Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bøvede folkefærd.

af Rikke., 19/12 2010, 03:46 (4871 dage siden)

Hvorfor er der så mange bøvet folk der render rundt og fotografere tog. Jeg har mødt mange igennem tiden der ikke ser for smart ud. Kan sgu godt forstå at mange jernbane ansatte griner af disse personer.

Magen til bøvede folkefærd skal man længe lede efter, halvfede dvaske personer med grim skæg og langt fedtet hår. Nogen uden respekt for andre vader bare rundt som om man ejer det hele. Nogen er så kloge at man er ved at brække sig over dem. Underligt at sådan nogle folk ikke søger ind til jernbanen sikke mange kloge åger der ville være ved banen.

Bøvede folkefærd.

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 19/12 2010, 04:42 (4871 dage siden) @ Rikke.

Der er vist en der ikke har noget at lave, udover at skrive rent pladder.......

Mvh
Claus

Bøvede folkefærd.

af ljbanen, 19/12 2010, 08:14 (4871 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hun er nok blondine? :-P
Så hold du dig heller til sko og tasker. ;-)

Bøvede folkefærd.

af lokomotivføren @, 19/12 2010, 04:50 (4871 dage siden) @ Rikke.

Det er egentlig mærkeligt nok, at folk der har en bestemt hobby skal kaldes nørd eller bøvet. Der er jo ikke en der vil se skævt til ham/hende der spiller golf eller fodbold i fritiden. Ja der er da nok nogen, blandt dem der interressere sig for tog, der ikke følger den seneste mode, men det er der nu også mange andre steder. Men hvorfor dette meningsløse angreb på folk der ikke genrer nogen? (Hvis ellers de holder ordenlig afstand til sporet)

Bøvede folkefærd.

af Rikke., 19/12 2010, 16:59 (4870 dage siden) @ lokomotivføren

Det har ikke noget med at folk fotografere tog eller har interressen for tog. Det er helt fint. Men mange af sådan nogel jernbanetosser ser sgu underlige ud, lidt lige som skolelærer, bibliotekare og kunstner m.m.

Har selv flere gange været i Odense og andre steder hvor der har været afholdt noget med tog. Hold da op hvor har jeg fået mange billige grin af folk. Fordi man har interresse for tog behøves man da ikke at se fjolled ud.

Og nej jeg er ikke blondine.

Hvem er det der er underlig(e)?

af Svend, 19/12 2010, 17:43 (4870 dage siden) @ Rikke.

Du milde for et mærkeligt indlæg!

Hvorfor færdes du sådanne steder, når du ikke kan lide de personer der ellers kommer der? Har du tilsvarende problemer andre steder, f eks i indkøbscentre? Og hvad er i det hele taget den dybere mening med at du udstiller dig selv på denne måde i et ellers ordentligt forum?

Jeg er sikker på at der findes dygtige behandlere, som kan hjælpe dig (af) med dine fobier, så jo før jo bedre ....!

--
Svend

Bøvede folkefærd.

af danilochan, 19/12 2010, 18:46 (4870 dage siden) @ Rikke.

Så prøv, at tag en tur til Kalundborg.. Så vil du får krampeanfald af grin :D

Bøvede folkefærd.

af klaus, 20/12 2010, 09:57 (4869 dage siden) @ Rikke.

du er skør, bare fordi vi godt kan lide vores hobbey behøves vi da ikke af få at vide at vi ser skøre ud, folk se ud som de gør så lad vær med at luk sådanne noget ud

Bøvede folkefærd.

af Egon Schmidt @, Aabenraa, 20/12 2010, 10:03 (4869 dage siden) @ klaus

Hej Klaus
Det vil jeg give dig ret i.Vi kan da ikke gøre for vi er lidt tosse med jernbanen
Egon

Bøvede folkefærd.

af John Winther, 19/12 2010, 04:54 (4871 dage siden) @ Rikke.

Du er sgu ikke selv for smart at høre på DAME.
Jeg kan ikke se dit problem. Jernbanespotning/togspotning er vel for fanden en hobby at have som så meget andet, og i øvrigt en sund og fornuftig hobby??. Og verden ville fandme være et kedeligt sted at være, hvis vi alle lignede hinanden. Lad dog folk med langt skæg og fedtet hår være i fred, de er vel mennesker som alle andre??.

Tænk dog på andre end dig selv, KVINDE

Bøvede folkefærd.

af Svend, 19/12 2010, 05:08 (4871 dage siden) @ Rikke.
redigeret af Svend, 19/12 2010, 05:29

Det er da ellers en generalisering der vil noget ....

.... men det er nu heller ikke alle i uniform, der ser lige smarte ud....... :-)

Og når man vælger at sende sådan noget fis afsted, hvor man risikerer svar på tiltale, var det måske en ide at slå stavekontrollen til forinden, så man ikke også bliver til grin over det.

--
Svend

Bøvede folkefærd.

af Steff, 19/12 2010, 07:35 (4871 dage siden) @ Rikke.

Kære Rikke!

Jernbaneinteressen afspejler – som mange andre interesser - vel et rimeligt bredt udvalg af befolkningen på godt og ondt. Den har et meget vidt spænd. Det historiske, nutiden, vogne, lokomotiver, fotografering, personer, skrivning, teknikken, køreplanlægning, banestrækninger, farver, trafikken, jernbanen i landskabet, samtidshistorisk, industrielt o.s.v. Der er professorer, pensionister, ingeniører, postbude, advokater, tandlæger, arbejdsløse, overlæger, håndværkere, ansatte ved banerne, kontoransatte, embedsmænd, børn, unge, middelaldrende, ældre, nok flest hankøn, men også mange piger. Den dyrkes alene eller i klubber, for nogle er interessen deres liv, for andre ikke, nogle er simpelthen ikke til at være i nærheden af jævnfør ens og måske andres normer, andre synes man godt om o.s.v. Men vi skal vel som i samfundet i almindelighed, være lidt rummelige og acceptere forskellene. Men da det er en interesse, ja, er der nogen vi ikke bryder os om, kan vi holde os væk og behøver ikke som i arbejdslivet, et mere eller mindre tvunget samkvem.
Altså, vi dyrker alle vores interesse på hver sin måde og med den respekt for andre, vi er opdraget til. Det samme gælder dem, der skriver i dette forum.

Med venlig hilsen og ønsket om en god jul til dig:-)

Steff

--
Steffen Dresler

Bøvede folkefærd.

af Peter H, Nærum, 19/12 2010, 16:52 (4870 dage siden) @ Rikke.

Hej Rikke!

Det var dog frygteligt som du generaliserer.

Som en anden i tråden skriver, så har jernbaneinteresserede vidt forskellige udseende og baggrunde. Akkurat som ex lystfiskerer, ballonflyverer, musikerer, pladesamlere, naturvandrerer, folk i swingerklubber osv osv.

Du må da have en meget smal horisont, og være ret fordomsfuld, siden du skulle smide det angreb her i forummet.

Du kan ex finde et billede af mig på min facebook profil, og samtidig se, at ikke alle ser ud, sådan som du forestiller dig!

Er der noget jeg ikke bryder mig om, er det mennesker der er alt for fordomsfulde, som dig Rikke..:-(

Jeg håber ikke for dig, at der er nogen i din familie, der er halvfede,har grimt skæg og langt fedtet hår - tænkt hvis du skulle holde jul med sådan én:-D

Kærlig hilsen
Peter

Bøvede folkefærd.

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 19/12 2010, 17:30 (4870 dage siden) @ Peter H

- Det der - det er dagens kommentar til vores fordomsfulde skribent! - og længere oppe der var en der lovpriste at vi alle ikke er ens og gud hvor er jeg dog enig, sikke da en triviel verden vi vil leve i!

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Bøvede folkefærd.

af Ulrik Ernst, 19/12 2010, 18:46 (4870 dage siden) @ Rikke.

Kære Rikke har du overvejet af bruge lidt mindre tid langs jernbane sporene så lover jeg dig du ikke ser så mange af de der slemme slemme tog fotografer!
Med mindre du selvfølig komme så langt ud i naturen af du måske støder på en fisker ell. jæger som beklageligvis har ladt skægget gro og set stort på nyeste mode.
Men så kan du jo altid opsøge et forum for naturfolk og beklage dig over deres bøvede adfærd der også ;-)

Bøvede folkefærd.

af Alex, 20/12 2010, 04:57 (4870 dage siden) @ Rikke.

Don't feed the troll.

Bøvede folkefærd.

af steen møller jensen, 20/12 2010, 12:50 (4869 dage siden) @ Alex

altså skal vi snakke bøvede folkefærd så fatter jeg ikke at rikke har så travlt. bare tag en tur på diskotek en lørdag aften .. og få en griner over drengerøve med bukser der hænger nede om knæerne og næsten bar røv , og et garn fyldt med alt mulig kemi . eller tag på festival og se den konkurrence det er om at se grimmest ud , eller bare en tur op og ned af strøget og se hvordan folk opfører sig der .... kort sagt min pointe er at uanset hvor vi går og står vi der altid være nogle der falder uden for billedet , og det er jo det herlige ved et frit land , at vi må se ud som vi vil , og andre kan mene om det hvad de vil , og bare vi så accepterer og respekterer hinanden for dette, hvilket man jo normalt også gør ,
men så er der jo altid folk som rikke der lige skal spille lidt for smart , det skulle jo helst ikke være sådan at man absolut skal være rock stjerne eller kunstner for at have lov at skille sig ud fra mængden :-D :-D

hilsen steen

DSB MT166ContecRailBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak