Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Hjælp til billedeidentifikation (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/2 2012, 18:47 (4434 dage siden)

Jeg har købt disse to billeder på QXL. Der foreligger absolut ingen oplysninger om tid, sted eller fotograf. Billederne har nødvendigvis heller ikke noget med hinanden at gøre.

Kan Forum være behjælpelig?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
Billede 1

[image]
Billede 2

Avatar

Hjælp til billedeidentifikation

af T. Rithmester ⌂, Struer, 6/2 2012, 20:24 (4434 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg har købt disse to billeder på QXL. Der foreligger absolut ingen oplysninger om tid, sted eller fotograf. Billederne har nødvendigvis heller ikke noget med hinanden at gøre.


[image]
Billede 2

Det ligner meget Brande station.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Hjælp til billedeidentifikation

af jiko, 6/2 2012, 20:30 (4434 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Billed 1, mon ikke det er på den gamle Herning banegård. Men i hvilken anledning MO-vognen er pyntet ved jeg ikke. Måske i anledning af persontrafikkens nedlæggelse på Herning - Viborg banen.

Hjælp til billedeidentifikation

af Steffen Vester, 7/2 2012, 01:10 (4434 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Foto 1 er helt klart Hernings gamle station og 2 er Brande.
V/H, Steffen

Hjælp til billedeidentifikation

af Lars B. Christensen ⌂, 8/2 2012, 19:03 (4432 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg har købt disse to billeder på QXL. Der foreligger absolut ingen oplysninger om tid, sted eller fotograf. Billederne har nødvendigvis heller ikke noget med hinanden at gøre.

Hej Thomas

Fra Henning Petersen i Næstved har jeg pr. mail modtaget følgende om de to billeder du har købt:

"Efter hvad jeg kender til disse er fotografen Anders Juel Jensen. Foto af MO 1852 er formentlig tog 831 d. 22.5.1971 i Herning (sidste tog til Viborg). Foto af MO 1879 er tog 7515 d. 22.5.1971 i Brande (sidste direkte tog Esbjerg-Silkeborg-Randers)".

Mange venlige hilsner
Lars

Avatar

Hjælp til billedeidentifikation

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 8/2 2012, 19:17 (4432 dage siden) @ Lars B. Christensen

Jeg har købt disse to billeder på QXL. Der foreligger absolut ingen oplysninger om tid, sted eller fotograf. Billederne har nødvendigvis heller ikke noget med hinanden at gøre.


Hej Thomas

Fra Henning Petersen i Næstved har jeg pr. mail modtaget følgende om de to billeder du har købt:

"Efter hvad jeg kender til disse er fotografen Anders Juel Jensen. Foto af MO 1852 er formentlig tog 831 d. 22.5.1971 i Herning (sidste tog til Viborg). Foto af MO 1879 er tog 7515 d. 22.5.1971 i Brande (sidste direkte tog Esbjerg-Silkeborg-Randers)".

Mange venlige hilsner
Lars

Kære Lars og kære Henning

Jeg takker mange gange.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Hjælp til billedeidentifikation

af Svend, 8/2 2012, 20:06 (4432 dage siden) @ Lars B. Christensen

Hvis (og det er det) Anders´ billeder, er vi netop inde i det problem, som flere har anført tidligere: Hvad gør vi med vores billeder den dag, vi ikke er her mere.

Hvis Anders - som jeg kender udmærket både som kollega og som jeg har besøgt i den gamle fyrmesterbolig på Kegnæs - havde vist, hvordan hans "arvegods" i form af bøger, billeder og modeljernbane skulle blive anledning til arvingernes grådighed, havde han nok gjort tingene på en anden måde. Lad dette være stof til eftertanke .....

--
Svend

Hjælp til billedeidentifikation

af TLJ, 8/2 2012, 23:55 (4432 dage siden) @ Svend

Hvad gør vi med vores billeder den dag, vi ikke er her mere.

Lad dette være stof til eftertanke .....


http://www.creativecommons.dk kunne nok være en løsning...

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak