Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

120 tog aflyst: Lokomotivførere mener, DSB løj om årsag (Generelt)

af Jens Hansen, 23/11 2021, 07:29 (856 dage siden)

Desværre bag betalingsgardinet:

https://www.a4beskaeftigelse.dk/artikel/120-tog-aflyst-lokomotivfoerere-mener-dsb-loej-...

men man kan læse:

"DSB fortalte passagerne, at det var forhøjet sygefravær blandt personalet, der var grund til en række aflysninger i sidste uge. Men den forklaring er medarbejderne ikke enige i. DSB indrømmer, at det ikke var hovedårsagen".

Tilsyneladende drejer det sig om Nordvestbanen.

JH

120 tog aflyst: Lokomotivførere mener, DSB løj om årsag

af Poul Brandt, Nordsjælland, 23/11 2021, 10:21 (856 dage siden) @ Jens Hansen

Desværre bag betalingsgardinet:

https://www.a4beskaeftigelse.dk/artikel/120-tog-aflyst-lokomotivfoerere-mener-dsb-loej-...

men man kan læse:

"DSB fortalte passagerne, at det var forhøjet sygefravær blandt personalet, der var grund til en række aflysninger i sidste uge. Men den forklaring er medarbejderne ikke enige i. DSB indrømmer, at det ikke var hovedårsagen".

Tilsyneladende drejer det sig om Nordvestbanen.

JH

Yderligere står der med "svag skrift":

120 DSB-tog blev i sidste uge aflyst på strækningen mellem Østerport og Holbæk. Forklaringen til passagerne lød, at det skyldes sygdom blandt personalet.

Men den forklaring køber lokomotivførerne ikke. De mener, det kun er den halve sandhed. Ifølge dem har ledelsen et planlægningsproblem, og det er det, der er hovedårsagen til aflysningerne.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k

120 tog aflyst: Lokomotivførere mener, DSB løj om årsag

af Vollensir, 26/11 2021, 14:11 (853 dage siden) @ Poul Brandt

Var der ikke også noget med at DSB meldte ud at man havde for mange lokomotivfører tilbage i 2019/20. Og der skulle afskediges/pensioneres nogle flere. Tit undervurdere man hvor mange lokomotivfører der skal bruges i den daglige drift. Det samme problem rendte Arriva jo ind i da de begyndte på den nye udliciteringsperiode. Det er først nu de har indset at det var for lidt personale de sagde ja tak til at få overdraget fra DSB....

Man kan undres da både Arriva og især DSB har kørt tog i mange år efterhånden...

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak