Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny økonomi aftale til Regionerne (Generelt)

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 10/6 2021, 11:07 (1023 dage siden)

Så er der indgået en ny aftale for Regionerne.

Desværre er lokalbaner skubbet til hjørne. Idet det hedder at det kikker man under den nye trafik aftale. "Danmark fremad"
Husker jeg ret, så har Benny Badekar, sagt det er en regional opgave,som han ikke vil tage sig af.

Så det bliver nok blå. En østbane der halter mere og mere.

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Ny økonomi aftale til Regionerne

af Jensen123, 10/6 2021, 11:16 (1023 dage siden) @ hummel_62

Så er der indgået en ny aftale for Regionerne.

Desværre er lokalbaner skubbet til hjørne. Idet det hedder at det kikker man under den nye trafik aftale. "Danmark fremad"
Husker jeg ret, så har Benny Badekar, sagt det er en regional opgave,som han ikke vil tage sig af.

Så det bliver nok blå. En østbane der halter mere og mere.

Spørgsmålet er vel mere, hvad det er for en "synd", som politikkerne i den region har begået. Tilsyneladende er der jo ingen politikkere, uanset partifarve, som er imødekommende overfor Østbanen.

Ny økonomi aftale til Regionerne

af Niels Munch, 10/6 2021, 11:20 (1023 dage siden) @ Jensen123

Spørgsmålet er vel mere, hvad det er for en "synd", som politikkerne i den region har begået. Tilsyneladende er der jo ingen politikkere, uanset partifarve, som er imødekommende overfor Østbanen.

Sludder.

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af Niels Munch, 10/6 2021, 11:18 (1023 dage siden) @ hummel_62

Se aktuel status i "Østbanesagen" her: https://www.kollektivtrafik.dk/?Id=1909 - hvor der bl.a. gøres opmærksom på følgende:

"Efter flere års diskussioner besluttede Folketinget 22. april 2021, at der skal findes en løsning på finansieringen af problemerne på blandt andet Østbanen gennem forhandlingerne om en ny infrastrukturaftale."

Men læs nu hele teksten i linket.

M.v.h.
Niels

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af My1202, 10/6 2021, 11:37 (1023 dage siden) @ Niels Munch

Se aktuel status i "Østbanesagen" her: https://www.kollektivtrafik.dk/?Id=1909 - hvor der bl.a. gøres opmærksom på følgende:

"Efter flere års diskussioner besluttede Folketinget 22. april 2021, at der skal findes en løsning på finansieringen af problemerne på blandt andet Østbanen gennem forhandlingerne om en ny infrastrukturaftale."

Men læs nu hele teksten i linket.

M.v.h.
Niels

Regionsrådet har så d. 7/6-2021 besluttet at besluttet at igangsætte fase III med henblik på at gennemføre sporrenoveringen. (Movia og Lokaltog har oplyst, at det senest den 30. juni 2021 skal besluttes at igangsætte den tredje og sidste fase, udbuds- og anlægsfasen, hvis Østbanen som planlagt skal være færdigrenoveret i tredje kvartal 2022.)

Så risikerer region Sjælland at stå tilbage med hele regningen selv.

https://www.regionsjaelland.dk/dagsordener/Dagsordener2021/Sider/Regionsr%C3%A5det%2020...

--
[image]

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af Niels Munch, 10/6 2021, 11:50 (1023 dage siden) @ My1202

Så risikerer region Sjælland at stå tilbage med hele regningen selv.

Det er en risiko, regionen kun løber ved at gennemføre sporfornyelsen uden, at en form for finansiering - herunder evt. forbedret låneadgang - er på plads. Og det er der ikke lagt op til.

M.v.h.
Niels

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af My1202, 10/6 2021, 12:00 (1023 dage siden) @ Niels Munch

Så risikerer region Sjælland at stå tilbage med hele regningen selv.


Det er en risiko, regionen kun løber ved at gennemføre sporfornyelsen uden, at en form for finansiering - herunder evt. forbedret låneadgang - er på plads. Og det er der ikke lagt op til.

M.v.h.
Niels

Skal vi ikke nøjes med at konkludere at det hele er stadig meget usikkert på nuværende tidspunkt hvor der åbenbart er lavet en ny aftale med regionerne!

Men regionen kan jo lånefinanciere sporrenoveringen - som det fremgår at dagsorden fra regionsrådsmødet d. 7/6-21:

Hvis der ikke sikres ny statslig finansiering skal Region Sjælland tage stilling til finansieringen af de årlige udgifter til renter og afdrag. Der vil i den situation skulle gennemføres en stor sparerunde på den kollektive trafik i Region Sjælland. Det er Movias vurdering, at besparelse på 23 mio. kr. årligt vil betyde, at ca. 22% af busdriften i Region Sjælland vil skulle indstilles. Det vil forårsage et tab af ca. 1,3 mio. passagerer. Alternativt kunne togdriften indskrænkes, så der ikke længere er halvtimesdrift og lokalbanerne dermed udgår af R-nettet. Dette er en væsentlig serviceforringelse og forventelig betyde et tab af ca. 0,6 mio. passagerer.

--
[image]

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 10/6 2021, 13:16 (1023 dage siden) @ My1202

Jo, det må vi jo.
Problemet er i min verden. Sidst lånte de også til total renovering og den gæld er ikke betalt tilbage endnu.
Så det betyde en stigende gældsætning, ydelserne gør at de ikke har råd til deres busdrift.

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af My1202, 10/6 2021, 13:50 (1022 dage siden) @ hummel_62

Jo, det må vi jo.
Problemet er i min verden. Sidst lånte de også til total renovering og den gæld er ikke betalt tilbage endnu.
Så det betyde en stigende gældsætning, ydelserne gør at de ikke har råd til deres busdrift.


Ja - og jo mere man reducerer busdriften des flere fravælger helt den kollektive trafik inkl. tog.

Så det eneste som tilsyneladende har en attraktionsværdi er snart kun Metro og S-tog.

https://www.danskindustri.dk/di-business/arkiv/nyheder/2021/6/fynbus-nar-de-unge-ikke-g...

https://www.dr.dk/nyheder/indland/flere-unge-tager-bilen-og-dropper-bus-og-cykel

--
[image]

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af My1202, 10/6 2021, 17:24 (1022 dage siden) @ Vestjyden
redigeret af My1202, 10/6 2021, 18:02

https://www.regioner.dk/regional-udvikling/trafik/lokalbaner

https://www.regioner.dk/services/nyheder/2021/maj/en-livsnerve-er-ved-at-blive-skaaret-...

Mvh vestjyden

Tja.
17 mio rejsende pr år.
I perioden 2021til 2035 skal der investeres 8.5 mia kr ifølge regionerne.

Med andre ord skal samfundet til hver eneste af de årlige 17 mio rejser punge ud med 35 kr.

De rejsende skal desuden stadigvæk betale en billet som ofte er tæt på hvad udgiften er til at køre i en god nyere bil.

Sammenholdt med at rigtig mange unge over 18 år ude på landet anskaffer sig egen bil - så virker det som en dyr løsning.

Om det det i virkeligheden er den rigtige løsning - næppe på længere sigt når vi først ser de selvkørende biler ude i trafikken.

--
[image]

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af Vestjyden, 10/6 2021, 18:43 (1022 dage siden) @ My1202

https://www.regioner.dk/regional-udvikling/trafik/lokalbaner

https://www.regioner.dk/services/nyheder/2021/maj/en-livsnerve-er-ved-at-blive-skaaret-...

Mvh vestjyden


Tja.
17 mio rejsende pr år.
I perioden 2021til 2035 skal der investeres 8.5 mia kr ifølge regionerne.

Med andre ord skal samfundet til hver eneste af de årlige 17 mio rejser punge ud med 35 kr.

De rejsende skal desuden stadigvæk betale en billet som ofte er tæt på hvad udgiften er til at køre i en god nyere bil.

Sammenholdt med at rigtig mange unge over 18 år ude på landet anskaffer sig egen bil - så virker det som en dyr løsning.

Om det det i virkeligheden er den rigtige løsning - næppe på længere sigt når vi først ser de selvkørende biler ude i trafikken.

Selvkørende biler til alle vil næppe kunne aflaste trængsel på vejene. Trængsel på vejene forekommer også i landdistrikterne især omkring helårs turisme.

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af My1202, 10/6 2021, 19:56 (1022 dage siden) @ Vestjyden

https://www.regioner.dk/regional-udvikling/trafik/lokalbaner

https://www.regioner.dk/services/nyheder/2021/maj/en-livsnerve-er-ved-at-blive-skaaret-...

Mvh vestjyden


Tja.
17 mio rejsende pr år.
I perioden 2021til 2035 skal der investeres 8.5 mia kr ifølge regionerne.

Med andre ord skal samfundet til hver eneste af de årlige 17 mio rejser punge ud med 35 kr.

De rejsende skal desuden stadigvæk betale en billet som ofte er tæt på hvad udgiften er til at køre i en god nyere bil.

Sammenholdt med at rigtig mange unge over 18 år ude på landet anskaffer sig egen bil - så virker det som en dyr løsning.

Om det det i virkeligheden er den rigtige løsning - næppe på længere sigt når vi først ser de selvkørende biler ude i trafikken.


Selvkørende biler til alle vil næppe kunne aflaste trængsel på vejene. Trængsel på vejene forekommer også i landdistrikterne især omkring helårs turisme.

Mvh vestjyden

Det er da muligt.

Men allerede i dag køres børnene i stort omfang til skole og fritidsaktiviteter af forældrene i familiens bil.

Der bliver færre og færre som tager cykel.

Mange steder er busdrift udenfor myldrettiden ikke eksisterende.

Så det er næppe så mange flere biler som de selvkørende vil udløse.

--
[image]

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af Vestjyden, 10/6 2021, 20:24 (1022 dage siden) @ My1202

https://www.regioner.dk/regional-udvikling/trafik/lokalbaner

https://www.regioner.dk/services/nyheder/2021/maj/en-livsnerve-er-ved-at-blive-skaaret-...

Mvh vestjyden


Tja.
17 mio rejsende pr år.
I perioden 2021til 2035 skal der investeres 8.5 mia kr ifølge regionerne.

Med andre ord skal samfundet til hver eneste af de årlige 17 mio rejser punge ud med 35 kr.

De rejsende skal desuden stadigvæk betale en billet som ofte er tæt på hvad udgiften er til at køre i en god nyere bil.

Sammenholdt med at rigtig mange unge over 18 år ude på landet anskaffer sig egen bil - så virker det som en dyr løsning.

Om det det i virkeligheden er den rigtige løsning - næppe på længere sigt når vi først ser de selvkørende biler ude i trafikken.


Selvkørende biler til alle vil næppe kunne aflaste trængsel på vejene. Trængsel på vejene forekommer også i landdistrikterne især omkring helårs turisme.

Mvh vestjyden


Det er da muligt.

Men allerede i dag køres børnene i stort omfang til skole og fritidsaktiviteter af forældrene i familiens bil.

Der bliver færre og færre som tager cykel.

Mange steder er busdrift udenfor myldrettiden ikke eksisterende.

Så det er næppe så mange flere biler som de selvkørende vil udløse.

Jeg tror trafikken vil sande til mange steder hvis det var tilfældet. Men du har ret i mange tager bilen til steder hvor cyklen kunne være et alternativ, og busforbindelserne er elendig mange steder. Men investeringer i banerne har vist sig at give 20 procent flere passagerer. Mon ikke nye investeringer vil gøre det samme.

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af My1202, 10/6 2021, 20:34 (1022 dage siden) @ Vestjyden

https://www.regioner.dk/regional-udvikling/trafik/lokalbaner

https://www.regioner.dk/services/nyheder/2021/maj/en-livsnerve-er-ved-at-blive-skaaret-...

Mvh vestjyden


Tja.
17 mio rejsende pr år.
I perioden 2021til 2035 skal der investeres 8.5 mia kr ifølge regionerne.

Med andre ord skal samfundet til hver eneste af de årlige 17 mio rejser punge ud med 35 kr.

De rejsende skal desuden stadigvæk betale en billet som ofte er tæt på hvad udgiften er til at køre i en god nyere bil.

Sammenholdt med at rigtig mange unge over 18 år ude på landet anskaffer sig egen bil - så virker det som en dyr løsning.

Om det det i virkeligheden er den rigtige løsning - næppe på længere sigt når vi først ser de selvkørende biler ude i trafikken.


Selvkørende biler til alle vil næppe kunne aflaste trængsel på vejene. Trængsel på vejene forekommer også i landdistrikterne især omkring helårs turisme.

Mvh vestjyden


Det er da muligt.

Men allerede i dag køres børnene i stort omfang til skole og fritidsaktiviteter af forældrene i familiens bil.

Der bliver færre og færre som tager cykel.

Mange steder er busdrift udenfor myldrettiden ikke eksisterende.

Så det er næppe så mange flere biler som de selvkørende vil udløse.


Jeg tror trafikken vil sande til mange steder hvis det var tilfældet. Men du har ret i mange tager bilen til steder hvor cyklen kunne være et alternativ, og busforbindelserne er elendig mange steder. Men investeringer i banerne har vist sig at give 20 procent flere passagerer. Mon ikke nye investeringer vil gøre det samme.

Mvh vestjyden

Der er tale om 17 mio årlige rejsende.
Fordeler vi dem ud på 300 dage om året giver det 56.000 rejsende dagligt.
Da de må antages at skulle både ud og hjem er der tale om 28.000 maksimalt morgen og aften fordelt på 13 -14 lokalbaner i HELE landet..

Det er vist de færreste steder trafikken sander til på grund af de ekstra køretøjer.

Dermed ikke sagt at det er lykken at få flere biler.
Men udfordringer ligger mere ind mod de 4-5 største byer end lokalbaner ude i landet.

--
[image]

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af Vestjyden, 10/6 2021, 20:45 (1022 dage siden) @ My1202

https://www.regioner.dk/regional-udvikling/trafik/lokalbaner

https://www.regioner.dk/services/nyheder/2021/maj/en-livsnerve-er-ved-at-blive-skaaret-...

Mvh vestjyden


Tja.
17 mio rejsende pr år.
I perioden 2021til 2035 skal der investeres 8.5 mia kr ifølge regionerne.

Med andre ord skal samfundet til hver eneste af de årlige 17 mio rejser punge ud med 35 kr.

De rejsende skal desuden stadigvæk betale en billet som ofte er tæt på hvad udgiften er til at køre i en god nyere bil.

Sammenholdt med at rigtig mange unge over 18 år ude på landet anskaffer sig egen bil - så virker det som en dyr løsning.

Om det det i virkeligheden er den rigtige løsning - næppe på længere sigt når vi først ser de selvkørende biler ude i trafikken.


Selvkørende biler til alle vil næppe kunne aflaste trængsel på vejene. Trængsel på vejene forekommer også i landdistrikterne især omkring helårs turisme.

Mvh vestjyden


Det er da muligt.

Men allerede i dag køres børnene i stort omfang til skole og fritidsaktiviteter af forældrene i familiens bil.

Der bliver færre og færre som tager cykel.

Mange steder er busdrift udenfor myldrettiden ikke eksisterende.

Så det er næppe så mange flere biler som de selvkørende vil udløse.


Jeg tror trafikken vil sande til mange steder hvis det var tilfældet. Men du har ret i mange tager bilen til steder hvor cyklen kunne være et alternativ, og busforbindelserne er elendig mange steder. Men investeringer i banerne har vist sig at give 20 procent flere passagerer. Mon ikke nye investeringer vil gøre det samme.

Mvh vestjyden

Der er tale om 17 mio årlige rejsende.
Fordeler vi dem ud på 300 dage om året giver det 56.000 rejsende dagligt.
Da de må antages at skulle både ud og hjem er der tale om 28.000 maksimalt morgen og aften fordelt på 13 -14 lokalbaner i HELE landet..

Det er vist de færreste steder trafikken sander til på grund af de ekstra køretøjer.

Dermed ikke sagt at det er lykken at få flere biler.
Men udfordringer ligger mere ind mod de 4-5 største byer end lokalbaner ude i landet.

Jeg mener at udfordring ligger i både land og by. For som det fremgår i grafen i det første link fra regionerne er det den landsdækkende trafik der er udfordret.

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af mikedk2100, 10/6 2021, 21:39 (1022 dage siden) @ My1202

Der er tale om 17 mio årlige rejsende.
Fordeler vi dem ud på 300 dage om året giver det 56.000 rejsende dagligt.
Da de må antages at skulle både ud og hjem er der tale om 28.000 maksimalt morgen og aften fordelt på 13 -14 lokalbaner i HELE landet..

Det er vist de færreste steder trafikken sander til på grund af de ekstra køretøjer.

Dermed ikke sagt at det er lykken at få flere biler.
Men udfordringer ligger mere ind mod de 4-5 største byer end lokalbaner ude i landet.

Der er 12 lokalbaner i Danmark, hvis vi overhovedet kan tale om det mere, hvor de er slået sammen med andre lokalbaner. Region Sjælland har 4 lokalbaner som drives i Lokaltog, hvor også Region Hovedstadens 4 lokalbaner hører under.

Dermed ligger 8 af lokalbanerne på Sjælland og er i høj grad med til at flytte folk med toget ind mod de større byer, især København.

For at bruge din statistik, så er det i Region Sjælland hele 224.000 daglige passagerer. Den region, hvor du vil skabe et lyntogsstop, så 2.000 folk kan komme et par minutter hurtigere til Jylland.

Og jeg tror nu godt ekstra 224.000 biler, både morgen og aften, vil kunne mærkes på Sjælland.

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af My1202, 10/6 2021, 21:46 (1022 dage siden) @ mikedk2100

Der er tale om 17 mio årlige rejsende.
Fordeler vi dem ud på 300 dage om året giver det 56.000 rejsende dagligt.
Da de må antages at skulle både ud og hjem er der tale om 28.000 maksimalt morgen og aften fordelt på 13 -14 lokalbaner i HELE landet..

Det er vist de færreste steder trafikken sander til på grund af de ekstra køretøjer.

Dermed ikke sagt at det er lykken at få flere biler.
Men udfordringer ligger mere ind mod de 4-5 største byer end lokalbaner ude i landet.


Der er 12 lokalbaner i Danmark, hvis vi overhovedet kan tale om det mere, hvor de er slået sammen med andre lokalbaner. Region Sjælland har 4 lokalbaner som drives i Lokaltog, hvor også Region Hovedstadens 4 lokalbaner hører under.

Dermed ligger 8 af lokalbanerne på Sjælland og er i høj grad med til at flytte folk med toget ind mod de større byer, især København.

For at bruge din statistik, så er det i Region Sjælland hele 224.000 daglige passagerer. Den region, hvor du vil skabe et lyntogsstop, så 2.000 folk kan komme et par minutter hurtigere til Jylland.

Og jeg tror nu godt ekstra 224.000 biler, både morgen og aften, vil kunne mærkes på Sjælland.

Nu er de 224.000 jo ikke rejsende med sjællandske lokalbaner.. østbanen har på de bedste dage 5.000.
Så hvad vil du egentlig sige?

Her taler vi om lokalbaner.

--
[image]

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af mikedk2100, 10/6 2021, 22:03 (1022 dage siden) @ My1202

Nu er de 224.000 jo ikke rejsende med sjællandske lokalbaner.. østbanen har på de bedste dage 5.000.
Så hvad vil du egentlig sige?

Her taler vi om lokalbaner.

Du har ret. Jeg tog de 56.000 som antal på hver lokalbane. Det er selvfølgelig kun godt 5000 pr. bane. Det giver godt 18.500 daglige rejsende med Region Sjællands tog. Men stadig et betragteligt antal ekstra biler i myldretiden på de i forvejen fyldte veje omkring de større byer.

Og så er der selvfølgelig udsving. Uden at have tjekket, så vil jeg tro de sjællandske lokalbaner har en større del af de samlede 56.000 daglige passagerer end de jyske.

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af My1202, 10/6 2021, 22:25 (1022 dage siden) @ mikedk2100

Nu er de 224.000 jo ikke rejsende med sjællandske lokalbaner.. østbanen har på de bedste dage 5.000.
Så hvad vil du egentlig sige?

Her taler vi om lokalbaner.


Du har ret. Jeg tog de 56.000 som antal på hver lokalbane. Det er selvfølgelig kun godt 5000 pr. bane. Det giver godt 18.500 daglige rejsende med Region Sjællands tog. Men stadig et betragteligt antal ekstra biler i myldretiden på de i forvejen fyldte veje omkring de større byer.

Og så er der selvfølgelig udsving. Uden at have tjekket, så vil jeg tro de sjællandske lokalbaner har en større del af de samlede 56.000 daglige passagerer end de jyske.

Nu skal alle de 18.500 ikke ind til Hovedstadsområdet.
Og alene Køge Bugt motorvejen har fået ca 2% flere køretøjer pr år i de sidste 5-6 år.
Men ja det vil give mere trængsel.
En trængsel som hyppige og hurtige regionaltoge kunne afhjælpe.
Men her er der markant mangel på p-pladser og langtfra gode videre forbindelser i selve hovedstadsområdet.

Så desværre ja - presset på politikerene til at få flere motorveje vil stige.

--
[image]

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af Niels Munch, 10/6 2021, 14:08 (1022 dage siden) @ My1202

Selv om regionernes adgang til at optage lån til lokalbanerne ligger uden for de sædvanlige anlægsrammer, er disse lån begrænset til en afdragstid på 25 år, hvilket vel er rimeligt i f.t. rullende materiel.

Når der tales infrastruktur, peger Danske Regioner på behovet for en afdragstid på 40 år.

På forårets privatbanehøring i Transportudvalget nævnte Transportministeren, at selv om tilskuddene til regional udvikling, hvorunder regionernes privatbanetilskud hører, sorterer under Indenrigsministeriet, ville han da gerne medvirke til en sådan løsning.

Om det så bliver (en del af) løsningen, må vi se.

M.v.h.
Niels

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af anders_vejby, 10/6 2021, 15:12 (1022 dage siden) @ My1202
redigeret af anders_vejby, 10/6 2021, 15:24

Hvis der ikke sikres ny statslig finansiering skal Region Sjælland tage stilling til finansieringen af de årlige udgifter til renter og afdrag. Der vil i den situation skulle gennemføres en stor sparerunde på den kollektive trafik i Region Sjælland. Det er Movias vurdering, at besparelse på 23 mio. kr. årligt vil betyde, at ca. 22% af busdriften i Region Sjælland vil skulle indstilles. Det vil forårsage et tab af ca. 1,3 mio. passagerer. Alternativt kunne togdriften indskrænkes, så der ikke længere er halvtimesdrift og lokalbanerne dermed udgår af R-nettet. Dette er en væsentlig serviceforringelse og forventelig betyde et tab af ca. 0,6 mio. passagerer.

Ej det er jo helt vildt mand! Så kunne man lige så godt lukke Østbanen i dag og bruge busser i stedet, fordi det der, det duer ikke.

Jeg vil også gerne sige, at det som man fra politikeres side altid glemmer (og det er faktisk også noget regeringskritikerne i Storbritannien pegede på i 80erne), er, at hvis man på nuværende tidspunkt har et sammenhængende transportnetværk (hvilket man dengang trods alt havde nogle steder i Storbritannien og i dag nogenlunde har på Sjælland), så betyder et stort tab af passagerer i busserne (eller på sidelinjerne), for eksempel på grund af dårligere service, faktisk, at de resterende transportmidler også risikerer at miste en del af deres passagerer, fordi folk for eksempel ikke længere nemt kan komme til (s-)tog stationerne uden at bruge bilen. Og når man engang har en bil og også bruger den hver dag, ja så tænker man at man egentlig lige så godt kunne bruge den hele vejen, især hvis billetpriserne bliver ved med at stige.

Jeg synes trods alt at den nuværende regering egentlig har nogle dygtige ministre, samt nogle som måske kunne være bedre, men jeg er også bare nødt til at sige at Benny Engelbrecht simpelthen ikke passer sit arbejde når det gælder om at garantere at der i fremtiden stadig skal være noget der hedder ordentlig offentlig transport i Danmark!

Ny økonomi aftale til Regionerne - Østbanesagen

af Jens Hansen, 10/6 2021, 13:57 (1022 dage siden) @ Niels Munch

Netop:


"Efter flere års diskussioner besluttede Folketinget 22. april 2021, at der skal findes en løsning på finansieringen af problemerne på blandt andet Østbanen gennem forhandlingerne om en ny infrastrukturaftale."

Man har aftalt at tingene ordnes i de igangværende infrastrukturforhandlinger. Og her sidder Finansministeren, lidt usædvanligt, for bordenden!

JH

Lokomotivfabrikker

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak