D 826
Her komme der lige et foto af D 826 inden den blev til et bygge sæt
Hvor den køre juletog i Aabenraa D.16 12 89
af Egon Schmidt , Aabenraa, 19/11 2010, 16:12 (4900 dage siden)
Her komme der lige et foto af D 826 inden den blev til et bygge sæt
Hvor den køre juletog i Aabenraa D.16 12 89
af Egon Schmidt , Aabenraa, 19/11 2010, 16:16 (4900 dage siden) @ Egon Schmidt
Jeg ved ikke hvad der er sket men foto kom ikke med jeg prøver igen
af Niels Munch, 19/11 2010, 17:24 (4900 dage siden) @ Egon Schmidt
redigeret af Niels Munch, 19/11 2010, 18:06
Må jeg have lov at udfylde med et pausebillede eller to :
D 826 med DJK-særtog i Lille Skensved, 18.09.1977 (nm).
D 826 med DJK-særtog til Frihavnen, Roskilde 13.04.1985 (nm).
Bedste hilsener
Niels
af Egon Schmidt , Aabenraa, 20/11 2010, 04:35 (4899 dage siden) @ Niels Munch
af Egon Schmidt , Aabenraa, 20/11 2010, 04:59 (4899 dage siden) @ Egon Schmidt
Aabenraa D 16-12-1989.Med juletog
af Anders Madsen , 20/11 2010, 07:41 (4899 dage siden) @ Egon Schmidt
Er det korrekt at D 826 har været eget af en veteranbane?
Maskinen blev nemlig anvendt til indspilningen af "Matador" i Gedser i april 1979, og derfor vil jeg høre om maskinen var udlånt af DSB eller fra en veteranbane!
af Tommy Nilsson , Ringsted, 20/11 2010, 08:01 (4899 dage siden) @ Anders Madsen
Er det korrekt at D 826 har været eget af en veteranbane?
Maskinen blev nemlig anvendt til indspilningen af "Matador" i Gedser i april 1979, og derfor vil jeg høre om maskinen var udlånt af DSB eller fra en veteranbane!
Hvis man kan stole på denne side, så blev maskinen i 1973 solgt til DJK, der stadig ejer den.
--
af Anders Madsen , 20/11 2010, 08:22 (4899 dage siden) @ Tommy Nilsson
Så er det opklaret. Tak for det.
af Reinholdt , Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 20/11 2010, 14:03 (4899 dage siden) @ Anders Madsen
Ja og den står pt. i Hvalsø og passer sig selv. Den har det hverken værre eller bedre
af Egon Schmidt , Aabenraa, 20/11 2010, 14:20 (4899 dage siden) @ Reinholdt
Ja det er synd og skam det er virkelig en god maskine at køre på
DJK skulle lade den og 825 gå tibage til museumstog så en af dem kan komme ud at køre igen
Egon
af Reinholdt , Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 20/11 2010, 14:47 (4899 dage siden) @ Egon Schmidt
Og så holder D856 eller er der D8657 i remisen i Lunderskov og så selvfølgelig 802 i Viborg
af Egon Schmidt , Aabenraa, 20/11 2010, 15:34 (4899 dage siden) @ Reinholdt
Du har ret det er D 857i Lunderskov og D 871 i Randers Remise,
så det er lige det hvad for er den bedste at gå i gang med,nu da jeg selv har kørt med 826 at den blev hensat engang i 90er og efter hvad jeg kan huske blev den hensat
på grund af en dårlig bundramme.
Egon
af Christian Ahm, 20/11 2010, 15:38 (4899 dage siden) @ Reinholdt
Det er D 857, og hvem siger at 825/826 ville blive lavet, bare fordi de kom til museumstog. Jeg syntes selv vi har rigeligt at se til lige nu, hvilket jo nok kan ses i køreklare damplokomotiver lige pt. Så lad nu bare DJK lave 825 færdig, og så kan det jo være at museumstog lave 802 en dag. Men giv os lige en chance til at blive færdig med det vi har gang i.
Med venlig hilsen
Christian
af Egon Schmidt , Aabenraa, 20/11 2010, 16:23 (4899 dage siden) @ Christian Ahm
Hej Christian.
Det var jo ikke sådan At i ikke har nok at lave det hved jeg nok men 826 vile nok have bedst af at komme inde dørs at stå som i det fri for efter de sidste fotos jeg så.så det ikke for godt ud med.Og du må meget undskyld hvis jeg kom til at træde forkedt.For jeg hved godt i laver et stort stykke arbejdet ved at holde hjulene igang.
Egon
af Christian Ahm, 20/11 2010, 16:44 (4899 dage siden) @ Egon Schmidt
Hej Egon
Det var ikke så negativt ment som det var skrevet Men ja selvfølgelig skulle den da indedørs og stå, det skulle alt vores veteranmateriel. Og når Marslev 2 bliver færdig, kan man jo håbe på at den bliver en af de enheder, der kommer der over og stå. Og bare lig for en god ordens skyld, så er vi altså ikke ret meget bedre til at få tingene under tag i musumstog. Her er min personlige holdning, at der mangler seriøs innovation og aggressivitet på det punkt.
Med venlig hilsen
Christian
af Egon Schmidt , Aabenraa, 20/11 2010, 16:54 (4899 dage siden) @ Christian Ahm
Det jeg mente med at d 826 skulle til museumstog som jeg skrev det er en god maskine jeg har selv kørt som fyrbøde på den i Clausen tid. Og at den er for god til bare stå og gå til
Egon.
af Christian Ahm, 20/11 2010, 17:02 (4899 dage siden) @ Egon Schmidt
Ja det høre jeg fra alle der har kørt med den, jeg er desværre ikke selv gammel nok til at have kunnet det. Og ja det er da synd at en maskine som kun har efter ladt positive indtryk, ikke bliver lavet.
Med venlig hilsen
Christian
af Filip Gram, 21/11 2010, 06:36 (4898 dage siden) @ Christian Ahm
Ja det høre jeg fra alle der har kørt med den, jeg er desværre ikke selv gammel nok til at have kunnet det.
Jo, du er gammel nok, den blev hensat da du var 11...
/Filip
af Egon Schmidt , Aabenraa, 21/11 2010, 06:56 (4898 dage siden) @ Filip Gram
Sådan står det til med den idag hvem det har taget det foyo ved jeg ikke jeg fandt det på nette det er synd og skam.
af SFJ, 21/11 2010, 07:15 (4898 dage siden) @ Egon Schmidt
Fotoet er taget af Martin Dahl fra sporskiftet. http://www.sporskiftet.dk/forum/viewtopic.php?t=5961&highlight=826
af Niels Munch, 21/11 2010, 07:16 (4898 dage siden) @ Egon Schmidt
..... hvem det har taget det foto ved jeg ikke jeg fandt det på nette det er synd og skam.
Billedet er taget af Martin Dahl og har været bragt i dette forum: http://www.sporskiftet.dk/forum/viewtopic.php?t=5961&sid=e2eba781637e65fb8e1f7e5cac... .
Nu kan du jo spørge ham om lov til at bruge det ......
M.v.h.
Niels
af Frank olesch , 21/11 2010, 07:46 (4898 dage siden) @ Niels Munch
Ja det er meget synd at D 826 for lov til at leve en sådan tilværelse,men der er en mulighed for at få den ud at køre igen og det er at sælge den til RENTALOK .
af Egon Schmidt , Aabenraa, 21/11 2010, 08:07 (4898 dage siden) @ Frank olesch
Det vil jeg give dig ret i men så er det bare vil DJK sælge D 826.
Jeg syntes bare det at den komme ind og stå.
Egon
af Frank olesch , 21/11 2010, 08:13 (4898 dage siden) @ Egon Schmidt
Tja det er jo lige det om de vil sælge den ! De vil nok hellere lade den forgå end at sælge den til nogen som kan løfte opgaven med at få den køreklar igen !
af Filip Gram, 21/11 2010, 10:07 (4898 dage siden) @ Frank olesch
Ja det er meget synd at D 826 for lov til at leve en sådan tilværelse,men der er en mulighed for at få den ud at køre igen og det er at sælge den til RENTALOK .
Det er en mulighed... Ud af mange...
af Christian Ahm, 22/11 2010, 08:50 (4897 dage siden) @ Filip Gram
Jo, du er gammel nok, den blev hensat da du var 11...
/Filip
Ja, jeg kan godt se at det er for dårligt at jeg ikke fik en aspiranttur på den
Ahm
af Niels Munch, 21/11 2010, 13:17 (4898 dage siden) @ Niels Munch
Trænger vi ikke til lidt flere billeder oven på denne lange snak?
DSB D 812 under damp ved remisen i Viborg, 19.07.1961 (nm).
DSB D 823 samt G-tender 615 afleveret til Levin & Co., Islands Brygge 11.03.1961 (nm).
ØSJK D 625 med særtog for JS/DMJK, København H. 02.04.1978 (nm).
DSB D 837 Mdt.Gb. 11.03.1961 (nm).
DSB D 838 leverer damp til nedramning af spunsvæg, Islands Brygge 20.10.1960 (nm).
M.v.h.
Niels
af Svend, 21/11 2010, 16:30 (4898 dage siden) @ Niels Munch
I 1967 anvendte man stadig D-maskiner som togforvarmemaskiner i Helsingør. Selv ved en forstørrelse af fotografiet kan jeg ikke tyde nummeret - til gengæld synes jeg at genkende lokomotivføreren som Svend Jørgensen (tidligere DJK og HgJK).
Skodsborg den 2. februar 1967. Stationen er under ombygning - overhalingssporene er ved at blive fjernet.
af UTJ, 21/11 2010, 16:34 (4898 dage siden) @ Svend
Formentlig 822, hvis billedet er fra 1967.
af Michael Julsrud, Lindholm Sogn, 21/11 2010, 17:09 (4898 dage siden) @ Svend
Hvad hulan er det for en opbygning den har i fronten på fyrbødersiden ???
Mvh
Michael
af Svend, 21/11 2010, 17:21 (4898 dage siden) @ Niels Munch
redigeret af Svend, 21/11 2010, 17:45
D 850 kalundborg den 3. november 1966
Folkevognrugbrødet i billedets højre side tilhørte Kai Mose Nielsen, som lagde bil til turen. Mon ikke han fik taget et billede der var lidt bedre belyst end mit?
Men der holdt også andre damplokomotiver i kalundborg den dag:
C 712 og i baggrunden E 997
af Steen Larsen, Søborg, 21/11 2010, 18:00 (4898 dage siden) @ Niels Munch
Hej Niels og Svend
Rigtig mange tak for de originale D maskine billeder.
Her er endnu et par billeder af en af de faa overlevende D maskiner:
Her er D 825 ved remisen paa KbhG under rangering til en DJK udflugt i 1975.
D 825 har passeret maskinbakken ved Dybbelsbro paa denne saerdeles taagede efteraarsdag i 1975 og er paa vej til Hovedbanegaarden til DJKs saertog.
D 825 med 823s nummerplade i KbhGs remise 1975.
Mvh
Steen
af Tommy Nilsson , Ringsted, 24/11 2010, 13:17 (4895 dage siden) @ Niels Munch
af Niels Munch, 24/11 2010, 14:46 (4895 dage siden) @ Tommy Nilsson
Ja, jeg er ganske sikker på dato & årstal.
Jeg er også opmærksom på, at DJK i sine foreningsmeddelelser har skrevet:
M 6/62 - September 1962: I Korsør henstår den 14.9. - på vej til ophugning i Odense - følgende loko: C 701, D 823, F 460, F 468, P 919, S 721, S 724 og S 734.
Hvad jeg ikke véd, er, hvorvidt D 823 rent faktisk skulle/kom til Levin & Co. Men den var henstillet på Bryggen dér, hvor Levin-ophuggede lokomotiver sædvanligvis blev afleveret.
M.v.h.
Niels
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde
I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.
Læs mere