Hej.
Det er ikke kun navnet på stoppestedet, der er tåbeligt.
Hele projektet er et af de mest tåbelige og økonomisk totalt ineffektive projekter, der i mange, mange år er sat i søen i Danmark. Det hænger sammen med de enorme investeringer, der er forbundet med et sådant projekt og det forhold, at der for længst er fundet meget bedre alternativer.
Sporvognsanlæg er desuden stive og ufleksible og stærkt "cementerende" for alt andet i bybilledet i over 100 år. Desuden er selve anlæggelsen et trafikalt mareridt. Løbende reparationer er dyre, når det skal ske om natten. Een linie giver høje særomkostninger ift. busser. Kørselsforsinkelser er håbløse at håndtere.
Det er kun indført af og for vildledte politikere, der har set for mange sporvogne, når de rejser (på sort brændstof) til Bruxelles og Strasbourg, hvor der kører mange sporvogne - og altid har gjort. Politikerne lever efter princippet "So ein ding muss wir auch haben." Politikerne har åbenbart ingen respekt for skatteborgerne. Og man skal ikke tro, at politikerne stiger om fra biler til sporvogne, når de skal til disse møder.
El-, gas- og brintbusser kunne løse samme transportopgave for en brøkdel af udgiften (både til anlæg og drift) til sporvogne. Og de kører allerede i KBH m.v. Så sporvogne kan heller ikke begrundes med miljøhensyn.
Jeg har tidligere set et indlæg herinde, der gav udtryk for, at "sporvogne er den eneste sikre garanti for, at der fortsat er offentlig transport ved en bopæl." Det er vel rigtigt, men er politikere nødt til at støbe alt i cement for at holde fingrene fra forandringer?? (Ironi kan forekomme).
Men det bliver sjovt at prøve en tur med sporvognen, når den efter 10 (?) års projektforløb bliver sluppet løs. Jeg vil more mig hele vejen. Flot bliver det.