Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kalenderlåge nr. 7 - formiddag

af Niels Munch, 7/12 2010, 05:04 (4861 dage siden)

[image]

Klik på "lågen" - og gæt løs! De, der kender svaret "med bind for øjnene" burde måske være lidt diskrete i starten?

Erik (EVP) skrev til "Kalenderlåge 6":

"Er der ikke andre, der har nogle interessante "kalenderlåge-fotos" at byde på ??? Der er vel ikke noget i vejen for, at der kunne åbnes mere end een låge pr. dag ??? ! !
Det var vel egentlig Niels´s oprindelige oplæg, at der skulle komme nogle interessante fotos frem fra skrivebordsskufferne."

Eriks opfordring gentages hermed til videre opfølgning!

God fornøjelse
Niels

Avatar

Kalenderlåge nr. 7 - formiddag

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 7/12 2010, 05:27 (4861 dage siden) @ Niels Munch

Det er jo helt ude i skoven... ;-)

--
[image]

Kalenderlåge nr. 7 - formiddag

af Lars Kragh, 7/12 2010, 05:48 (4861 dage siden) @ Tommy Nilsson

Kan ikke lade være med at "græde":-( over denne pragtfulde maskine, som vi ikke mere er i besiddelse af. Alle de timer / dage / uger / måneder / år som jeg brugte på fodpladen af maskinen, er bare så mange gode oplevelser, som jeg mindes tit og ofte.

Ærgeligt at vandkranen ikke mere eksisterer idag, men hele vandtårnet er stadig intakt indvendig, det pågældende sted. Selv den lille sporskiftehytte ved overkørslen skulle være bevaret af DJK.

Mange nr. syv minder
Lars

Kalenderlåge nr. 7 - formiddag

af Steff, 7/12 2010, 06:08 (4861 dage siden) @ Lars Kragh

God formiddag til!

Denne julekalender er en rigtig lille hyggeligt ide, men jeg er fuldstændig på herrens mark med alt privatbanemateriel og privatbaner i al almindelighed, så her er et svar fra en ABSOLUT amatør på det punkt.

Men jeg mener jeg har drukket champagne dér flere gange i.f.m. fødselsdagsudflugter med tog "ud i det grønne". Og da der - som jeg ser det - i baggrunden er en forgrening, kan det for mig som sjællænder kun være tale om KAGERUP.

Lokomotivet - et tanklokomotiv!

Fortsat god dag til alle

Steff

--
Steffen Dresler

Kalenderlåge nr. 7 - formiddag

af Thyge Toylsbjerg-Petersen @, Rønnede, 7/12 2010, 06:08 (4861 dage siden) @ Lars Kragh

Hej!
Det har noget med Kager at gøre og tildels også med Niels gamle
arbejdsplads!
mvh
Thyge

Kalenderlåge nr. 7 - formiddag

af Niels Munch, 7/12 2010, 12:37 (4860 dage siden) @ Lars Kragh

Har du evt. et bud på, hvornår billedet er taget?

M.v.h. Niels

Kalenderlåge nr. 7 - formiddag

af UTJ, 7/12 2010, 13:44 (4860 dage siden) @ Niels Munch

Har du evt. et bud på, hvornår billedet er taget?

M.v.h. Niels

Det er taget før det lille nuttede pakhus forsvandt. før den nye perron. Og måske også før sporombygningen (men blev Kakarp Station ikke ombygget senere end strækningen?). Jeg vil tro at det er omkring 1980, men det er usikkert.

Kalenderlåge nr. 7 - formiddag

af Svend, 7/12 2010, 07:18 (4861 dage siden) @ Tommy Nilsson

og et - endnu - uspoleret jernbanemiljø.

--
Svend

Kalenderlåge nr. 7 AM - med bonusbillede & link

af Niels Munch, 7/12 2010, 16:02 (4860 dage siden) @ Tommy Nilsson

@ Tommy: Du Griber muligheden for en passende metafor: "Helt ude i skoven".

@ Lars: Også jeg har gode oplevelser med Nr. 7, se: Drehscheibe-Online.

@ Steff: Kranse-KAGERUP med champagne er bare sagen!

@ Thyge: ØSJS Nr. 7 kommer jo nemlig fra "min gamle bane", og siden blev også Gribskovbanen én af "mine", da jeg i HL var "ejer og infrastrukturforvalter".

@ Ulrik: Billet er taget ved et HgJK-særtog den 6. oktober 1974 - før spormoderniseringen.

@ Svend: HgJK kørte bl.a. også særtog på GDS i december 1972:

[image]
HgJK - ØSJS Nr. 7 med særtog i Kagerup 10.12.1972 (nm).

Bedste hilsener
Niels

Kalenderlåge nr. 7 AM - med bonusbillede & link

af Søndenfjords, 8/12 2010, 05:15 (4860 dage siden) @ Niels Munch

[image]
HgJK - ØSJS Nr. 7 med særtog i Kagerup 10.12.1972 (nm).

Bedste hilsener
Niels

Godt at se et billede af Kagerup i stationens velmagtsdage. I februar sidste år så den sådan ud - med tilskoddede vinduer og i afragget stand:
[image]

Kalenderlåge nr. 7 - eftermiddag

af Niels Munch, 7/12 2010, 08:44 (4860 dage siden) @ Niels Munch

Ud over kalendere havde mine unger også julestrømper og kalenderpakker, - så hvorfor ikke:

[image]

Klik på nissen & gæt!

Bedste hilsener
Niels

Avatar

Kalenderlåge nr. 7 - eftermiddag

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 7/12 2010, 08:58 (4860 dage siden) @ Niels Munch

Fyn er fin... :-P

--
[image]

Kalenderlåge nr. 7 - eftermiddag

af UTJ, 7/12 2010, 08:59 (4860 dage siden) @ Niels Munch

Postvogn fra 1882, mellemvogn fra en jernbane som blev nedlagt i 1956 og havde egen endestation i et større provinshul. Endelig en motorvogn som en østjysk privatbane fik Scandia til at konstruere ud af en 38 år gammel personvogn i 1949, midt mellem Scandias skinnebusleverance 1 og 2 og som den pågældende bane slet ikke fik nogen af. Niels har nok taget skinnebussen til denne station for at fotografere noget andet end de "sædvanlige røde lyn".

Kalenderlåge nr. 7 - eftermiddag

af Thyge Toylsbjerg-Petersen @, Rønnede, 7/12 2010, 10:13 (4860 dage siden) @ UTJ

Hej!
Fik du ikke mere i karakter end MG?
mvh
Thyge

Kalenderlåge nr. 7 - eftermiddag

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 7/12 2010, 11:08 (4860 dage siden) @ Niels Munch

Det er jo Mg 7 fra Nordfynske Jernbane, som den kom til at hedde til sidst. Kan ikke lige genkende stationen, omend jeg har en del NFJ-billeder liggende.

Mvh
Claus

Kalenderlåge nr. 7 - eftermiddag

af Niels Munch, 7/12 2010, 12:51 (4860 dage siden) @ Claus E. Hansen

Kommer der et bud på hvornår og især hvor, billedet er taget?

M.v.h. Niels

Kalenderlåge nr. 7 - eftermiddag

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 7/12 2010, 12:59 (4860 dage siden) @ Niels Munch

Så vil jeg gætte på Beldringe.

Mvh
Claus

Kalenderlåge nr. 7 - eftermiddag

af Erik Søfelde, 7/12 2010, 13:11 (4860 dage siden) @ Claus E. Hansen

havde familie i byen
i retning Bogense løb der paralelt med hovedsporet
1 spor der blev brugt til af roevogne såvidt husker
i ret retning mod Odense var flere pakhuse
kan det bekræftes
mvh
Erik Søfelde:-) :-)

Kalenderlåge nr. 7 - PM

af Niels Munch, 7/12 2010, 16:24 (4860 dage siden) @ Niels Munch

@ Tommy: Fyn var fin - med alle sine baner!

@ Ulrik: NFJ MG 7 + DE 34 + D 31 som aftenposttoget mod Odense (tog 11) en sommeraften i juli 1959.

@ Thyge: Jeg fik "7".

@ Claus & Erik: Beldringe er stedet.

Billedet er ét af mine tidlige jernbanefotos. Min morbror havde smedeværksted i Allesø, og jeg lånte min fætters cykel til Beldringe, hvor jeg helt tilfældigt ramlede ind i aftenposttoget.

Tak til alle for positiv medvirken,
Niels

Kalenderlåge nr. 7 - formiddag

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 8/12 2010, 03:58 (4860 dage siden) @ Niels Munch

- Er det et gammelt billede af Kagerup Station? - jeg kan se det specielle sporudflet hhv. mod gilleleje og Tisvildeleje bagerst i billedet hvis min øjne ikke snyder.

Kalenderlåge nr. 7 - formiddag

af Niels Munch, 8/12 2010, 05:18 (4860 dage siden) @ mhv_vsvt

- Er det et gammelt billede af Kagerup Station? - jeg kan se det specielle sporudflet hhv. mod gilleleje og Tisvildeleje bagerst i billedet hvis min øjne ikke snyder.

Som også nævnt *her* er billedet taget 6. oktober 1974.

M.v.h. Niels

Kalenderlåge nr. 7 - formiddag

af ronold, 8/12 2010, 12:06 (4859 dage siden) @ mhv_vsvt

Udfletningen mod hhv. Gilleleje og Tisvildeleje er i billedets forgrund. Toget til venstre i billedet er ankommet fra Hillerød.

Kalenderlåge nr. 7 - formiddag

af ronold, 12/12 2010, 10:53 (4855 dage siden) @ ronold

Hov, her var det vist bonusbilledet jeg fik kommenteret på, beklager. Det er omvendt på trådstartens billede bag Niels Munchs kalenderblad.

Mvh Knut Ronold

Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak