Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog? (Generelt)

af FolieBallon ⌂, 13/9 2021, 21:44 (955 dage siden)

Jeg leder efter indvendige billeder af 2 Generations og 3 Generations S-tog fra 90erne frem til ca 2005. der er ikke så mange billeder på google af togne indvendige og Jeg er vokset op med 2 Gen og 3 Gen S-togene som barn, kunne godt tænke mig at se indvendige billeder hvis nogen har nogle.

Avatar

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 13/9 2021, 21:50 (955 dage siden) @ FolieBallon

Jeg leder efter indvendige billeder af 2 Generations og 3 Generations S-tog fra 90erne frem til ca 2005. der er ikke så mange billeder på google af togne indvendige og Jeg er vokset op med 2 Gen og 3 Gen S-togene som barn, kunne godt tænke mig at se indvendige billeder hvis nogen har nogle.

[image]

--
[image]

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af Danielsen, 13/9 2021, 21:52 (955 dage siden) @ Tommy Nilsson

Sikke dog et sørgeligt syn (fra én, der er vokset op med 2. generations S-tog).

Avatar

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af FolieBallon ⌂, 13/9 2021, 21:55 (955 dage siden) @ Danielsen

ja det er et trist billede det fra Holbæk i 2002. ville ønske flere af dem var bevaret. Jeg er 30 år og da Jeg bliv teenager så Jeg ikke de gamle toge så meget mere andet end når Jeg var i København i 2004 og 2005 og der var det de nyere togne fra senere i 70erne.

Avatar

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 14/9 2021, 13:38 (954 dage siden) @ FolieBallon

Jeg leder efter indvendige billeder af 2 Generations og 3 Generations S-tog fra 90erne frem til ca 2005. der er ikke så mange billeder på google af togne indvendige og Jeg er vokset op med 2 Gen og 3 Gen S-togene som barn, kunne godt tænke mig at se indvendige billeder hvis nogen har nogle.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Copenhagen_S-train_interior_1987.jpg
Der ligger en del her:
http://jernbanekilder.dk/main/thumbnailview/fc=3%3A964

Både interiør og exteriør..

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Avatar

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af FolieBallon ⌂, 14/9 2021, 21:10 (954 dage siden) @ metrohenrik

interesant, Jeg så et billede af 2 Gen S-tog fra 60erne og der var det nogle helt andre æskebærer under vinduerne end på et billede fra 1980erne, da mand kom farvet folie på væggene og nyt sædebetræk på så fik togne også nye æskebærer?

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af re20000, 14/9 2021, 22:56 (953 dage siden) @ FolieBallon

interesant, Jeg så et billede af 2 Gen S-tog fra 60erne og der var det nogle helt andre æskebærer under vinduerne end på et billede fra 1980erne, da mand kom farvet folie på væggene og nyt sædebetræk på så fik togne også nye æskebærer?

Ja, de gamle var for små!
(Ja det var den gang...)

Nold

Avatar

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af mss ⌂, 21/9 2021, 20:35 (947 dage siden) @ re20000

Ja de nye askebægre der blev monteret i forbindelse med renoveringen var større, de blev monteret i alle kupéer og fungerede som affaldsbeholdere i ikke-ryger afsnittene.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Avatar

3 indvendige billeder af 2 Generations S-tog

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 15/9 2021, 14:40 (953 dage siden) @ FolieBallon

Her er 3 billeder modtaget fra Rainer Dodt.

[image]

[image]

[image]

--
[image]

3 indvendige billeder af 2 Generations S-tog

af Danielsen, 15/9 2021, 18:28 (953 dage siden) @ Tommy Nilsson

Åhh, det vækker minder!!! Tak for billederne.

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af Theis Andersen, Kastrup, 18/9 2021, 12:32 (950 dage siden) @ FolieBallon

Jeg har et par friske billeder af det S-tog som DJK har. Det sidste hele S-tog
[image][image][image]

Avatar

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af FolieBallon ⌂, 18/9 2021, 14:05 (950 dage siden) @ Theis Andersen

trist, det står bare og ruster op, kan se lidt rust på det og den røde farve er ikke rigtig rød mere.

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af Rail, 18/9 2021, 16:29 (950 dage siden) @ FolieBallon

trist, det står bare og ruster op, kan se lidt rust på det og den røde farve er ikke rigtig rød mere.

Samtidigt er det vel det veterantog der har transporteret flest mennesker, så hvorfor dog prioritere denne togtype...

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af RasmusD, 18/9 2021, 17:15 (950 dage siden) @ Rail

Man skal ikke køre mange gange gennem Marslev station for at undre sig over hvad DJK egentlig vil med det materiel, de samler. Meget af det ser bare ud til at stå og forfalde.

Avatar

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af FolieBallon ⌂, 18/9 2021, 17:49 (950 dage siden) @ RasmusD

Jeg er ikke fra Jylland så kender ikke noget til Marslev station, men det lyder trist at de gamle toge bare står og ruster op og det er vel det sidste 2 Generations S-tog som er tilbage... det burde stå indendørs på et museum og sættes i stand i stedet for at blive malet til med graffiti og ruste op.

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af Frank Poulsen, 18/9 2021, 20:34 (950 dage siden) @ FolieBallon

Jeg er ikke fra Jylland så kender ikke noget til Marslev station, men det lyder trist at de gamle toge bare står og ruster op og det er vel det sidste 2 Generations S-tog som er tilbage... det burde stå indendørs på et museum og sættes i stand i stedet for at blive malet til med graffiti og ruste op.

Som andre har skrevet før herinde. Jeg er ganske sikker på de rigtig gerne vil have flere frivillige til at hjælpe med alt den slags... :) Eller donationer osv.

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af Niels Munch, 19/9 2021, 09:57 (949 dage siden) @ FolieBallon

Jeg er ikke fra Jylland så kender ikke noget til Marslev station

Det er ikke nødvendigt at være fra Jylland, og i øvrigt ligger Marslev station, der rummer "DJKs depot", på Fyn mellem Odense og Nyborg.

Avatar

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af FolieBallon ⌂, 19/9 2021, 12:38 (949 dage siden) @ Niels Munch

men står det sidste 2 Generations S-tog ikke over i Jylland?

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af Theis Andersen, Kastrup, 19/9 2021, 13:34 (949 dage siden) @ FolieBallon

Jo det står i Rødekro I Sønderjylland

--
[image]

Avatar

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af FolieBallon ⌂, 18/9 2021, 17:52 (950 dage siden) @ Rail

fordi 60er, 70er, 80er toge er de mest interesante efter min mening og det er vel det sidste 2 generations s-tog som er tilbage så det burde står indendørs på et museum.

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af Theis Andersen, Kastrup, 18/9 2021, 21:53 (950 dage siden) @ FolieBallon

Jeg tænkte på om det var en ide måske at alliere sig med museer og foreninger i og omkring København som forstadsmuseet eller Københavns museum det er jo en kæmpe stort del af Københavns og alle omegnskommunernes udvikling og historie og jeg tror hvis man lavede nogle indsamlingskampagner til istandsættelse så tror jeg der vil være rigtig mange mennesker der gerne vil donere og hjælpe med istandsættelse (det vil jeg ihvertfald gerne) mange kan jo nok huske det fra deres barndom og ungdom

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af glade-koege ⌂, køge, 19/9 2021, 10:38 (949 dage siden) @ Theis Andersen

Jeg tænkte på om det var en ide måske at alliere sig med museer og foreninger i og omkring København som forstadsmuseet eller Københavns museum det er jo en kæmpe stort del af Københavns og alle omegnskommunernes udvikling og historie og jeg tror hvis man lavede nogle indsamlingskampagner til istandsættelse så tror jeg der vil være rigtig mange mennesker der gerne vil donere og hjælpe med istandsættelse (det vil jeg ihvertfald gerne) mange kan jo nok huske det fra deres barndom og ungdom

Så er du vel meldt ind i djk ? Så du kan hjælpe den vej? De mangler unge medlemmer skal det hele fortsætte som nu eller blive bedre

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af Theis Andersen, Kastrup, 19/9 2021, 15:34 (949 dage siden) @ glade-koege

Jeg melder mig ind i næste måned men kan man som lille menig medlem overhovedet rykke noget eller er der en forslagskasse? det er vel en meget stor forening

--
[image]

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af Niels Munch, 19/9 2021, 16:00 (949 dage siden) @ Theis Andersen

Jeg melder mig ind i næste måned men kan man som lille menig medlem overhovedet rykke noget eller er der en forslagskasse? det er vel en meget stor forening

I en forening som Dansk Jernbane-Klub er der altid brug for frivillig indsats. Prøv at give dig lidt tid til at studere foreningens hjemmeside https://www.jernbaneklub.dk/ og se alsidigheden - også den geografiske.

God fornøjelse
Niels

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af krabsen, 19/9 2021, 16:54 (949 dage siden) @ Theis Andersen

Jeg melder mig ind i næste måned men kan man som lille menig medlem overhovedet rykke noget

En lille lignelse til fri fortolkning:

Da manden havde købt en lottokupon, spurgte hans viv "er du klar over, hvor lille gevinstchancen er?"

Svar: "større end hvis jeg ikke købte den." ;-)

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af William Skov ⌂, 20/9 2021, 20:33 (948 dage siden) @ Theis Andersen

Jeg melder mig ind i næste måned men kan man som lille menig medlem overhovedet rykke noget eller er der en forslagskasse? det er vel en meget stor forening

Et forslag kan være at alliere sig med andre ligesindede, og melde til DJK's hovedbestyrelse at I gerne vil oprette en arbejdsgruppe, eller en forening under DJK til formål at renovere 2'g S-tog. Herefter kan I begynde at indsamle et par millioner kroner til formålet :-D

Prøv selv at se renoveringen af H783. De startede også ud på bar bund og oparbejdede en arbejdsgruppe.


Hvor der er vilje er der vej (bane)

--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
[image]
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af Ottoemil, 20/9 2021, 11:45 (948 dage siden) @ FolieBallon

Goddag i forummet!
Jeg fandt et enkelt billede at førerrumsinteriøret.

[image]

v.h.
Ottoemil

Avatar

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af FolieBallon ⌂, 21/9 2021, 00:49 (947 dage siden) @ Ottoemil

Jeg er fra Køge og det er ren nostalgi med den gamle station og det 2.g S-tog, står der MM7788 inde i førrerumet?

Nogen der har indvendige billeder af 2 Generations S-tog?

af Ottoemil, 21/9 2021, 10:00 (947 dage siden) @ FolieBallon

Hej igen
Ja, 7788
v.h.
Ottoemil

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak