Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Behovskørsel til/fra Aalborg Øst? (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 25/7 2021, 14:55 (977 dage siden)

Port of Aalborg (tidligere Aalborg Havn) har jo offentliggjort, at der kører godstog til/fra havnen mandag-fredag.

Jeg ser oftere og oftere, at der også køres lørdag og/eller søndag. F. eks. er der netop i dag søndag ankommet et tog, som nu er ved at løbe om, og som er klar til afgang mod Aalborg Øst.

Er der nogen, der ved, om der er tale om, at der er blevet flyttet kørsel fra mandag-mandag til lørdag-søndag, eller om der er tale om "mertrafik" pga. øget efterspørgsel eller om der er tale om noget "driftteknisk", fordi der er sporspærringer et eller flere steder undervejs?

Hvis søndagskørslen i dag er udtryk for øget efterspørgsel, er det jo glædeligt.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Behovskørsel til/fra Aalborg Øst?

af andersj, Aalborg, 25/7 2021, 16:24 (977 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der køres normalt søndag-torsdag.

--
Mvh Anders

Avatar

Behovskørsel til/fra Aalborg Øst?

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 25/7 2021, 17:39 (977 dage siden) @ andersj

Der køres normalt søndag-torsdag.

Kære Anders

Tak for svar. Jeg vil så skynde mig at trække mit udsagn om, at jeg har set toget på en lørdag tilbage. For det er jeg faktisk ikke sikker på, at jeg har.

Bedste hilsner

Thomas

Avatar

Tog fra Aalborg Øst mod syd

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 25/7 2021, 17:41 (977 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Toget er netop nu vendt tilbage til Aalborg fra Aalborg Øst, og mon ikke turen går sydpå inden så længe.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Tog fra Aalborg Øst mod syd

af Peter Linaa, 25/7 2021, 20:27 (977 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Toget er netop nu vendt tilbage til Aalborg fra Aalborg Øst, og mon ikke turen går sydpå inden så længe.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Toget kørt fra Aarhus kl. 20:15, og det lød som om, det var en tom MZ. Jeg nåede desværre ikke at se toget.

M v h
Peter L

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak