Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Færre tog på Linje F og længere køretid (Generelt)

af KKLD, 27/9 2021, 17:08 (939 dage siden)

Hej alle,

I dag kører Linje F hvert 6./12. minut i stedet for hvert 5./10. minut.
Den køres også med den langsomme køreplan der er cirka 15% langsommere.
Derudover er der også 2 spøjse afgange med Linje F fra Hellerup kl. 18:53 og 19:05 uden stop til Nordhavn og igen uden stop til København H.

Hvordan kan det være?

Jeg kan ikke finde noget om det her: https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-...

Færre tog på Linje F og længere køretid

af Leif Jørgensen, København Ø., 27/9 2021, 17:23 (939 dage siden) @ KKLD

Der er i hvert fald trådt et ny tjenestekøreplan i kraft for S-togene i dag. Her fremgår det også, at de nævnte afgange fra Hellerup er ikke personførende, dvs. materieltog. Så det er nok bare en fejl, at de er kommet med i Rejseplanen. Stoppet ved Nordhavn skyldes, at det er skillepunkt mellem CBTC og HKT for tiden.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Færre tog på Linje F og længere køretid

af KKLD, 27/9 2021, 22:09 (939 dage siden) @ Leif Jørgensen

Der er i hvert fald trådt et ny tjenestekøreplan i kraft for S-togene i dag. Her fremgår det også, at de nævnte afgange fra Hellerup er ikke personførende, dvs. materieltog. Så det er nok bare en fejl, at de er kommet med i Rejseplanen. Stoppet ved Nordhavn skyldes, at det er skillepunkt mellem CBTC og HKT for tiden.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Tak for dit svar. Jeg troede at problemet med CBTC var løst, desværre er det så ikke tilfældet går jeg ud fra. Lidt spøjst at der ikke er meldt noget ud nu, taget i betragtning at det blev gjort før.
Køreplanen gælder til og med d. 12. december 2021.

Jeg går ikke ud fra at denne køreplan vil fortsætte fra d. 13. december.


Har ikke kigget om Linje B er påvirket af ændringen, for der er også ændret drift.

Avatar

Færre tog på Linje F og længere køretid

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 28/9 2021, 00:31 (939 dage siden) @ KKLD

Tak for dit svar. Jeg troede at problemet med CBTC var løst, desværre er det så ikke tilfældet går jeg ud fra. Lidt spøjst at der ikke er meldt noget ud nu, taget i betragtning at det blev gjort før.

Der har altid været stop når CBTC hhv HKT kobles ind. Det har vist aldrig været meningen at det skulle kunne ske "flyvende". Er det det du kalder "problemet med CBTC"? Jeg vil sige det er "WAD" - Working as designed.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Færre tog på Linje F og længere køretid

af thomastog, 28/9 2021, 07:28 (939 dage siden) @ Michael Deichmann

Tak for dit svar. Jeg troede at problemet med CBTC var løst, desværre er det så ikke tilfældet går jeg ud fra. Lidt spøjst at der ikke er meldt noget ud nu, taget i betragtning at det blev gjort før.


Der har altid været stop når CBTC hhv HKT kobles ind. ..

Det er længe siden, at CBTC blev “koblet ind” på linje F. Så hvad mener du med den sætning ?

.. Det har vist aldrig været meningen at det skulle kunne ske "flyvende". Er det det du kalder "problemet med CBTC"? Jeg vil sige det er "WAD" - Working as designed.

CBTC skulle vel erstatte HKT. Det lader til at det ikke kan ske; siden man igen er nødt til at nedsætte hastighed/frekvens på linje F igen, sammenlignet med da der var HKT.

Men hvis du mener færre tog er WAD, så har du vel ret. Men jeg mistænker at du overser, at linje F for længe siden (måneder) skiftede til CBTC.

Færre tog på Linje F og længere køretid

af krabsen, 28/9 2021, 08:12 (939 dage siden) @ thomastog

.. Det har vist aldrig været meningen at det skulle kunne ske "flyvende". Er det det du kalder "problemet med CBTC"? Jeg vil sige det er "WAD" - Working as designed.


CBTC skulle vel erstatte HKT. Det lader til at det ikke kan ske; siden man igen er nødt til at nedsætte hastighed/frekvens på linje F igen, sammenlignet med da der var HKT.

Men hvis du mener færre tog er WAD, så har du vel ret. Men jeg mistænker at du overser, at linje F for længe siden (måneder) skiftede til CBTC.

Til gengæld overser du da vist, at det drejer sig om strækningen Hellerup->København H ;-)

OP skrev:
Derudover er der også 2 spøjse afgange med Linje F fra Hellerup kl. 18:53 og 19:05 uden stop til Nordhavn og igen uden stop til København H.

Færre tog på Linje F og længere køretid

af Svend, 28/9 2021, 10:07 (938 dage siden) @ krabsen

.. Det har vist aldrig været meningen at det skulle kunne ske "flyvende". Er det det du kalder "problemet med CBTC"? Jeg vil sige det er "WAD" - Working as designed.


CBTC skulle vel erstatte HKT. Det lader til at det ikke kan ske; siden man igen er nødt til at nedsætte hastighed/frekvens på linje F igen, sammenlignet med da der var HKT.

Men hvis du mener færre tog er WAD, så har du vel ret. Men jeg mistænker at du overser, at linje F for længe siden (måneder) skiftede til CBTC.


Til gengæld overser du da vist, at det drejer sig om strækningen Hellerup->København H ;-)

OP skrev:
Derudover er der også 2 spøjse afgange med Linje F fra Hellerup kl. 18:53 og 19:05 uden stop til Nordhavn og igen uden stop til København H.

Ja det er en morsom debat der udspiller sig her ....sådan på linje med "god dag mand, økseskaft". :-D

--
Svend

Færre tog på Linje F og længere køretid

af Niels Munch, 28/9 2021, 10:21 (938 dage siden) @ Svend

Ja det er en morsom debat der udspiller sig her ....sådan på linje med "god dag mand, økseskaft". :-D

Det giver så'n en tryg fornemmelse, at "alt er ved det gamle" her.

[image]

Færre tog på Linje F og længere køretid

af krabsen, 28/9 2021, 10:39 (938 dage siden) @ Niels Munch

Man har kun det skæg, man selv skraber af om morgenen. :-)

Avatar

Færre tog på Linje F og længere køretid

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 28/9 2021, 15:30 (938 dage siden) @ thomastog

Tak for dit svar. Jeg troede at problemet med CBTC var løst, desværre er det så ikke tilfældet går jeg ud fra. Lidt spøjst at der ikke er meldt noget ud nu, taget i betragtning at det blev gjort før.


Der har altid været stop når CBTC hhv HKT kobles ind. ..


Det er længe siden, at CBTC blev “koblet ind” på linje F. Så hvad mener du med den sætning ?

Vi var ikke (længer) på linie F, men diskuterede nogle tog, der kørte ind mod Kh som materieltog og var nødt til at stoppe på Nordhavn, fordi overgangen fra CBTC og HKT for tiden sker der.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Færre tog på Linje F og længere køretid

af steenth, 30/9 2021, 00:55 (937 dage siden) @ KKLD

Tak for dit svar. Jeg troede at problemet med CBTC var løst, desværre er det så ikke tilfældet går jeg ud fra. Lidt spøjst at der ikke er meldt noget ud nu, taget i betragtning at det blev gjort før.

Ikke alle problemer med CBTC er løst., så der bliver en periode her i efteråret, hvor kører med WET 2. DSB har søgt tilladelse til at også at kunne bruge 6 minutters drift til næste år, men der en chance for at det ikke bliver nødvendig.

Har ikke kigget om Linje B er påvirket af ændringen, for der er også ændret drift.

Køreplanen er ikke ændret på de andre linjer.

Færre tog på Linje F og længere køretid

af KKLD, 30/9 2021, 08:20 (937 dage siden) @ KKLD

Der er også endnu 2 ekstra af disse afgange kl. 00:43 og 00:53 fra Hellerup.

Færre tog på Linje F og længere køretid

af larsht, 30/9 2021, 23:22 (936 dage siden) @ KKLD

Der er også endnu 2 ekstra af disse afgange kl. 00:43 og 00:53 fra Hellerup.

Og det har der været i mange år - afgange med tomme tog mellem København H og Hellerup for ringbanetog til og fra service

Færre tog på Linje F og længere køretid

af KKLD, 1/10 2021, 08:15 (936 dage siden) @ larsht

Der er også endnu 2 ekstra af disse afgange kl. 00:43 og 00:53 fra Hellerup.


Og det har der været i mange år - afgange med tomme tog mellem København H og Hellerup for ringbanetog til og fra service

Det var jeg ikke klar over.

Det nye er vel så at man kan køre med i dem som passager nu hvor de fremgår på rejseplanen og dinstation.dk

Færre tog på Linje F og længere køretid

af larsht, 1/10 2021, 09:45 (935 dage siden) @ KKLD

Der er også endnu 2 ekstra af disse afgange kl. 00:43 og 00:53 fra Hellerup.


Og det har der været i mange år - afgange med tomme tog mellem København H og Hellerup for ringbanetog til og fra service


Det var jeg ikke klar over.

Det nye er vel så at man kan køre med i dem som passager nu hvor de fremgår på rejseplanen og dinstation.dk

Der må jeg så skuffe dig - det må man ikke.

Men jeg vil da anbefale dig at skrive til DSB så fejlen kan blive rettet.

Færre tog på Linje F og længere køretid

af KKLD, 1/10 2021, 15:58 (935 dage siden) @ larsht

Der er også endnu 2 ekstra af disse afgange kl. 00:43 og 00:53 fra Hellerup.


Og det har der været i mange år - afgange med tomme tog mellem København H og Hellerup for ringbanetog til og fra service


Det var jeg ikke klar over.

Det nye er vel så at man kan køre med i dem som passager nu hvor de fremgår på rejseplanen og dinstation.dk


Der må jeg så skuffe dig - det må man ikke.

Men jeg vil da anbefale dig at skrive til DSB så fejlen kan blive rettet.

Hvorfra ved du det?

Der er 3 afgange efter kl. 18:00 på Linje F der kører uden stop fra Hellerup til Klampenborg. Dem må man godt tage.

Færre tog på Linje F og længere køretid

af Svend, 1/10 2021, 16:31 (935 dage siden) @ KKLD

Der er også endnu 2 ekstra af disse afgange kl. 00:43 og 00:53 fra Hellerup.


Og det har der været i mange år - afgange med tomme tog mellem København H og Hellerup for ringbanetog til og fra service


Det var jeg ikke klar over.

Det nye er vel så at man kan køre med i dem som passager nu hvor de fremgår på rejseplanen og dinstation.dk


Der må jeg så skuffe dig - det må man ikke.

Men jeg vil da anbefale dig at skrive til DSB så fejlen kan blive rettet.


Hvorfra ved du det?

Der er 3 afgange efter kl. 18:00 på Linje F der kører uden stop fra Hellerup til Klampenborg. Dem må man godt tage.

Står der så Klampenborg på toget og på togviserskiltet....for så er den jo god nok.

--
Svend

Færre tog på Linje F og længere køretid

af KKLD, 1/10 2021, 16:40 (935 dage siden) @ Svend

Der er også endnu 2 ekstra af disse afgange kl. 00:43 og 00:53 fra Hellerup.


Og det har der været i mange år - afgange med tomme tog mellem København H og Hellerup for ringbanetog til og fra service


Det var jeg ikke klar over.

Det nye er vel så at man kan køre med i dem som passager nu hvor de fremgår på rejseplanen og dinstation.dk


Der må jeg så skuffe dig - det må man ikke.

Men jeg vil da anbefale dig at skrive til DSB så fejlen kan blive rettet.


Hvorfra ved du det?

Der er 3 afgange efter kl. 18:00 på Linje F der kører uden stop fra Hellerup til Klampenborg. Dem må man godt tage.


Står der så Klampenborg på toget og på togviserskiltet....for så er den jo god nok.

Ja og også på afgangsskærmene på perronen og dem der viser overblik over alle spor.

Færre tog på Linje F og længere køretid

af larsht, 1/10 2021, 17:35 (935 dage siden) @ KKLD

Der er også endnu 2 ekstra af disse afgange kl. 00:43 og 00:53 fra Hellerup.


Og det har der været i mange år - afgange med tomme tog mellem København H og Hellerup for ringbanetog til og fra service


Det var jeg ikke klar over.

Det nye er vel så at man kan køre med i dem som passager nu hvor de fremgår på rejseplanen og dinstation.dk


Der må jeg så skuffe dig - det må man ikke.

Men jeg vil da anbefale dig at skrive til DSB så fejlen kan blive rettet.


Hvorfra ved du det?

Der er 3 afgange efter kl. 18:00 på Linje F der kører uden stop fra Hellerup til Klampenborg. Dem må man godt tage.

Skal vi ikke bare sige at jeg arbejder med det ;-)

Det hele handler om hvorledes toget er optaget i tjenestekøreplanen.

De 3 tog direkte Ny Ellebjerg via Nørrebro til Klampenborg er optaget i tjenestekøreplanen som personførende.
Øvrige ringbanetogs transport til/fra depot sker alle som tomme ikke-personførende - de er optaget i tjenestekøreplanen som sådanne

Færre tog på Linje F og længere køretid

af Dampfmeisteren ⌂, 2/10 2021, 10:51 (934 dage siden) @ KKLD

Hej alle,

I dag kører Linje F hvert 6./12. minut i stedet for hvert 5./10. minut.
Den køres også med den langsomme køreplan der er cirka 15% langsommere.

Fandt vi nogensinde ud af hvorfor Linje F kører hvert 6./12.minut i øjeblikket?
Jeg fik 12 minutters ventetid på Hellerup Station i går aftes, fordi Linje F til Ny Ellebjerg ikke ventede på Linje A til Køge.
Så lige enden af det afgående F-tog, da A-toget rullede ind på Hellerup.

Fantastisk kundeservice.

--
mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/

Færre tog på Linje F og længere køretid

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 2/10 2021, 11:42 (934 dage siden) @ Dampfmeisteren

Fandt vi nogensinde ud af hvorfor Linje F kører hvert 6./12.minut i øjeblikket?

...


Fantastisk kundeservice.

Om efteråret når det blæser har blade det med at falde af træerne og flyve hen og gøre sporets overside glat med ringere bremseegenskaber til følge.

Det kan sagtens løses. For eks. ved at

  • fjerne alle løvfældende træer langs strkn. 880
  • indkapsle strkn. 880 hvor der er løvfældende træer
  • lade være at køre tog under løvfald

men om det bliver en bedre verden af den grund ...

Færre tog på Linje F og længere køretid

af KKLD, 2/10 2021, 11:57 (934 dage siden) @ Per Holm

Fandt vi nogensinde ud af hvorfor Linje F kører hvert 6./12.minut i øjeblikket?

...


Fantastisk kundeservice.


Om efteråret når det blæser har blade det med at falde af træerne og flyve hen og gøre sporets overside glat med ringere bremseegenskaber til følge.

Det kan sagtens løses. For eks. ved at

  • fjerne alle løvfældende træer langs strkn. 880
  • indkapsle strkn. 880 hvor der er løvfældende træer
  • lade være at køre tog under løvfald

men om det bliver en bedre verden af den grund ...

Men dette var jo ikke tilfældet før CBTC.

Færre tog på Linje F og længere køretid

af larsht, 2/10 2021, 12:04 (934 dage siden) @ KKLD

Fandt vi nogensinde ud af hvorfor Linje F kører hvert 6./12.minut i øjeblikket?

...


Fantastisk kundeservice.


Om efteråret når det blæser har blade det med at falde af træerne og flyve hen og gøre sporets overside glat med ringere bremseegenskaber til følge.

Det kan sagtens løses. For eks. ved at

  • fjerne alle løvfældende træer langs strkn. 880
  • indkapsle strkn. 880 hvor der er løvfældende træer
  • lade være at køre tog under løvfald

men om det bliver en bedre verden af den grund ...


Men dette var jo ikke tilfældet før CBTC.

ret beset - jo - der blev togene bare forsinkede når det var så glat og lokomotivførerne kørte efter forholdene

Færre tog på Linje F og længere køretid

af KKLD, 2/10 2021, 12:24 (934 dage siden) @ larsht

Fandt vi nogensinde ud af hvorfor Linje F kører hvert 6./12.minut i øjeblikket?

...


Fantastisk kundeservice.


Om efteråret når det blæser har blade det med at falde af træerne og flyve hen og gøre sporets overside glat med ringere bremseegenskaber til følge.

Det kan sagtens løses. For eks. ved at

  • fjerne alle løvfældende træer langs strkn. 880
  • indkapsle strkn. 880 hvor der er løvfældende træer
  • lade være at køre tog under løvfald

men om det bliver en bedre verden af den grund ...


Men dette var jo ikke tilfældet før CBTC.


ret beset - jo - der blev togene bare forsinkede når det var så glat og lokomotivførerne kørte efter forholdene

Hvorfor gør man så ikke det samme nu?

Det er bedst at det kun er nogle afgange der bliver forsinkede i stedet for at man nu forsinker alle tog med cirka 15% og derudover kører færre tog.

Færre tog på Linje F og længere køretid

af AndreasM, 2/10 2021, 12:41 (934 dage siden) @ KKLD

Men dette var jo ikke tilfældet før CBTC.


ret beset - jo - der blev togene bare forsinkede når det var så glat og lokomotivførerne kørte efter forholdene


Hvorfor gør man så ikke det samme nu?

Det er bedst at det kun er nogle afgange der bliver forsinkede i stedet for at man nu forsinker alle tog med cirka 15% og derudover kører færre tog.

Fordi teknikken ikke er god nok til det.

SR75 med HKT (og ATC) er grundlæggende regler suppleret med teknik, drevet af mennesker og overvåget af maskiner.

CBCT (og ETCS) er teknik suppleret med regler, drevet af maskiner og suppleret med mennesker. Teknikken er ikke god nok til at genkende de forhold som mennesket (lokomotivførerne) over tid har lært, og derfor har man i stedet taget et valg om blot at lade alle tog i en periode antage at der er glat hele tiden.

Færre tog på Linje F og længere køretid

af larsht, 2/10 2021, 12:48 (934 dage siden) @ KKLD

Fandt vi nogensinde ud af hvorfor Linje F kører hvert 6./12.minut i øjeblikket?

...


Fantastisk kundeservice.


Om efteråret når det blæser har blade det med at falde af træerne og flyve hen og gøre sporets overside glat med ringere bremseegenskaber til følge.

Det kan sagtens løses. For eks. ved at

  • fjerne alle løvfældende træer langs strkn. 880
  • indkapsle strkn. 880 hvor der er løvfældende træer
  • lade være at køre tog under løvfald

men om det bliver en bedre verden af den grund ...


Men dette var jo ikke tilfældet før CBTC.


ret beset - jo - der blev togene bare forsinkede når det var så glat og lokomotivførerne kørte efter forholdene


Hvorfor gør man så ikke det samme nu?

Det er bedst at det kun er nogle afgange der bliver forsinkede i stedet for at man nu forsinker alle tog med cirka 15% og derudover kører færre tog.

Der er da ikke nogle afgange der er forsinkede hvis de kører som planlagt - og det gør de jo

Færre tog på Linje F og længere køretid

af mikedk2100, 2/10 2021, 13:15 (934 dage siden) @ KKLD

Hvorfor gør man så ikke det samme nu?

Det er bedst at det kun er nogle afgange der bliver forsinkede i stedet for at man nu forsinker alle tog med cirka 15% og derudover kører færre tog.

Det er jo for ikke at tabe ansigt. Nu har man brugt milliarder på et nyt, men stærkt forsinket, signalsystem, som tager jobbet fra lokoføreren, selvom han/hun er bedre til det end computeren. Det vil være en falliterklæring for myndighederne, hvis de indrømmede det. Derfor er det bedre at trække systemet ned over hovedet på os alle og lade som om det er en succeshistorie. Togene kører jo til tiden, selvom de kører knap så ofte og er længere om turen. :-D

Færre tog på Linje F og længere køretid

af steenth, 2/10 2021, 13:39 (934 dage siden) @ mikedk2100

Hvorfor gør man så ikke det samme nu?

Det er bedst at det kun er nogle afgange der bliver forsinkede i stedet for at man nu forsinker alle tog med cirka 15% og derudover kører færre tog.


Det er jo for ikke at tabe ansigt. Nu har man brugt milliarder på et nyt, men stærkt forsinket, signalsystem, som tager jobbet fra lokoføreren, selvom han/hun er bedre til det end computeren. Det vil være en falliterklæring for myndighederne, hvis de indrømmede det. Derfor er det bedre at trække systemet ned over hovedet på os alle og lade som om det er en succeshistorie. Togene kører jo til tiden, selvom de kører knap så ofte og er længere om turen. :-D

Det er noget vrøvl. BDK og DSB kigget på problemerne samme med Siemens med at CBTC pt. ikke giver de samme køretider som de gamle HTK gjorde. For det koster samfundet et pænt samfundsøkonomisk tab. Det blive ikke skjult.... Og det er med i statusrapporter til politikerne.

Færre tog på Linje F og længere køretid

af larsht, 2/10 2021, 13:51 (934 dage siden) @ steenth

Hvorfor gør man så ikke det samme nu?

Det er bedst at det kun er nogle afgange der bliver forsinkede i stedet for at man nu forsinker alle tog med cirka 15% og derudover kører færre tog.


Det er jo for ikke at tabe ansigt. Nu har man brugt milliarder på et nyt, men stærkt forsinket, signalsystem, som tager jobbet fra lokoføreren, selvom han/hun er bedre til det end computeren. Det vil være en falliterklæring for myndighederne, hvis de indrømmede det. Derfor er det bedre at trække systemet ned over hovedet på os alle og lade som om det er en succeshistorie. Togene kører jo til tiden, selvom de kører knap så ofte og er længere om turen. :-D


Det er noget vrøvl. BDK og DSB kigget på problemerne samme med Siemens med at CBTC pt. ikke giver de samme køretider som de gamle HTK gjorde. For det koster samfundet et pænt samfundsøkonomisk tab. Det blive ikke skjult.... Og det er med i statusrapporter til politikerne.

Det havde jo krævet at mike havde sat sig ind i tingene inden der blev brokket......nå, men videre :)

Færre tog på Linje F og længere køretid

af mikedk2100, 2/10 2021, 16:23 (934 dage siden) @ larsht

Hvorfor gør man så ikke det samme nu?

Det er bedst at det kun er nogle afgange der bliver forsinkede i stedet for at man nu forsinker alle tog med cirka 15% og derudover kører færre tog.


Det er jo for ikke at tabe ansigt. Nu har man brugt milliarder på et nyt, men stærkt forsinket, signalsystem, som tager jobbet fra lokoføreren, selvom han/hun er bedre til det end computeren. Det vil være en falliterklæring for myndighederne, hvis de indrømmede det. Derfor er det bedre at trække systemet ned over hovedet på os alle og lade som om det er en succeshistorie. Togene kører jo til tiden, selvom de kører knap så ofte og er længere om turen. :-D


Det er noget vrøvl. BDK og DSB kigget på problemerne samme med Siemens med at CBTC pt. ikke giver de samme køretider som de gamle HTK gjorde. For det koster samfundet et pænt samfundsøkonomisk tab. Det blive ikke skjult.... Og det er med i statusrapporter til politikerne.


Det havde jo krævet at mike havde sat sig ind i tingene inden der blev brokket......nå, men videre :)

Jeg skal da beklage, at jeg fik skrevet, at togene kører til tiden, hvis det er forkert :-D

Færre tog på Linje F og længere køretid

af larsht, 2/10 2021, 16:40 (934 dage siden) @ mikedk2100

Hvorfor gør man så ikke det samme nu?

Det er bedst at det kun er nogle afgange der bliver forsinkede i stedet for at man nu forsinker alle tog med cirka 15% og derudover kører færre tog.


Det er jo for ikke at tabe ansigt. Nu har man brugt milliarder på et nyt, men stærkt forsinket, signalsystem, som tager jobbet fra lokoføreren, selvom han/hun er bedre til det end computeren. Det vil være en falliterklæring for myndighederne, hvis de indrømmede det. Derfor er det bedre at trække systemet ned over hovedet på os alle og lade som om det er en succeshistorie. Togene kører jo til tiden, selvom de kører knap så ofte og er længere om turen. :-D


Det er noget vrøvl. BDK og DSB kigget på problemerne samme med Siemens med at CBTC pt. ikke giver de samme køretider som de gamle HTK gjorde. For det koster samfundet et pænt samfundsøkonomisk tab. Det blive ikke skjult.... Og det er med i statusrapporter til politikerne.


Det havde jo krævet at mike havde sat sig ind i tingene inden der blev brokket......nå, men videre :)


Jeg skal da beklage, at jeg fik skrevet, at togene kører til tiden, hvis det er forkert :-D

Så skal jeg da gerne genopfriske din hukommelse når du nu så behændigt prøver at aflede opmærksomheden fra hvad du skrev ved at henlede til noget andet du skrev......

"Det vil være en falliterklæring for myndighederne, hvis de indrømmede det. Derfor er det bedre at trække systemet ned over hovedet på os alle og lade som om det er en succeshistorie"

Som Steen skrev, så er det kendt materiale (forudsat at man følger med naturligvis, og det kan man så vælge at lade være med..........)

Færre tog på Linje F og længere køretid

af steenth, 2/10 2021, 18:07 (934 dage siden) @ larsht

Så skal jeg da gerne genopfriske din hukommelse når du nu så behændigt prøver at aflede opmærksomheden fra hvad du skrev ved at henlede til noget andet du skrev......

"Det vil være en falliterklæring for myndighederne, hvis de indrømmede det. Derfor er det bedre at trække systemet ned over hovedet på os alle og lade som om det er en succeshistorie"

Som Steen skrev, så er det kendt materiale (forudsat at man følger med naturligvis, og det kan man så vælge at lade være med..........)

Så der lektier til mikedk2100:
Orientering om DSB’s køreplan for S-togtrafikken i 2022 - bilag 1 afsnit 1.4 omhandler "Ringbanen i løvfaldssæsonen"
https://www.ft.dk/samling/20201/almdel/tru/bilag/473/index.htm

Statusrapport for Signalprogrammet (opgjort medio marts 2021 - afsnit 8.4.1 omhandler samme emne.
https://www.ft.dk/samling/20201/almdel/tru/bilag/367/index.htm

Mvh
Steen

Færre tog på Linje F og længere køretid

af larsht, 2/10 2021, 13:50 (934 dage siden) @ mikedk2100

Hvorfor gør man så ikke det samme nu?

Det er bedst at det kun er nogle afgange der bliver forsinkede i stedet for at man nu forsinker alle tog med cirka 15% og derudover kører færre tog.


Det er jo for ikke at tabe ansigt. Nu har man brugt milliarder på et nyt, men stærkt forsinket, signalsystem, som tager jobbet fra lokoføreren, selvom han/hun er bedre til det end computeren. Det vil være en falliterklæring for myndighederne, hvis de indrømmede det. Derfor er det bedre at trække systemet ned over hovedet på os alle og lade som om det er en succeshistorie. Togene kører jo til tiden, selvom de kører knap så ofte og er længere om turen. :-D

Du er godt klar at man en del andre steder i verden også kører med løvfaldskøreplan, ikke?

Færre tog på Linje F og længere køretid

af larsht, 2/10 2021, 11:46 (934 dage siden) @ Dampfmeisteren

Hej alle,

I dag kører Linje F hvert 6./12. minut i stedet for hvert 5./10. minut.
Den køres også med den langsomme køreplan der er cirka 15% langsommere.


Fandt vi nogensinde ud af hvorfor Linje F kører hvert 6./12.minut i øjeblikket?
Jeg fik 12 minutters ventetid på Hellerup Station i går aftes, fordi Linje F til Ny Ellebjerg ikke ventede på Linje A til Køge.
Så lige enden af det afgående F-tog, da A-toget rullede ind på Hellerup.

Fantastisk kundeservice.

Jeg kan forstå at du ønsker at de passagerer der var i linje F allerede skulle forsinkes for at du kunne nå med? Hmmmmm

Billige jernbane T-shirts


ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak