Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af TeamBaumann, Hjordkær, 14/5 2021, 13:56 (1071 dage siden) @ My1202

Er det mig, der læser eller fortolker det forkert eller ....?
Især når jeg støder på denne sætning i artiklen ...

En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog,
som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbanebro.

Hvilken eksisterende jernbanebro hentyder / mener de?

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Poul Brandt, Nordsjælland, 14/5 2021, 14:15 (1071 dage siden) @ TeamBaumann

Er det mig, der læser eller fortolker det forkert eller ....?
Især når jeg støder på denne sætning i artiklen ...

En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog,
som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbanebro.

Hvilken eksisterende jernbanebro hentyder / mener de?

Det er vist allerede rettet:

"En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog, som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbane gennem byen."

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Jens Hansen, 14/5 2021, 14:27 (1071 dage siden) @ Poul Brandt

Når "de røde partier" fortsat holder liv i timemodellen Odense-Aarhus, er det så fordi de ikke tror på Kattegat?

Godstogene lyder jo godt som argument, men de få som kører kan vel ikke volde store problemer igennem Vejle.

Og Vejle er vel den passagermæssigt største station på "østkysten", så at et persontog pr. time kører udenom er vel dumt?

JH

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af andersj, Aalborg, 14/5 2021, 14:49 (1071 dage siden) @ Jens Hansen


Og Vejle er vel den passagermæssigt største station på "østkysten", så at et persontog pr. time kører udenom er vel dumt?

JH

ICL+ standser ikke i Vejle.

Det handler i bund og grund om at Vejle får gode forbindelser til der hvor passagerene skal hen. Er det ikke bedre at der er hyppig S-togs lignende forbindelse med tog til Fredericia, Kolding, Odense, Horsens, Skanderborg og Aarhus end tre fjerntog i timen til København?

Når man kommer fra Aalborg er det forstyrrende og tidskrævende at lyntoget skal lege regionaltog mellem Aarhus og Fredericia, fordi der mangler kapacitet på strækningen.

--
Mvh Anders

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Jens Hansen, 17/5 2021, 12:43 (1068 dage siden) @ andersj

Jvf. passagertal.dk er den største destination for Vejle - Aarhus H - ca. 250.000 rejser derop.

Et tog som skal benytte Vejle Fjord Broen skal nødvendigvis køre uden stop Odense - Aarhus - her er jvf. samme kilde 150.000 som rejser derop.

JH

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af larsht, 17/5 2021, 16:21 (1068 dage siden) @ Jens Hansen

Jvf. passagertal.dk er den største destination for Vejle - Aarhus H - ca. 250.000 rejser derop.

Et tog som skal benytte Vejle Fjord Broen skal nødvendigvis køre uden stop Odense - Aarhus - her er jvf. samme kilde 150.000 som rejser derop.

JH

Er oplægget da at der ikke længere skal køre passagertog til/fra Vejle by siden du tager sådan på vej?

Nu er det vel heller ikke sådan at fly fra München til København partout SKAL mellemlande i Berlin bare fordi der måske er flere passagerer der rejser mellem de to byer

Avatar

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 17/5 2021, 18:33 (1068 dage siden) @ larsht

Jvf. passagertal.dk er den største destination for Vejle - Aarhus H - ca. 250.000 rejser derop.

Et tog som skal benytte Vejle Fjord Broen skal nødvendigvis køre uden stop Odense - Aarhus - her er jvf. samme kilde 150.000 som rejser derop.

JH


Er oplægget da at der ikke længere skal køre passagertog til/fra Vejle by siden du tager sådan på vej?

Nu er det vel heller ikke sådan at fly fra München til København partout SKAL mellemlande i Berlin bare fordi der måske er flere passagerer der rejser mellem de to byer

Hvad er der nu i vejen med (også) en mellemlanding i Hamborg?

(Ok ok - jeg finder selv ud)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Jens Hansen, 17/5 2021, 19:14 (1068 dage siden) @ Michael Deichmann

Mellemlandinger kan være fine.

Jeg prøvede måske bare at indikere at der ikke var så mange passagerer til det ene tog, som skal benytte den nye bro hver time, når Kattegat kommer.

JH

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Rail, 17/5 2021, 21:14 (1068 dage siden) @ Jens Hansen

Jvf. passagertal.dk er den største destination for Vejle - Aarhus H - ca. 250.000 rejser derop.

Et tog som skal benytte Vejle Fjord Broen skal nødvendigvis køre uden stop Odense - Aarhus - her er jvf. samme kilde 150.000 som rejser derop.

Derudover kommer eksempelvis også 250.000 København - Aarhus H, rejsende Odense - Randers, Aarhus H - Rungsted Kyst som også skal tælles med.
Det er ikke kun rejsende Odense - Aarhus der skal benytte Vejle Fjord, så du skal lige huske at summere over de forskellige OD'er der i givet fald passere over forbindelsen.

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af ThomasTT, 19/5 2021, 13:33 (1066 dage siden) @ Jens Hansen

Jvf. passagertal.dk er den største destination for Vejle - Aarhus H - ca. 250.000 rejser derop.

Et tog som skal benytte Vejle Fjord Broen skal nødvendigvis køre uden stop Odense - Aarhus - her er jvf. samme kilde 150.000 som rejser derop.

JH

Et stop i Horsens ville ellers være logisk. Så kunne alle de tre store byer i det sydlige østjylland potentielt komme på en timeplan

Odense-Kolding-Esbjerg
Odense-Vejle-Herning
Odense-Horsens-Aarhus

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Peter Christensen, 14/5 2021, 14:50 (1071 dage siden) @ Jens Hansen

Godstogene lyder jo godt som argument, men de få som kører kan vel ikke volde store problemer igennem Vejle.

Det har reelt ingen betydning med de ganske få godstog.....hvilket siger ret meget om mulighederne for at køre gods på skinner.

Og Vejle er vel den passagermæssigt største station på "østkysten", så at et persontog pr. time kører udenom er vel dumt?

Nja, kommer an på hvad man vil.
Have et bumletog - kaldet IC-tog - som stopper set alle steder eller et system med meget hurtige tog med få stop + et underliggende system med de nuværende IC-tog?

Jeg ser mest tanken om en tunnel som en art forhandlingsting, som skal få modparten til at syntes at en bro er en god idé.
Ikke at det er nemt.

Avatar

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af gaest, 15/5 2021, 08:32 (1071 dage siden) @ Poul Brandt

Er det mig, der læser eller fortolker det forkert eller ....?
Især når jeg støder på denne sætning i artiklen ...

En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog,
som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbanebro.

Hvilken eksisterende jernbanebro hentyder / mener de?


Det er vist allerede rettet:

"En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog, som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbane gennem byen."

Så apørger jeg bare: Hvilke godstog? Det drejer sig vel om maks 3 togpar på hverdage. Dem til Herning kan jo alligevel ikke bruge smutvejen uden om Vejle. Af omtalen får de det til at lyde som det var noget på Danlink niveau.

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af My1202, 15/5 2021, 10:15 (1070 dage siden) @ gaest

Er det mig, der læser eller fortolker det forkert eller ....?
Især når jeg støder på denne sætning i artiklen ...

En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog,
som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbanebro.

Hvilken eksisterende jernbanebro hentyder / mener de?


Det er vist allerede rettet:

"En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog, som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbane gennem byen."


Så apørger jeg bare: Hvilke godstog? Det drejer sig vel om maks 3 togpar på hverdage. Dem til Herning kan jo alligevel ikke bruge smutvejen uden om Vejle. Af omtalen får de det til at lyde som det var noget på Danlink niveau.

Forvent ikke noget brugbart svar udover det "fantastiske" projekt i Aalborg Port med max 1 godstog dagligt og 1 x årligt 90 tons stål via en nordvest jysk havn til Norge.

Men en tunnel til højhastighedstog er nu en god ide.
Derimod er det spild af penge at opgradere nuværende bane i det østjyske. Få nu lavet noget brugbart med anvendeligt togmateriel så der kommer 10-15 minutters drift fra Odense og til Aarhus.
Og byg en nu regulær højhastighedsbane med tunnel over Lille Bælt.
Den skal ikke have andre stop end omkring Fredericia området og så Aarhus.

--
[image]

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Niels Bak, 16/5 2021, 21:36 (1069 dage siden) @ My1202

Er det mig, der læser eller fortolker det forkert eller ....?
Især når jeg støder på denne sætning i artiklen ...

En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog,
som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbanebro.

Hvilken eksisterende jernbanebro hentyder / mener de?


Det er vist allerede rettet:

"En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog, som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbane gennem byen."


Så apørger jeg bare: Hvilke godstog? Det drejer sig vel om maks 3 togpar på hverdage. Dem til Herning kan jo alligevel ikke bruge smutvejen uden om Vejle. Af omtalen får de det til at lyde som det var noget på Danlink niveau.


Forvent ikke noget brugbart svar udover det "fantastiske" projekt i Aalborg Port med max 1 godstog dagligt og 1 x årligt 90 tons stål via en nordvest jysk havn til Norge.

Men en tunnel til højhastighedstog er nu en god ide.
Derimod er det spild af penge at opgradere nuværende bane i det østjyske. Få nu lavet noget brugbart med anvendeligt togmateriel så der kommer 10-15 minutters drift fra Odense og til Aarhus.
Og byg en nu regulær højhastighedsbane med tunnel over Lille Bælt.
Den skal ikke have andre stop end omkring Fredericia området og så Aarhus.

Nja og tja. Det er helt rigtigt p.t. men der er faktisk ret store perspektiver i transittrafik via Hirtshals. Men det kræver kapacitet og nok også elektrificering nord for Limfjorden, og især det sidste ser ud til at have lange udsigter. Men trafikken er der, og på samme måde som korridoren til Sverige burde en del af godset kunne flyttes til jernbane.

Problemet er så, hvis det engang lykkes at få det i gang og man så har lavet en løsning ved Vejle, hvor godstogene skal ind gennem byen og dermed tager den kapacitet her, som ellers er blevet friholdt fordi de gennemkørende Lyntog kører udenom, og som gerne skulle bruges til bedre regionaltrafik.

Ellers er jeg stort set enig med resten af indlægget. Den nuværende bane er simpelt hen for snoet til nogen sinde at blive effektiv transport over længere afstande.

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af andersj, Aalborg, 16/5 2021, 22:23 (1069 dage siden) @ Niels Bak

Er det mig, der læser eller fortolker det forkert eller ....?
Især når jeg støder på denne sætning i artiklen ...

En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog,
som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbanebro.

Hvilken eksisterende jernbanebro hentyder / mener de?


Det er vist allerede rettet:

"En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog, som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbane gennem byen."


Så apørger jeg bare: Hvilke godstog? Det drejer sig vel om maks 3 togpar på hverdage. Dem til Herning kan jo alligevel ikke bruge smutvejen uden om Vejle. Af omtalen får de det til at lyde som det var noget på Danlink niveau.


Forvent ikke noget brugbart svar udover det "fantastiske" projekt i Aalborg Port med max 1 godstog dagligt og 1 x årligt 90 tons stål via en nordvest jysk havn til Norge.

Men en tunnel til højhastighedstog er nu en god ide.
Derimod er det spild af penge at opgradere nuværende bane i det østjyske. Få nu lavet noget brugbart med anvendeligt togmateriel så der kommer 10-15 minutters drift fra Odense og til Aarhus.
Og byg en nu regulær højhastighedsbane med tunnel over Lille Bælt.
Den skal ikke have andre stop end omkring Fredericia området og så Aarhus.


Nja og tja. Det er helt rigtigt p.t. men der er faktisk ret store perspektiver i transittrafik via Hirtshals. Men det kræver kapacitet og nok også elektrificering nord for Limfjorden, og især det sidste ser ud til at have lange udsigter. Men trafikken er der, og på samme måde som korridoren til Sverige burde en del af godset kunne flyttes til jernbane.

Problemet er så, hvis det engang lykkes at få det i gang og man så har lavet en løsning ved Vejle, hvor godstogene skal ind gennem byen og dermed tager den kapacitet her, som ellers er blevet friholdt fordi de gennemkørende Lyntog kører udenom, og som gerne skulle bruges til bedre regionaltrafik.

De nuværende Esbjerg-tog med stop på alle stationer undtagen Hørning kører med en gennemsnitshastighed på 93 km/t mellem Aarhus og Fredericia (70 minutter og 108,5 km.). Så det passer meget godt med at det kan følges af 100 km/t godstog, når IC4'erne bliver erstattet af elektriske togsæt med hurtigere acceleration.

--
Mvh Anders

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Poul Brandt, Nordsjælland, 16/5 2021, 23:12 (1069 dage siden) @ andersj

De nuværende Esbjerg-tog med stop på alle stationer undtagen Hørning kører med en gennemsnitshastighed på 93 km/t mellem Aarhus og Fredericia (70 minutter og 108,5 km.). Så det passer meget godt med at det kan følges af 100 km/t godstog, når IC4'erne bliver erstattet af elektriske togsæt med hurtigere acceleration.

"Højhastighedsgodstog" :-D

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af ThomasTT, 19/5 2021, 13:28 (1066 dage siden) @ Niels Bak

Er det mig, der læser eller fortolker det forkert eller ....?
Især når jeg støder på denne sætning i artiklen ...

En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog,
som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbanebro.

Hvilken eksisterende jernbanebro hentyder / mener de?


Det er vist allerede rettet:

"En af ulemperne ved tunnelen er til gengæld, at den ikke er designet til godstog, som derfor fortsat vil skulle passere over den eksisterende jernbane gennem byen."


Så apørger jeg bare: Hvilke godstog? Det drejer sig vel om maks 3 togpar på hverdage. Dem til Herning kan jo alligevel ikke bruge smutvejen uden om Vejle. Af omtalen får de det til at lyde som det var noget på Danlink niveau.


Forvent ikke noget brugbart svar udover det "fantastiske" projekt i Aalborg Port med max 1 godstog dagligt og 1 x årligt 90 tons stål via en nordvest jysk havn til Norge.

Men en tunnel til højhastighedstog er nu en god ide.
Derimod er det spild af penge at opgradere nuværende bane i det østjyske. Få nu lavet noget brugbart med anvendeligt togmateriel så der kommer 10-15 minutters drift fra Odense og til Aarhus.
Og byg en nu regulær højhastighedsbane med tunnel over Lille Bælt.
Den skal ikke have andre stop end omkring Fredericia området og så Aarhus.


Nja og tja. Det er helt rigtigt p.t. men der er faktisk ret store perspektiver i transittrafik via Hirtshals. Men det kræver kapacitet og nok også elektrificering nord for Limfjorden, og især det sidste ser ud til at have lange udsigter. Men trafikken er der, og på samme måde som korridoren til Sverige burde en del af godset kunne flyttes til jernbane.

Problemet er så, hvis det engang lykkes at få det i gang og man så har lavet en løsning ved Vejle, hvor godstogene skal ind gennem byen og dermed tager den kapacitet her, som ellers er blevet friholdt fordi de gennemkørende Lyntog kører udenom, og som gerne skulle bruges til bedre regionaltrafik.

Ellers er jeg stort set enig med resten af indlægget. Den nuværende bane er simpelt hen for snoet til nogen sinde at blive effektiv transport over længere afstande.

Så er det heller ikke værre. Den snor sig trods alt mellem nogle af landets største byer, der alle vil være endnu større, inden nogle af alle disse ændringer måtte blive gennemført, og så kan flere af byerne jo fint betjenes østpå af tog, der ikke skal til Aarhus. Hovedproblemet er, at man ikke kan finde ud af, hvad man vil.

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Scharfenberg, 17/5 2021, 16:51 (1068 dage siden) @ My1202

Derimod er det spild af penge at opgradere nuværende bane i det østjyske. Få nu lavet noget brugbart med anvendeligt togmateriel så der kommer 10-15 minutters drift fra Odense og til Aarhus.

Ved at opgradere jernbanen mellem Fredericia og Aarhus herunder bygge en fast jernbaneforbindelse over el. under Vejle Fjord tilgodeser man rejserelationerne mellem Aarhus og hele det østjyske bybånd og mellem Aarhus og Odense/Kolding/Esbjerg. For ikke at tænke på Aarhus-Padborg-Hamborg. Det giver derfor rigtig god mening med timeplanen også mellem Esbjerg-Aarhus og Aarhus-Odense. En fast Kattegatforbindelse giver nemlig ikke i sig selv hurtigere rejser mellem Aarhus og Odense/Esbjerg.

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af My1202, 17/5 2021, 18:02 (1068 dage siden) @ Scharfenberg

Derimod er det spild af penge at opgradere nuværende bane i det østjyske. Få nu lavet noget brugbart med anvendeligt togmateriel så der kommer 10-15 minutters drift fra Odense og til Aarhus.


Ved at opgradere jernbanen mellem Fredericia og Aarhus herunder bygge en fast jernbaneforbindelse over el. under Vejle Fjord tilgodeser man rejserelationerne mellem Aarhus og hele det østjyske bybånd og mellem Aarhus og Odense/Kolding/Esbjerg. For ikke at tænke på Aarhus-Padborg-Hamborg. Det giver derfor rigtig god mening med timeplanen også mellem Esbjerg-Aarhus og Aarhus-Odense. En fast Kattegatforbindelse giver nemlig ikke i sig selv hurtigere rejser mellem Aarhus og Odense/Esbjerg.

Du glemte så lige at jeg skrev at man skulle bygge højhastighedsbane uden stop mellem et sted omkring Fredericia og op til Aarhus.

Så kan man også spare Kattegatforbindelsen til tog.
Turen fra København via Odense til Aarhus burde kunne klares på 90-100 min.
Og via Kattegat over Ringsted vil det min. tage 75 min.

--
[image]

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Jens Hansen, 17/5 2021, 19:19 (1068 dage siden) @ My1202

Problemet er jo at Kattegat kommer, men med al den togentusiasme for Østjylland, kan den jo muligvis blive uden tog. Hvilket så vil være døden for toget.

Vejle Fjord broen + Hovedgaard - Hasselager er alene relevante så længe passagerer fra øst for Odense skal over Fyn for at komme til Aarhus eller nordover.

I øvrigt må vi formode at Aarhus - Hamborg må kunne køres hurtigere via Kattegat/Ringsted end via den tørre grænse.

JH

Avatar

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/5 2021, 19:45 (1068 dage siden) @ Jens Hansen

Vejle Fjord broen + Hovedgaard - Hasselager er alene relevante så længe passagerer fra øst for Odense skal over Fyn for at komme til Aarhus eller nordover

Her kunne man måske være lidt fremsynet og have som mål:

København-Odense 1 time
København-Aarhus 1 time (via Kattegat)
Odense-Aarhus 1 time
Odense-Esbjerg 1 time
Aarhus-Aalborg 1 time

Jeg er klar over, at ruterne over henholdsvis Kattegat og over Vejle Fjord konkurrerer med hinanden - men kun i et vist omfang. Spørgsmålet er, om ikke vi har råd til begge dele, hvis vi for alvor vil noget med jernbanen i Danmark - ikke kun de kommende 40 år, men også årene derefter. Generationer efter os vil have glæde af Vejlefjordforbindelsen, Hovedgård-Hasselager og Kattegatforbindelsen, på samme måde som vi har nydt - og fortsat nyder - godt af for længst anlagte og betalte jernbaner.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af esni, Frederikssund, 17/5 2021, 22:00 (1068 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Vejle Fjord broen + Hovedgaard - Hasselager er alene relevante så længe passagerer fra øst for Odense skal over Fyn for at komme til Aarhus eller nordover


Her kunne man måske være lidt fremsynet og have som mål:

København-Odense 1 time
København-Aarhus 1 time (via Kattegat)
Odense-Aarhus 1 time
Odense-Esbjerg 1 time
Aarhus-Aalborg 1 time

Jeg er klar over, at ruterne over henholdsvis Kattegat og over Vejle Fjord konkurrerer med hinanden - men kun i et vist omfang. Spørgsmålet er, om ikke vi har råd til begge dele, hvis vi for alvor vil noget med jernbanen i Danmark - ikke kun de kommende 40 år, men også årene derefter. Generationer efter os vil have glæde af Vejlefjordforbindelsen, Hovedgård-Hasselager og Kattegatforbindelsen, på samme måde som vi har nydt - og fortsat nyder - godt af for længst anlagte og betalte jernbaner.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Jeg tænker at vi skal have fundet løsningen til samme tid København Odense via Stroebælt og København Århus via Kattegat - med mindst mulig fælles strækning.

Måske kan vi endda leve med 5 kvarter køretid på disse strækninger - i hvert fald til at begynde med.

Kan vi så gøre Odense - Århus med stop i Vejle på 5 kvarter ? (Måske ikke med Vejle ved den halve køretid)

--
Eskild

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Winther, Karlskov, 14/5 2021, 18:55 (1071 dage siden) @ TeamBaumann

Hej
Det er broen over Vejle å de mener :-D
vh. Bent

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af TeamBaumann, Hjordkær, 14/5 2021, 19:08 (1071 dage siden) @ Winther

Nååå - den tænkte jeg ikke på :-D
Kunne også være at De mente Højbroen ( Vejle st. - Vejle Sygehus ) :-P

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af steenth, 14/5 2021, 14:46 (1071 dage siden) @ My1202

https://ing.dk/artikel/omstridt-bane-paa-tvaers-vejle-fjord-kan-ende-tunnel-stedet-bro-...

Ingeniøren har hentet stof fra disse 2 artikler:
https://vafo.dk/artikel/pilen-peger-mod-vejlefjord-tunnel
https://www.dr.dk/nyheder/politik/syv-aars-kamp-om-vejle-fjord-kan-ende-med-en-togtunne...

Det ligner stadig at Vejle ikke har forstået at bro/tunnel vil samlet give flere tog og de ikke vil miste noget, som de har i dag. Dvs intercity og stop-lyntog til København beholder de.

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af andersj, Aalborg, 14/5 2021, 14:49 (1071 dage siden) @ steenth

https://ing.dk/artikel/omstridt-bane-paa-tvaers-vejle-fjord-kan-ende-tunnel-stedet-bro-...


Ingeniøren har hentet stof fra disse 2 artikler:
https://vafo.dk/artikel/pilen-peger-mod-vejlefjord-tunnel
https://www.dr.dk/nyheder/politik/syv-aars-kamp-om-vejle-fjord-kan-ende-med-en-togtunne...

Det ligner stadig at Vejle ikke har forstået at bro/tunnel vil samlet give flere tog og de ikke vil miste noget, som de har i dag. Dvs intercity og stop-lyntog til København beholder de.

De har heller ikke opdaget af ICL+ ikke standser i Vejle. Men kritikerne tager nok alligevel aldrig toget.

--
Mvh Anders

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af Bent Jensen, 14/5 2021, 15:39 (1071 dage siden) @ andersj

Kunne man ikke have lavet ny strækning imellem hele vejen fra Horsens til f.eks Viby Jylland i stedet for? Og apropos godstog der mangler nogle store virksomheder med store transport mængder for n at vi havde flere godstog
Med venlig hilsen
Bent Jensen

Ny forbindelse over / under Vejle Fjord

af andersj, Aalborg, 14/5 2021, 16:23 (1071 dage siden) @ Bent Jensen

Kunne man ikke have lavet ny strækning imellem hele vejen fra Horsens til f.eks Viby Jylland i stedet for? Og apropos godstog der mangler nogle store virksomheder med store transport mængder for n at vi havde flere godstog
Med venlig hilsen
Bent Jensen

Der er også planlagt en ny strækning Hovedgård-Hasselager: https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Kommende-baneprojekter/Ny-bane-Hovedgaard-_...

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak