Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Er Arriva ved og opgive at kører tog Struer - Thisted (Generelt)

af Lyntoget, 2/3 2022, 22:57 (778 dage siden)

Arriva har på deres hjemmeside et opslag hvor de søger chauffør til og kører togbusser Struer - Thisted både fuldtid og deltid

jeg kan ikke finde frem til der skulle være noget sporarbejde af betydning

Er Arriva ved og opgive at kører tog Struer - Thisted

af Andrew_J, 3/3 2022, 00:16 (778 dage siden) @ Lyntoget

Er det ikke bare Arriva henter egne chauffører fra mange af de buslinjer som selskabet "mister" i de udbud de taber fordi de ikke længere vil byde ind på busdrift i Danmark?

Er Arriva ved og opgive at kører tog Struer - Thisted

af andersj, Aalborg, 3/3 2022, 00:19 (778 dage siden) @ Andrew_J

Er det ikke bare Arriva henter egne chauffører fra mange af de buslinjer som selskabet "mister" i de udbud de taber fordi de ikke længere vil byde ind på busdrift i Danmark?

Der er typisk medarbejderoverdragelse, så den nye vognmand skal overtage de ansatte fra den gamle vognmand.

--
Mvh Anders

Er Arriva ved og opgive at kører tog Struer - Thisted

af Kasper, 3/3 2022, 00:30 (778 dage siden) @ Lyntoget

Arriva har på deres hjemmeside et opslag hvor de søger chauffør til og kører togbusser Struer - Thisted både fuldtid og deltid

jeg kan ikke finde frem til der skulle være noget sporarbejde af betydning

Oddesund broen bliver totalspærret fra midten af maj frem til engang i august.
Se bl.a. netredegørelsen.
Denne spærring ligger fortsat fast.

Mvh
Kasper

Er Arriva ved og opgive at kører tog Struer - Thisted

af frederikhk, 3/3 2022, 05:22 (778 dage siden) @ Kasper

Struer Station skal også sporfornyes her i år.

Er Arriva ved og opgive at kører tog Struer - Thisted

af poulbmj@hotmail.com, Vildbjerg, 5/3 2022, 22:35 (775 dage siden) @ frederikhk

sporfornyes?
hvornår var det nu der var spor arbejde mellem herning holstebro og videre til Struer?

Er Arriva ved og opgive at kører tog Struer - Thisted

af frederikhk, 6/3 2022, 13:03 (775 dage siden) @ poulbmj@hotmail.com

Mener det var 2010-2012 men jeg kan tage fejl. Det er dog kun Struer Station denne gang. Jeg ved ikke om man sporfornyede Struer Station i 2010-2012.

Er Arriva ved og opgive at kører tog Struer - Thisted

af Vollensir, 7/3 2022, 08:08 (774 dage siden) @ Gæst19

Man fornyede alle perronsporene og nogle af parkeringssporene dengang, og den gamle plads øst blev også totalt ombygget. Struer station skal bygges om nu efter der er kommet det nye signalsystem. Mange sporskifter er aflåst med låsebolt og spor 3 og 4 er ender i en stopper på den anden side af overgangen ud mod Thybanen.

Er Arriva ved og opgive at kører tog Struer - Thisted

af frederikhk, 7/3 2022, 10:46 (774 dage siden) @ Vollensir

Det er ikke på grund af nyt signalsystem man ombygger. Man ventede formentlig til efter nyt signalsystem for at spare på valideringsresurser.

Mere specifikt er det sporskifter der skal trimmes og enkelte spor der skal fornyes.

På ETCS strækningsoversigt kan jeg ikke se nogle aflåste sporskifter.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak