Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Pk 5906 (Generelt)

af Coenen-Bache, 21/11 2021, 17:01 (858 dage siden)

Jeg har et billede med i dagens nye billeder. Her ser jeg at PK 5906 faktisk overlevede hele 6 år fra den blev udrangeret til den endeligt blev skrottet. Ved nogen hvad årsagen mon kan være ? Glemte DSB hvad de havde parkeret i F.eks Langå, Fårup Bjerringbro mv. ?

Pk 5906

af UTJ, 21/11 2021, 20:14 (858 dage siden) @ Coenen-Bache

Jeg har et billede med i dagens nye billeder. Her ser jeg at PK 5906 faktisk overlevede hele 6 år fra den blev udrangeret til den endeligt blev skrottet. Ved nogen hvad årsagen mon kan være ? Glemte DSB hvad de havde parkeret i F.eks Langå, Fårup Bjerringbro mv. ?

GS kan sikkert give mere præcis årsag. Men bud er:
1) en del vogne blev efter udrangering opbevaret til reservedele mv i bl.a Langå og Fårup.
2) vognen kan i en periode have været udlånt til et eller andet formål.
3) vognen er blevet sparet, da den kunne være tiltænkt ombygning til specialvogn.
4) endelig kan vognen være solgt til ophugning, men kommunikationen har gjort at den ikke er afsendt til ophuggeren førend fejlen blev opdaget.
5) less likely: vognen kunne være tiltænkt et museum eller en klub havde kig på den.

--
ئۇلغىك

Avatar

Pk 5906

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 21/11 2021, 21:29 (858 dage siden) @ Coenen-Bache

Jeg har et billede med i dagens nye billeder. Her ser jeg at PK 5906 faktisk overlevede hele 6 år fra den blev udrangeret til den endeligt blev skrottet. Ved nogen hvad årsagen mon kan være ? Glemte DSB hvad de havde parkeret i F.eks Langå, Fårup Bjerringbro mv. ?

Er du sikker på, at dit billede forestiller 5906?
https://www.jernbanen.dk/dsb_pvognfotos.php?Aar=1966&litra=Pk&typenr=
I så fald må Duus´ billede lige overover være et andet nummer.
[image]

--
[image]

Pk 5906

af Coenen-Bache, 22/11 2021, 06:00 (858 dage siden) @ Tommy Nilsson

Den tanke strejfede mig også Tommy. Men det er det nummer jeg skrev ned dengang.

Avatar

Pk 5906

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 22/11 2021, 11:12 (858 dage siden) @ Coenen-Bache

Ovre i herreværelset har Georg Schmidt startet en tråd om vognen med nogle historiske optegnelser og et billede med det samme "S" malet hen over litreringen.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Pk 5906

af TeamBaumann, Hjordkær, 22/11 2021, 14:00 (857 dage siden) @ Tommy Nilsson

Duus og Coenen-Bache er ikke en og samme vogn, hvis man ser på tagvinduer
- Duus vogn har en tagvindue mere i enden, hvor CB's mangler den
- Den ene mangler posthorn logo, mens den anden har det
- Duus vogn har tagskodstens rør, hvor CBs vogn ikke har
det må være 2 forskellige vogne.

Avatar

Pk 5906

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 23/11 2021, 10:48 (857 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jeg har et billede med i dagens nye billeder. Her ser jeg at PK 5906 faktisk overlevede hele 6 år fra den blev udrangeret til den endeligt blev skrottet. Ved nogen hvad årsagen mon kan være ? Glemte DSB hvad de havde parkeret i F.eks Langå, Fårup Bjerringbro mv. ?


Er du sikker på, at dit billede forestiller 5906?
https://www.jernbanen.dk/dsb_pvognfotos.php?Aar=1966&litra=Pk&typenr=
I så fald må Duus´ billede lige overover være et andet nummer.

Duus oplyser nu, at hans billede sandsynligvis forestiller Pk 5912 - Jeg ændrer billedteksten.

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak