Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flere flexrum i s-toget

af kristian jakobsen @, ølby, 6/12 2010, 07:21 (4882 dage siden)

http://www.dsb.dk/Om-DSB/Presse/Nyheder/Flere-pladser-til-cykler-og-korestolsbrugere-i-...

Personligt tror jeg det vil give længere holde tid ved hver st plus flere utilfreds kunder da mit bud er man skrotter halvdelen af de faste sæder til klapsæder og disse rum altid er kolde da der ingen skydedør er ud til udgangen, ser det ihverfald som et klart minus som vil give flere forsinkelser..

Mener heller edsb burde bestille flere halvtof og sætte disse ind da mange alm afgange køres med 1 togsæt som er fyldt på linje E lige før myldretiden.

Flere flexrum i s-toget - nå!

af Svend, 6/12 2010, 07:27 (4882 dage siden) @ kristian jakobsen

Det bliver spændende at se, hvilke dele af toget som skal omdannes til flex-rum og hvor mange almindelige siddepladser som det kommer til at gå ud over. Det kan godt være at cyklisterne blivere gladere, men hvad med de øvrige passagerer (som trods alt er i stort overtal)?

--
Svend

Flere flexrum i s-toget - nå!

af kristian jakobsen @, ølby, 6/12 2010, 09:18 (4882 dage siden) @ Svend

Mit bud er det næste efter flexrummet så man fjener alle disse sæder og laver klap sæder og fjerner skydedørene herind.

Kan kun sige cykler og en masse folk ind af de 2 forreste døre er dømt til at give endnu længere ophold ved perronen.

Flere flexrum i s-toget - nå!

af Jørgen @, 6/12 2010, 14:07 (4882 dage siden) @ kristian jakobsen

Det der er er planen, er at den kupe som før har været til ryger og stille zone laves om til cykelområde. Derved bliver der en dør til indstigning og en til udstigning. De nuværende flexrum bliver til kørestole og barnevogne. Det gør at alle med cykel skal stige på midt i toget.

Jørgen

Flere flexrum i s-toget - nå!

af Svend, 6/12 2010, 16:43 (4882 dage siden) @ kristian jakobsen

Man kan jo også fjerne alle sæder i hele toget - så bliver der plads til endnu flere :-D

--
Svend

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak