Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ER 30 Folie fjernet (Generelt)

af Danskjävlar, 27/5 2021, 14:12 (1058 dage siden)

Jeg fik disse billeder fra Helgoland sendt gennem en anden person så jeg ved ikke hvem der specifikt har taget dem, men det lader til at DSB har fjernet den røde folie fra ER 30? Er der nogle der ved hvorfor? Fordi dette lader ellers til at være et virkelig underligt valg.[image][image]

ER 30 Folie fjernet

af Hjortlund, Aalborg, Danmark, 27/5 2021, 14:50 (1058 dage siden) @ Danskjävlar

Jeg kan ikke huske hvor jeg har læst det, men mener at det er på grund af utroligt dårlig kvalitet.

ER 30 Folie fjernet

af Banemanden, 27/5 2021, 15:06 (1058 dage siden) @ Hjortlund

Jeg kan ikke huske hvor jeg har læst det, men mener at det er på grund af utroligt dårlig kvalitet.

Det var dæleme ikke længe det holdt :(

Avatar

ER 30 Folie fjernet

af gaest, 27/5 2021, 16:56 (1058 dage siden) @ Banemanden

Jeg kan ikke huske hvor jeg har læst det, men mener at det er på grund af utroligt dårlig kvalitet.


Det var dæleme ikke længe det holdt :(

Det minder om dengang Ma lyntogene skulle males i sølv.
Første lakering holdt ikke og måtte laves om. Faktisk en skam for jeg synes der var mere glans i den første lak, men hvis det ikke kan holde sååee.

ER 30 Folie fjernet

af anders_vejby, 28/5 2021, 23:18 (1056 dage siden) @ Hjortlund

Jeg kan ikke huske hvor jeg har læst det, men mener at det er på grund af utroligt dårlig kvalitet.

Sker der noget med kontrakten?

ER 30 Folie fjernet

af RasmusD, 29/5 2021, 00:00 (1056 dage siden) @ anders_vejby

Sker der noget med kontrakten?

Blev den ikke folieret før udbuddet?

ER 30 Folie fjernet

af andersj, Aalborg, 29/5 2021, 01:08 (1056 dage siden) @ RasmusD

Sker der noget med kontrakten?


Blev den ikke folieret før udbuddet?

Jo, det er DSB selv der har folieret den. De resterende 43 togsæt skal folieres af Ole Nonbye A/S der vandt udbuddet. Men det kan være at 2030 også skal folieres af dem der lever af at gøre det. Der blev i udbuddet gjort tydeligt opmærksom på sikkerne i ER's vognkasse.

--
Mvh Anders

ER 30 Folie fjernet

af Scharfenberg, 27/5 2021, 16:06 (1058 dage siden) @ Danskjävlar

Jeg fik disse billeder fra Helgoland sendt gennem en anden person så jeg ved ikke hvem der specifikt har taget dem, men det lader til at DSB har fjernet den røde folie fra ER 30? Er der nogle der ved hvorfor? Fordi dette lader ellers til at være et virkelig underligt valg.[image][image]

Det er formentlig, fordi alle 44 IR4 skal folieres i rød/sort med grå døre. På det nederste af de to billeder kan man faktisk se, at i hvert fald den øverste del af vognkassen er blevet rød.

ER 30 Folie fjernet

af RasmusD, 27/5 2021, 16:10 (1058 dage siden) @ Scharfenberg

Det er formentlig, fordi alle 44 IR4 skal folieres i rød/sort med grå døre. På det nederste af de to billeder kan man faktisk se, at i hvert fald den øverste del af vognkassen er blevet rød.

ER 2030 *var* allerede folieret. Den har kørt rundt i rød i et par uger. Nu har man pillet den røde folie af igen.

ER 30 Folie fjernet

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 27/5 2021, 23:43 (1057 dage siden) @ RasmusD

Ca. kl. 14.45 passerede et ER-sæt Nyborg Station der så helt vildt "nyvasket" ud indtil jeg bemærkede at der
stod "30" - så ja den kører nu helt uden folie ;-)

ER 30 Folie fjernet

af RasmusD, 28/5 2021, 01:35 (1057 dage siden) @ Steen Nielsen

Jeg så den på Østerport tidligere i dag. Det er vist kun den røde del af folien, der er væk - striben langs vinduerne er der stadig inkl logoer, og dørene er sølvgrå. Det ser pudsigt ud.

Avatar

ER 30 Folie fjernet

af Morten Beck, Græsted, 28/5 2021, 17:26 (1057 dage siden) @ RasmusD

Dørene er ikke sølvgrå, de er "Kedelig grå" ;-)

--
[image]


Venlig hilsen

Morten Beck

ER 30 Folie fjernet

af theis1137, Kastrup, 29/5 2021, 10:03 (1056 dage siden) @ Morten Beck

De var smukkest da de var røde og hvide

ER 30 Folie fjernet

af anders_vejby, 29/5 2021, 10:13 (1056 dage siden) @ theis1137

De var smukkest da de var røde og hvide

Enig.

Avatar

ER 30 Folie fjernet

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 27/5 2021, 23:41 (1057 dage siden) @ Scharfenberg

Det er formentlig, fordi alle 44 IR4 skal folieres i rød/sort med grå døre. På det nederste af de to billeder kan man faktisk se, at i hvert fald den øverste del af vognkassen er blevet rød.


Sådan så ER 2030 d. 12. april da den blev skubbet fra Aarhus til København, så det røde du kan se er det der er tilbage.

Avatar

ER 30 Folie fjernet

af jhcn, Århus, 30/5 2021, 07:18 (1055 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Jeg er da noget overrasket, og er sikkert ikke den eneste
Og så har jeg blandt andet vha jeres billeder så erfaret at den sorte farve som dækkede hele siden - ikke kun langs vinduerne - også må være folie.
Og man valgte at sætte rød folie ovenpå det...

--
Henrik
[image]

ER 30 uden folie i Esbjerg 14/6-21

af mikkelhansen, Lunderskov, 15/6 2021, 12:30 (1039 dage siden) @ Danskjävlar

ER sæt 30 var en tur i Esbjerg i går, ankom som IC867 klokken 20.32.
Den har en mærkelig farvekombination i øjeblikket; gennemgående sort stribe langs hele siden, dog med levn af rød folie ved fører- og passagerdøre (og nu med et rødt felt ved siden af passagerdørene), men selve passagerdørene er helt grå uden det gennemgående sorte bånd, som førerdørene dog stadig har.
Er der nogen der ved hvorfor man har skiftet det gule bånd over 1. klasse ud med et meget neutralt sort bånd med hvid skrift? Jeg troede egentlig det gule bånd var en europæisk standard af en eller anden art, men det er måske et levn fra "gammel" tid, som man så bare har beholdt hos DSB indtil nu?
[image]
[image]
[image]

--
Hilsen
Mikkel

ER 30 uden folie i Esbjerg 14/6-21

af larsL, 15/6 2021, 13:27 (1039 dage siden) @ mikkelhansen

Er der nogen der ved hvorfor man har skiftet det gule bånd over 1. klasse ud med et meget neutralt sort bånd med hvid skrift? Jeg troede egentlig det gule bånd var en europæisk standard af en eller anden art, men det er måske et levn fra "gammel" tid, som man så bare har beholdt hos DSB indtil nu?

Et gult bånd over vinduerne indikerer jf. UIC standard at der er tale om "1. klasse". Siden det ikke længere er "et gult bånd" hos DSB, kunne man jo få den tanke at der i stedet for er tale om en kvalitetsklasse svarende til "Premium economy produkt" indenfor luftfart - altså noget som er marginalt bedre end "monkey class" :-D

/Lars LJ

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak