Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB kan fortsætte indkøb. (Jernbanen i dag)

af OLL, Ballerup, 8/6 2021, 17:16 (1024 dage siden)

I dag har ing.dk lagt en artikel op omkring at DSB har fået lov til at fortsætte deres indkøb af togsæt på trods af Stadlers klage.

Jeg har desværre ikke selv adgang til at læse hele artiklen.

DSB kan fortsætte indkøb.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

DSB kan fortsætte indkøb.

af andersj, Aalborg, 8/6 2021, 17:42 (1024 dage siden) @ OLL

En underlig afgørelse. Man har bare afgjort at klagen ikke har opsættende virkning, men klagen er endnu ikke færdigbehandlet.

Hvem står så med ansvaret hvis der skrives kontrakt nu og Klagenævnet så om et halvt år afgør klagen til Stadlers fordel?

Citat fra artiklen:
»Det betyder bare, at nævnet har besluttet, at DSB ikke behøver at afvente nævnets endelige afgørelse af sagen, før DSB kan gå videre i udbudsprocessen. Sagen er fortsat i den indledende fase, hvor parterne udveksler påstande, argumenter og dokumentation,«

--
Mvh Anders

Avatar

DSB kan fortsætte indkøb.

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 8/6 2021, 19:00 (1024 dage siden) @ andersj

En underlig afgørelse. Man har bare afgjort at klagen ikke har opsættende virkning, men klagen er endnu ikke færdigbehandlet.

Hvem står så med ansvaret hvis der skrives kontrakt nu og Klagenævnet så om et halvt år afgør klagen til Stadlers fordel?

Citat fra artiklen:
»Det betyder bare, at nævnet har besluttet, at DSB ikke behøver at afvente nævnets endelige afgørelse af sagen, før DSB kan gå videre i udbudsprocessen. Sagen er fortsat i den indledende fase, hvor parterne udveksler påstande, argumenter og dokumentation,«

Men det er ret almindeligt at Klagenævnet træffer sådanne afgørelser og det er nok et signal om hvad vej pilen peger selv om kontorchefen siger noget andet (som han skal).

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

DSB kan fortsætte indkøb.

af poulbmj@hotmail.com, Vildbjerg, 8/6 2021, 20:05 (1024 dage siden) @ Michael Deichmann

så må vi se hvordan det kommer til at gå
måske ligesom ic4 og ic2 ?

DSB kan fortsætte indkøb.

af larsht, 8/6 2021, 20:15 (1024 dage siden) @ poulbmj@hotmail.com

så må vi se hvordan det kommer til at gå
måske ligesom ic4 og ic2 ?

Gad vide hvad der får dig til at komme med den kommentar.....

DSB kan fortsætte indkøb.

af Svend, 9/6 2021, 14:03 (1023 dage siden) @ larsht

så må vi se hvordan det kommer til at gå
måske ligesom ic4 og ic2 ?


Gad vide hvad der får dig til at komme med den kommentar.....

Jeg ser i hvert fald ingen ligheder, så mon ikke det skal opfattes som en art morsomhed baseret på lidt uerfarenhed ;-)

--
Svend

DSB kan fortsætte indkøb.

af larsht, 9/6 2021, 19:25 (1023 dage siden) @ Svend

så må vi se hvordan det kommer til at gå
måske ligesom ic4 og ic2 ?


Gad vide hvad der får dig til at komme med den kommentar.....


Jeg ser i hvert fald ingen ligheder, så mon ikke det skal opfattes som en art morsomhed baseret på lidt uerfarenhed ;-)

.....eller meget..... ;-)

DSB kan fortsætte indkøb.

af Jens Hansen, 9/6 2021, 08:56 (1024 dage siden) @ andersj

Det er "lige efter bogen".

Det betyder at nævnet, ud fra det skriftlige materiale de har fået, foreløbig har vurderet at klageren næppe vil få medhold.

Hvis det modsatte skulle vise sig om måske ½ år, ja så har DSB/Alstom et problem.

JH

DSB kan fortsætte indkøb.

af YBS, 9/6 2021, 17:57 (1023 dage siden) @ Jens Hansen

Så vidt jeg har forstået det, så bliver det i givet fald DSB der får et økonomisk problem (erstatning til Stadler), og ikke leverancen som sådan.

Ved nogen hvad klagen går ud på?

af Nordexpress, 9/6 2021, 11:42 (1024 dage siden) @ OLL

Måske har jeg sovet i timen, men vides det, hvad det principielle i klagen er? At Coradia ikke opfylder udbudsbetingelserne eller procedurefejl undervejs eller?

Eller kun som Lasse antydede gengæld som tak for sidst?

Ved nogen hvad klagen går ud på?

af PF, 9/6 2021, 13:19 (1023 dage siden) @ Nordexpress

Måske har jeg sovet i timen, men vides det, hvad det principielle i klagen er? At Coradia ikke opfylder udbudsbetingelserne eller procedurefejl undervejs eller?

Eller kun som Lasse antydede gengæld som tak for sidst?

Yderst relevant - det kunne jeg også godt tænke mig at vide.

- Mon det kan have en sammenhæng med vedligeholdelsesdelen?

Lokomotivfabrikker

HectorrailDSB Hs415

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak