende vestligst i stammen, men det må næsten have været et synsbedrag.

Hilsen Mikkel på Frederiksberggade

--
Hilsen
Mikkel

Rangering omkring SJVTs remise i Lunderskov 30/4-2021

af Peter Aaquist Hansen, 1/5 2021, 15:20 (1088 dage siden) @ mikkelhansen

Det er rigtigt. Jernbanen omkring Ry har 150 års jubilæum.
Det var ikke en sneplov, sådanne har vi endnu ikke.

Peter

Rangering omkring SJVTs remise i Lunderskov 30/4-2021

af mikkelhansen, Lunderskov, 1/5 2021, 15:00 (1088 dage siden) @ Jan K.

SVJMJK har nogle fine billeder fra før virus-tiden... https://svjmjk.blogspot.com/2015/10/sjvts-veterantog-i-efterarsferien.html

Der er en materielliste placeret under "Personale"-sider... men du er måske ikke medlem endnu? ;-)

Hej Jan
Tak for linket, jeg er ikke medlem af SJVT (endnu), men det skulle man måske overveje. :-)

--
Hilsen
Mikkel

Rangering omkring SJVTs remise i Lunderskov 30/4-2021

af mikkelhansen, Lunderskov, 1/5 2021, 15:12 (1088 dage siden) @ Niels Munch

Hej Niels
Tak for info, det er en god måde at få et overblik på.

--
Hilsen
Mikkel

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak