Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nedfalden køreledning ved Nyborg 2/12 2021 (Generelt)

af Henrik Prange, 3/12 2021, 09:39 (846 dage siden)

Er der nogen i gruppen der kender historien on den nedfaldne køreledning ved Nyborg igår?

Det tog virkelig lang tid af fixe, og da man fik åbnet til Nyborg fra øst kl. ca. 16, kunne man kun køre 1 tog i timen resten af døgnet - hvordan kan det være?

Der var rimelig meget kaos skal jeg hilse og sige :-)

Nedfalden køreledning ved Nyborg 2/12 2021

af Svend, 3/12 2021, 11:01 (846 dage siden) @ Henrik Prange

Er der nogen i gruppen der kender historien on den nedfaldne køreledning ved Nyborg igår?

Det tog virkelig lang tid af fixe, og da man fik åbnet til Nyborg fra øst kl. ca. 16, kunne man kun køre 1 tog i timen resten af døgnet - hvordan kan det være?

Der var rimelig meget kaos skal jeg hilse og sige :-)

Køreledninger falder som regel ikke ned, de bliver revet ned. Ud over det ved jeg ikke, hvad der sket. Men har en strømaftager haft fat i køreledningen, er der sikkert sket skader over et længere stykke. Og det tager tid at reparere .....

--
Svend

Nedfalden køreledning ved Nyborg 2/12 2021

af Petteri, 3/12 2021, 11:33 (846 dage siden) @ Henrik Prange

Vi hører jo ind i mellem om nedrevne køreledninger, men jeg synes godt nok der har været mange på det seneste. I går var det Nyborg, for nogle uger siden i Kauslunde og Middelfart.

Hvad er årsagen til, at de rives ned, og hvad kan man evt gøre, for at det ikke sker "så ofte"?

--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.

Nedfalden køreledning ved Nyborg 2/12 2021

af RasmusR, 3/12 2021, 13:36 (846 dage siden) @ Petteri

Vi hører jo ind i mellem om nedrevne køreledninger, men jeg synes godt nok der har været mange på det seneste. I går var det Nyborg, for nogle uger siden i Kauslunde og Middelfart.

Hvad er årsagen til, at de rives ned, og hvad kan man evt gøre, for at det ikke sker "så ofte"?

Måske noget i denne retning:

https://ing.dk/artikel/ny-sensorteknologi-skal-sikre-tog-mod-nedrevne-koereledninger-11...

Nedfalden køreledning ved Nyborg 2/12 2021

af OLL, Ballerup, 6/12 2021, 08:56 (843 dage siden) @ Henrik Prange

Er der nogen i gruppen der kender historien on den nedfaldne køreledning ved Nyborg igår?

Det tog virkelig lang tid af fixe, og da man fik åbnet til Nyborg fra øst kl. ca. 16, kunne man kun køre 1 tog i timen resten af døgnet - hvordan kan det være?

Der var rimelig meget kaos skal jeg hilse og sige :-)

Efter forlydender, så var det en ER som var skylden til at køreledningen blev revet ned. Over hvor langt et stykke ved jeg ikke.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak