Trailertrafikken er tilbage (Generelt)

af Per Tenstrand, lørdag 05. juni, 2021, 22:12 (58 dage siden)

Så er 1. operatør med trailere tilbage på banen igennem Danmark:
https://www.railfreight.com/intermodal/2021/06/04/samskip-and-hector-rail-resume-traile...

Per Tenstrand

HCTOR 241.005 med HG 36587 trailertog 2021-06-04

af Rask Ingemann Lambertsen, søndag 06. juni, 2021, 20:35 (57 dage siden) @ Per Tenstrand

Så er 1. operatør med trailere tilbage på banen igennem Danmark:

Det kan jeg bekræfte. Jeg fik nemlig et af togene "i kassen" fredag aften d. 04-06-2021 ved Amager Landevej (km 9,9 Tåt-Cph). Det så dog ud som om, det skulle gå galt, da DSB ET 038 (tognr. ukendt) dukkede op i modsat retning kl. 20:50.

[image]

I baggrunden kan man skimte HCTOR 241.005 "Solo" + vogne som HG 36587 fra Malmö godsbangård (som erstatning for HG 42705). Toget passerede meget langsomt km 10,0 (-2).

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

Jeg ved ikke, hvad den lysegrå "røg" fra især lokomotivets bagerste boggie var for noget. Toget kørte så langsomt, at det var 118 sekunder om at køre fra dværgsignalet i baggrunden til 800 m mærket i forgrunden. Der var derfor også tid til at fotografere toget bagfra.

[image]
[image]
[image]

Det uidentificerede Øresundstog i første billede er ikke ØK 1398 (Nivå - Københavns Lufthavn, Kastrup), idet det passerede Amager Landevej kl. 20:47 (+1) oprangeret af Skåne X31K 090.
[image]

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

HCTOR 241.005 med HG 36587 trailertog 2021-06-04

af Simon Poulsen, mandag 07. juni, 2021, 08:23 (56 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Det uidentificerede Øresundstog i første billede er ikke ØK 1398 (Nivå - Københavns Lufthavn, Kastrup), idet det passerede Amager Landevej kl. 20:47 (+1) oprangeret af Skåne X31K 090.

M 6514 (Hgl-Cph). Materieltog til ØK 24409 (Cph-Hg), som er den omlagte ØK 1409.

Avatar

HCTOR 241.005 med HG 36587 trailertog 2021-06-04

af metrohenrik ⌂, Ringsted, mandag 07. juni, 2021, 10:37 (56 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Hastigheden kan jo skyldes at lastbiltrailerne ikke skal blæse af....:-D :-D

Ok, finder selv hen i hullet igen..

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

HCTOR 241.005 med HG 36587 trailertog 2021-06-04

af poulbmj@hotmail.com, Vildbjerg, mandag 07. juni, 2021, 12:31 (56 dage siden) @ metrohenrik

Så trailervogne må gerne komme ud og køre igen
Hvaf siger vores transport minister til det?
Er det noget han har godkendt i skjul?

HCTOR 241.005 med HG 36587 trailertog 2021-06-04

af larsht, mandag 07. juni, 2021, 17:19 (56 dage siden) @ poulbmj@hotmail.com

Så trailervogne må gerne komme ud og køre igen
Hvaf siger vores transport minister til det?
Er det noget han har godkendt i skjul?

Nu er det jo ikke ham der står for den proces, så det har han næppe.

Avatar

HCTOR 241.005 med HG 36587 trailertog 2021-06-04

af Kaj Aage Holdt ⌂ @, Køge, tirsdag 08. juni, 2021, 09:48 (55 dage siden) @ poulbmj@hotmail.com

Så trailervogne må gerne komme ud og køre igen
Hvaf siger vores transport minister til det?
Er det noget han har godkendt i skjul?

Det har nu ikke været nogen hemmelighed at der er påbud om supplerende sikkerhedsforanstaltninger ved transport af trailere på lommevogne fra Trafikstyrelsen.

Hvis man kigger godt efter på billederne, så kan man se at vognene med skamler af typen MAZ 80800 (vogne af typen T3000e) er lastet med containere.
På Rasks billeder er det vogntypen der går som 4. sidste vogn og som sidste vogn.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen