Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af Niels Munch, 15/3 2022, 11:28 (771 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg Petersen

Kære Lasse,

Tak for info. Siemens Mobility leverede denne grafik i f.m. nyheden:

[image]

Selv om der står "Lemvig" i destinationen, er toget "åbent" for design. Mon ikke, man kommer til at følge det, der er anvendt på Desiro'erne?

M.v.h.
Niels

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 15/3 2022, 13:53 (771 dage siden) @ Niels Munch

Muligvis et forbehold eller to:

So stark trifft der Krieg die Stadler-Konkurrenten Siemens und Alstom

Det vil tiden vise.

--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af TeamBaumann, Hjordkær, 15/3 2022, 15:13 (771 dage siden) @ Niels Munch

Den er ikke lige frem køn at se på, en speciel design af sær klasse må man sige.
Smag og behag :-)

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 15/3 2022, 15:50 (771 dage siden) @ TeamBaumann

Den er ikke lige frem køn at se på, en speciel design af sær klasse må man sige.
Smag og behag :-)

Tog skal ses indefra og ud. ;-)

--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af Lasse Toylsbjerg Petersen, 15/3 2022, 17:12 (771 dage siden) @ Per Holm


Tog skal ses indefra og ud. ;-)

Lige dén vil jeg gerne udfordre. Men med mange Siemens design de senere år, virker det som om, at man er ret konsekvente med et "knap så optimeret" udseende. Det er der også andre der er gode til, men jeg mener ikke, jeg har set priser til Siemens på externt design i samme grad som andre leverandører, de senere år.

Når det er sagt, synes jeg faktisk MIREO er ganske pænt - og med et endeligt design, skal det nok blive godt.

/Lasse

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af andersj, Aalborg, 15/3 2022, 17:24 (771 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg Petersen


Når det er sagt, synes jeg faktisk MIREO er ganske pænt - og med et endeligt design, skal det nok blive godt.

/Lasse

Man kan redde og ødelægge meget med bemalingen. Det er næsten ikke til at forstå at disse to Mireo'er har samme dimensioner. S-Bahn Rhein Ruhr bemalingen får toget til at fremstå klodset fordi man ikke har malet skørtet.

[image]

[image]

--
Mvh Anders

Avatar

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 15/3 2022, 15:19 (771 dage siden) @ Niels Munch

Kære Lasse,

Tak for info. Siemens Mobility leverede denne grafik i f.m. nyheden:

[image]

Selv om der står "Lemvig" i destinationen, er toget "åbent" for design. Mon ikke, man kommer til at følge det, der er anvendt på Desiro'erne?

M.v.h.
Niels

Jeg synes der er noget StormTrooper fra Starwars over det design i hvid..

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af Lasse Toylsbjerg Petersen, 15/3 2022, 17:13 (771 dage siden) @ metrohenrik


Jeg synes der er noget StormTrooper fra Starwars over det design i hvid..

Det er sgu rigtigt! Det er dér, jeg har set den før :-)

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af Niels Bak, 17/3 2022, 11:05 (769 dage siden) @ metrohenrik

Kære Lasse,

Tak for info. Siemens Mobility leverede denne grafik i f.m. nyheden:

[image]

Selv om der står "Lemvig" i destinationen, er toget "åbent" for design. Mon ikke, man kommer til at følge det, der er anvendt på Desiro'erne?

M.v.h.
Niels


Jeg synes der er noget StormTrooper fra Starwars over det design i hvid..

Min første reaktion var også ondskabsfuld og glubsk. Ved sgu ikke rigtig om jeg tør stige ind i det tog :-D

Avatar

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 17/3 2022, 11:51 (769 dage siden) @ Niels Bak

Kære Lasse,

Tak for info. Siemens Mobility leverede denne grafik i f.m. nyheden:

[image]

Selv om der står "Lemvig" i destinationen, er toget "åbent" for design. Mon ikke, man kommer til at følge det, der er anvendt på Desiro'erne?

M.v.h.
Niels


Jeg synes der er noget StormTrooper fra Starwars over det design i hvid..


Min første reaktion var også ondskabsfuld og glubsk. Ved sgu ikke rigtig om jeg tør stige ind i det tog :-D

Min første tanke gik i denne retning...
[image]

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 17/3 2022, 12:00 (769 dage siden) @ Niels Bak

en ny perron rydder :-D
ja ja jeg går nu

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af Peter Christensen, 17/3 2022, 13:50 (769 dage siden) @ Niels Bak

Mon ikke der er nogle overvejelser igang omkring design og farver?
Men det er ikke de ting, som skal fastlægges først; det kan tages senere.
Måske derfor vises et hvidt tog grundet at det fremtidige design er ukendt?
Selve vognkassen kan man næppe gøre meget ved uden at få en masse ballade med godkendelser.....

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af Niels Munch, 17/3 2022, 14:09 (769 dage siden) @ Peter Christensen

Måske derfor vises et hvidt tog grundet at det fremtidige design er ukendt?

Præcis, Peter.

M.v.h.
Niels

Siemens batteritog til Midtjyske Jernbaner

af andersj, Aalborg, 15/3 2022, 14:30 (771 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg Petersen

Det bliver spændende og selvom det første tog fra Mireo platformen først kørte med passagerer i juni 2020 er der nu allerede bestilt 256 togsæt af modellen heraf 61 som batteritog og 8 som brinttog.

Det er også helt symbolsk at Y-Togene, Desiroerne og nu Mireoerne bygges på samme fabrik i Krefeld.

--
Mvh Anders

Siemens Mireo designforslag

af andersj, Aalborg, 15/3 2022, 23:39 (771 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg Petersen

Her er et groft designforslag fra mig stærkt inspireret af et Stadler lavede til MJBA i 2019.

[image]

[image]

Inspirationen:
[image]

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak