Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dommedag NU!- for rejsekortet på Sjælland

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 17/12 2010, 05:28 (4872 dage siden)

- Så er det idag at Rejsekortets (fremtidens rejsemiddel) skæbne bliver afgjordt! - så må vi se om de 700 millioner er kastet ud af vinduet eller de er gået til noget som måske stadig kan bruges hvis det bliver rettet lidt mere til.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor man ikke kigger på det billet-system der kører i Jylland og har gjordt det i mange år, det kan udstede en billet helt fra Skagen til Kruså hvis det er det man vil have.

Citerer lige lidt fra artikel på DR:


Håber på en afgørelse
SF's trafikordfører Anne Baastrup håber, at rejsekortet kommer til at virke.

- Nu håber jeg inderligt, at regeringen tager sig sammen, og får stoppet det, eller får sat det igang på en sådan måde, at vi kan være sikre på, at rejsekortet kommer til at fungere, siger hun.

Læs resten her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/12/17/091631.htm

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Dommedag Udskudt igen !- for rejsekortet på Sjælland

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 17/12 2010, 15:19 (4871 dage siden) @ mhv_vsvt

- Nå det ser ud som om at der udstedes behandlingsgaranti til patienten lidt endnu, dog så vil regeringen have nogle penge til at sikre den videre behandling af patienten.

Så må vi se om det bliver til køreplanskiftet år ???? der sker noget.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Dommedag NU!- for rejsekortet på Sjælland

af andersj @, 17/12 2010, 16:47 (4871 dage siden) @ mhv_vsvt

Hvad er det for et system i Jylland du snakker om?

Men en trist dag for alle rejsende.

Dommedag NU!- for rejsekortet på Sjælland

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 18/12 2010, 07:02 (4870 dage siden) @ andersj
redigeret af mhv_vsvt, 18/12 2010, 07:16

- Jamen det er det billetsysten som sidder i alle fjernbusser i Jylland, det dækker både Sydjylland,Midttrafik N,S,E,V og Nordjyllands trafikselskab, og der er man så fortsat med at have periodekort og klippekort, men der kan man så købe et klippekort der kan gælde fra Aarhus til Aalborg bare som et eksempel.

Det er derfor jeg ikke begriper hvorfor man ikke kan få det til at virke her på Sjælland, det er mig en gåde, men man kunne jo også bare forenkle det lidt her på sjælland og Lolland/Falster og så lave et Zonesystem gående fra zone 01 i Kbh. til Zone 99 på Sj. Odde, det bliver nogle store zoner men det vil forenkle systemet en smule.

Og 10 Zoneområder er vel rigeligt til Sjælland og Lolland/falster.

Det indebærer jo selfølgelig ens priser for tog og busrejse over hele Ø-riget, men det kommer jo bare som en fornuftig sidegevinst.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak