Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kalenderlåge nr. 5 (Generelt)

af Niels Munch, 5/12 2011, 12:05 (4519 dage siden)

[image]

Ja, jeg har fjernet "nummerpladen".

Mange hilsener
[image]

Niels

Avatar

Kalenderlåge nr. 5

af Jens, 30 cm bag skærmen, 5/12 2011, 12:07 (4519 dage siden) @ Niels Munch

NFJ Mv 5 i Bogense engang i 60'erne, muligvis 1963 (?) er mit bud.

Med venlig hilsen
Jens

Kalenderlåge nr. 5 - NFJ MV 5

af Niels Munch, 5/12 2011, 23:34 (4518 dage siden) @ Jens

NFJ Mv 5 i Bogense engang i 60'erne, muligvis 1963 (?) er mit bud.

Hej Jens,

Ja, det er naturligvis NFJ MV 5, som vist allerede på optagelsestidspunktet i 1961 (du var tæt på!) var henstillet som udrangeret. Her med "nummerplade":

[image]
NFJ MV 5 i Bogense, 26.06.1961 (nm).

[image]
NFJ MV 5 i Bogense, 28.06.1961 (nm).

Jf. "vor" database ophuggedes den i 1964, så dit tidsgæt var ganske ædrueligt (også), hvorfor du nok har stafetten :-P :-D !

Bedste hilsener
Niels

Kalenderlåge nr. 5 (+ 1 foto)

af Niels Munch, 5/12 2011, 15:12 (4519 dage siden) @ Niels Munch

Det går jo ret nemt, hvad så med dette:

[image]

Mange hilsener
Niels

Kalenderlåge nr. 5 (+ 1 foto)

af ronold, 5/12 2011, 16:04 (4519 dage siden) @ Niels Munch

Ja, stedet er i hvert fald Odense, og toget holder i Nordvestfyenske Jernbanes spor ved perron 5. Hvis vognens nummer er relateret til dagens dato, må det være OMB MD 5.

Venlig hilsen

Knut

Kalenderlåge nr. 5 - OMB MD

af Niels Munch, 5/12 2011, 23:44 (4518 dage siden) @ ronold

Ja, stedet er i hvert fald Odense, og toget holder i Nordvestfyenske Jernbanes spor ved perron 5. Hvis vognens nummer er relateret til dagens dato, må det være OMB MD 5.

Hej Knut,

Det klarede du jo ligeledes uden kvaler; det er ganske rigtigt OMB MD 5 i Odense med tog mod Brenderup-Middelfart bestående af personvogn OMB B 1 og pakvogn E 4x. Billedet er taget den 29.06.1961.

Nogle dage før fotograferede jeg søstervognen:

[image]
OMB MD 4 på drejeskiven i Odense 24.06.1961 (nm).

Bedste hilsener
Niels

Kalenderlåge nr. 5 - OMB MD

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 6/12 2011, 00:00 (4518 dage siden) @ Niels Munch

Og så har man jo lyst til at nævne nok engang, at der lige er udgivet en særdeles spændende bog om OMB af Lars Viinholt-Nielsen. Har lige læst den. Fx var det stationsforstanderen i Brenderup der var leder af toggangen på OMB. Altså det der i vore dage vil svare til et driftscenter ;-)

Mvh
Claus

--
[image]

Avatar

Kalenderlåge nr. 5 - OMB MD

af Per Hauberg, 6/12 2011, 20:56 (4517 dage siden) @ Claus E. Hansen

Efter D839s udmelding om bogen om OMB, har jeg skrevet mig en liste over bøger, det er på tide. Hele otte stykker er der på listen. -Og så kommer det spændende:
Hos DJK, hvor jeg hidtil har købt mine jernbanebøger, tæller jeg sammen til 2.386 kr plus porto. -Hos den svenske boghandler, Tommy linker til her på siden, er prisen 1728,- fragtfrit leveret !
En forskel på mere end 650 kr - foruden portoen.

Tak for link'et, Tommy. -Jeg håber, forlaget også husker at gøre noget for Jernbanen.dk til gengæld. Jeg er på vej med bestillingen !

vh

Per

Avatar

Billige jernbanebøger

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 7/12 2011, 02:24 (4517 dage siden) @ Per Hauberg

Efter D839s udmelding om bogen om OMB, har jeg skrevet mig en liste over bøger, det er på tide. Hele otte stykker er der på listen. -Og så kommer det spændende:
Hos DJK, hvor jeg hidtil har købt mine jernbanebøger, tæller jeg sammen til 2.386 kr plus porto. -Hos den svenske boghandler, Tommy linker til her på siden, er prisen 1728,- fragtfrit leveret !
En forskel på mere end 650 kr - foruden portoen.

Tak for link'et, Tommy. -Jeg håber, forlaget også husker at gøre noget for Jernbanen.dk til gengæld. Jeg er på vej med bestillingen !

Jeg har også bemærket den store prisforskel på DJK og Adlibris og undret mig over, at især DJK´s egne bøger er billigere hos Adlibris. Man må jo antage, at Adlibris køber DJK bøgerne hos netop DJK.
Jeg modtager 6% i kommision fra Adlibris på alle køb, der kommer direkte fra Jernbanen.dk og 3% i kommision på alle køb, der bliver foretaget indenfor en 30-dages periode fra første besøg på Adlibris. Alle indtægter går til at drive Jernbanen.dk, Signalposten.dk, Svenska-lok.se og de øvrige projekter, jeg arbejder på.
Jeg er ikke ude på at udkonkurrere DJK, men hvis du vil have billige jernbanebøger og samtidig støtte Jernbanen.dk, så synes jeg, du skal handle hos Adlibris - via et link fra Jernbanen.dk (og det gælder ikke kun Per men også alle andre - julegaverne kan f.eks. også købes hos Adlibris).

Link til Bogbutikken på Jernbanen.dk

--
[image]

Billige jernbanebøger

af Jensen @, Fredericia, 7/12 2011, 09:34 (4517 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jeg har også bemærket den store prisforskel på DJK og Adlibris og undret mig over, at især DJK´s egne bøger er billigere hos Adlibris. Man må jo antage, at Adlibris køber DJK bøgerne hos netop DJK.
Jeg modtager 6% i kommision fra Adlibris på alle køb, der kommer direkte fra Jernbanen.dk og 3% i kommision på alle køb, der bliver foretaget indenfor en 30-dages periode fra første besøg på Adlibris. Alle indtægter går til at drive Jernbanen.dk, Signalposten.dk, Svenska-lok.se og de øvrige projekter, jeg arbejder på.
Jeg er ikke ude på at udkonkurrere DJK, men hvis du vil have billige jernbanebøger og samtidig støtte Jernbanen.dk, så synes jeg, du skal handle hos Adlibris - via et link fra Jernbanen.dk (og det gælder ikke kun Per men også alle andre - julegaverne kan f.eks. også købes hos Adlibris).

Link til Bogbutikken på Jernbanen.dk

Handler det her så i virkeligheden ikke om hvorvidt man vil støtte bevaringen af gamle tog (DJK) eller udbygningen af en hjemmeside om tog (Jernbanen.dk).

Jeg vælger at støtte bevaringen af de gamle tog, og betaler gerne herfor.

Mvh
Jens

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak