Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hjælp til det gamle radiostyrede DSB-ur (Generelt)

af Jesse, 4/8 2021, 11:42 (967 dage siden)

Hej alle sammen

Jeg skriver med en bøn om hjælp.

Endelig er jeg blev den (næsten) lykkelige ejer af det gamle radiostyrede DSB-ur (DSB armbåndsur).

Flere her i forummet har skrevet om det og dets legendariske ustabile natur!

Derfor rækker jeg ud i håbet om lidt hjælp. Skulle nogen herinde have brugsanvisningen til indstillingen af dette high-tech vidunder, ville det være meget påskønnet, hvis det var muligt at tage et foto heraf og uploade som svar.

Jeg har kæmpet og kæmpet og gættet mig til, at hvis jeg trykker på øverste knap og dernæst nederste knap (mens jeg kigger mod vest og står på et ben) så går det i gang. Men så stopper samarbejdsvilligheden også der, for uret insisterer på at gå 6 timer forud!

Jeg håber som sagt på en saglig sjæl vil dele et foto af brugsanvisningen så jeg kan få min nattesøvn igen, for det ur er godt nok af en anden verden!

Tak!

Mvh
Jesse
[image]

Hjælp til det gamle radiostyrede DSB-ur

af thomastog, 4/8 2021, 13:15 (967 dage siden) @ Jesse
redigeret af thomastog, 4/8 2021, 13:52

Hej alle sammen

Jeg skriver med en bøn om hjælp.

Endelig er jeg blev den (næsten) lykkelige ejer af det gamle radiostyrede DSB-ur (DSB armbåndsur).

Flere her i forummet har skrevet om det og dets legendariske ustabile natur!

Jeg håber som sagt på en saglig sjæl vil dele et foto af brugsanvisningen så jeg kan få min nattesøvn igen, for det ur er godt nok af en anden verden!

Værsen’artig ;-)

Når du resetter, så læg det i et sydvendt vindue, med mest muligt udsyn til himlen. Og være tålmodig, det kan være en del timer om at synkronisere første gang.

Har en mistanke om at de fleste problemer, opstår grundet utålmodighed. Mit har virket rimeligt i flere år.

[image]

Hjælp til det gamle radiostyrede DSB-ur

af Jesse, 4/8 2021, 16:03 (967 dage siden) @ thomastog

Jamen altså, helt fantastisk, tusind tak!

Jeg kan se af den fine vejledning, at jeg har været på rette spor, men så alligevel ikke.

Glæder mig usigeligt til at stillet uret udfra den kyndige vejledning, nu kan intet jo gå galt.

Igen, tak for hjælpen.

mvh
Jesse

Hjælp til det gamle radiostyrede DSB-ur

af AndreasM, 4/8 2021, 14:19 (967 dage siden) @ Jesse

Endelig er jeg blev den (næsten) lykkelige ejer af det gamle radiostyrede DSB-ur (DSB armbåndsur).

Gamle? Det er vel maks 10 år :-P

Flere her i forummet har skrevet om det og dets legendariske ustabile natur!

Derfor rækker jeg ud i håbet om lidt hjælp. Skulle nogen herinde have brugsanvisningen til indstillingen af dette high-tech vidunder, ville det være meget påskønnet, hvis det var muligt at tage et foto heraf og uploade som svar.

Jeg har kæmpet og kæmpet og gættet mig til, at hvis jeg trykker på øverste knap og dernæst nederste knap (mens jeg kigger mod vest og står på et ben) så går det i gang. Men så stopper samarbejdsvilligheden også der, for uret insisterer på at gå 6 timer forud!

Jeg håber som sagt på en saglig sjæl vil dele et foto af brugsanvisningen så jeg kan få min nattesøvn igen, for det ur er godt nok af en anden verden!

Når du bliver træt af at vente på at jupiter står i femte kvadrat i forhold til saturns ottende måne, så findes selvsamme ur også i en model med et helt gammeldags urværk, altså uden radiofjernstyring. Det har ydermere den fordel at minutviseren ikke er løs, så man rent faktisk ved om klokken er 11:45 eller 11:46 :-D

Men det kræver jo nok endnu flere års søgen at finde sådan et.

Hjælp til det gamle radiostyrede DSB-ur

af Jesse, 4/8 2021, 16:07 (967 dage siden) @ AndreasM

Tak, har også overvejet at få lavet det om til et almindeligt urværk, hvis alt andet fejler, men det vil jo også være lidt synd.

Men nu har jeg fået vejledningen fra thomastog, så nu skal jeg prøve om det smukke ur ikke kan fungere ordentligt når jeg indstiller det efter vejledningen.

mvh
Jesse

Billige jernbane T-shirts

HectorrailDSB D802

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak