Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Øresundsaftalen" ? (Generelt)

af Jens Hansen, 2/6 2021, 12:31 (1031 dage siden)

I det seneste nummer af DJs Jernbane Tidende er der en bandbulle mod Green Cargo, fordi de opfattes som løndumpere og kører med statsstøtte (i Danmark)

https://issuu.com/dansk_jernbaneforbund

Green Cargo kører angiveligt ud fra Malmø, ved kørsel i Danmark, har ikke folk stationeret her. Og de forsvarer sig med at de efterlever svensk overenskomst, internationale arbejdstidsregler og "Øresundsaftalen".

Nogen i forum som er bekendt med "Øresundsaftalen" ?

JH

Avatar

"Øresundsaftalen" ?

af Schienenwolf, Læsø, 2/6 2021, 12:57 (1031 dage siden) @ Jens Hansen


Nogen i forum som er bekendt med "Øresundsaftalen" ?

Jeg er.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.

"Øresundsaftalen" ?

af thomastog, 2/6 2021, 16:41 (1031 dage siden) @ Jens Hansen

I det seneste nummer af DJs Jernbane Tidende er der en bandbulle mod Green Cargo, fordi de opfattes som løndumpere og kører med statsstøtte (i Danmark)

Pudsigt som man fokuserer på noget forskelligt ;-)

https://issuu.com/dansk_jernbaneforbund

Jeg finder sikkerheden mere bekymrende, lad mig fremhæve “Og dermed er det reelt ingen kontrol med køre-/hviletidsbestemmelserne”, fra lederen i dit link:
[image]

"Øresundsaftalen" ?

af Jens Hansen, 4/6 2021, 07:50 (1029 dage siden) @ thomastog

Ja, du har ret, den fangede jeg ikke lige.

Og ja, du har en pointe, dette er meget mere tankevækkende - hvorledes kontrol af køre- hviletid foregår. Det er jo helt essentielt for sikkerheden (?)

Køre - hviletid kontrolleres på jernbanen af Dansk Jernbaneforbund, hvis der er overenskomst, hvis der ikke er, kontrolleres det ikke.

Et andet sted hvor der også kontrolleres køre- hviletid er på vejene - her er det også essentielt for sikkerheden. Her er det politiet som kontrollerer. Og uanset om folk er i fagforening eller ej.

Så ja, du har ret - det er tankevækkende.

JH

Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok
DSB Hs388

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak