Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Brian Breinholdt, 12/12 2010, 13:00 (4877 dage siden)

I fredags kørtes de sidste ordinære ARRIVA-passagertog fremført med MR-tog. De 15 sæt der skal leveres tilbage til DSB har her weekenden over fundet vej til Varde og Esbjerg. Der stod i dag 10 sæt i Varde og 5 sæt i Esbjerg. Alle 15 sæt køres i næste uge til Fredericia i tre omgange. Det er planen at de skal sælges.

Er der nogen der ligge inde med tider på, hvornår MR´erne afgår fra Varde og Esbjerg ??


BB

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Leon, 12/12 2010, 16:23 (4877 dage siden) @ QpoX

Ja så er der sgu ikke meget ved at rejse med Arriva mere, for det skrammel de kører rundt med nu er der ikke meget at råbe hurra for. Ikke engang de nye Lint togsæt er spor bedre end dem de i forvejen har. De larmer også meget mere end MR-togene, der er heller ikke for meget varme i dem. Nej man skulle aldrig have udlisiteret disse baner det er der sgu ikke kommet noget godt ud af.

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Christian_3120@hotmail.com, 12/12 2010, 17:07 (4877 dage siden) @ Leon

det er 1000 gange bedre at køre i MR tog, end lorte Lint (LL) ;-)
at køre i Lint tog, er som at sidde i en bus, KEDELIGT !!!
i det hele taget skulle Arriva ALDRIG have overtaget kørslen af DSB.
hilsen chr :D

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Filip Gram, 12/12 2010, 17:29 (4877 dage siden) @ Christian_3120@hotmail.com

De gange jeg har benyttet LINT, har jeg nu været godt tilfreds! De er markant hurtigere i acceleration end MR og så kommer jeg hurtigere frem - og det er nu engang min topprioritet når jeg lader mig transportere... Desuden er MRs motorer i den grad forældet med en udledning som ikke skal accepteres i dag.

/Filip

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Leon., 12/12 2010, 17:33 (4877 dage siden) @ Filip Gram

Det kan da godt værer MR-togenes motore har set bedre dage. Men komfortmæssig kommer Lint-togene aldrig op på siden af MR. Støjmæssig er Lint-togene også værer end MR.

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Filip Gram, 12/12 2010, 17:44 (4877 dage siden) @ Leon.

Det er nu ikke så meget et spørgsmål om "bedre dage" men om konstruktion. Deres udledning vil aldrig kunne i nærheden af EURO III standart, som jeg formoder at LINT overholder...

/Filip

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Thomas Jespersen @, 12/12 2010, 17:38 (4877 dage siden) @ Filip Gram

Jeg er helt enig. Når man står på Fredericia banegård ligger der en gusten tåge under perrontaget, der stammer fra MR togene. Den kan være sort, men er især blå. Det lugter helt forfærdeligt. Det er simpelthen en skændsel at en offentlig virksomhed kører rundt med sådant noget udrangeringsmodent skrammel.

Thomas

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Christian_3120@hotmail.com, 12/12 2010, 17:43 (4877 dage siden) @ Thomas Jespersen

ja, det er rigtig nok de forurener,
forleden da jeg stod på Esbjerg Banegård, holdte der en DSB MR i spor 0 ca 100 meter væk fra mig, og vinden blæste lige imod mig, og jeg kunne næsten ikke få været, føj den stak, hele banegården lugtede af diesel.
men man sidder meget bedre i MR end lint.
hilsen chr

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Jimmy, 12/12 2010, 17:56 (4877 dage siden) @ Christian_3120@hotmail.com

Hej.

Ja det var ærgeligt at dengang alle IC3erne fik nye dieselmotore, at man ikke byggede disse motore på MR-togene i stedet for. DSB er ved at indfører noget der hedder Greenspeed på storts set alt deres materiel. Så nu skal alle DSBs lokomotivfører på et endags kursus og lære at kører miljørigtig. Sjovt nok vil man også bygge dette system på MR-togene.

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Jimmy, 12/12 2010, 18:02 (4877 dage siden) @ Jimmy

[image]
Lige et billed fra Struer med frossen MR, 6. marts 2010

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Niels Munch, 13/12 2010, 05:13 (4876 dage siden) @ Jimmy

..... og et "sommerbillede":

[image]
ARRIVA LINT og MR, begge dobbelttraktion, Ribe 26.08.2006 (nm).

M.v.h.
Niels

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Christian_3120@hotmail.com, 13/12 2010, 12:26 (4876 dage siden) @ Niels Munch

godt billede :D og det er taget på min fødselsdag :D :D ;)
hilsen chr :D

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Thomas Jespersen @, 12/12 2010, 18:04 (4877 dage siden) @ Jimmy

Tjah. Der må det system da virkelig have en effekt. :-D Selvom jeg det undrer mig at man bruger så mange penge på noget så gammelt og udslidt. Hvis de ellers skal udrangeres, når IC2 kommer, men man håber måske at holde det gamle skidt kørende længere endnu.

Thomas

Slut med ARRIVA-MR i driften

af SFJ, 13/12 2010, 12:51 (4876 dage siden) @ Thomas Jespersen

Jer der ikke kan lide "linter" skal bare være glade for at i ikke har desiro. Jeg elsker altid at køre i lint fordi jeg er van til desiro. I skal ikke beklage jer, det ku' hhave været meget dårligere.;-)

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Leon., 13/12 2010, 14:54 (4876 dage siden) @ SFJ

Ja det er synd man ikke laver ordentlige tog, med nogle gode sæder i. dengang de gamle B og Bn-vogne kørte der var sgu nogle ordentlige sæder. Det var også mere hyggeligt at kører med tog før i tiden, var man en lille flok kunne man sidde i sin egen kupé, og ikke som i dag sidde og hører på alle medpassagernes snak og forvildede unger der løber rundt.

Slut med ARRIVA-MR i driften

af Brian Breinholdt @, 15/12 2010, 15:51 (4874 dage siden) @ Thomas Jespersen

Er nogle der ligger inde med planer hvornår de kører eller er kørt fra varde ??

BB

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak