Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Oldgaard Station (Generelt)

af Henning Almhøj Olsen @, Oldgaard Stationsby, 31/10 2012, 11:20 (4187 dage siden)

Jeg har npå det sidste års tid indleveret en del billeder om oldgård.
billeder der går lige fra Købmanden Nyoldsgaarden Stationen derfor
alle i små stationsbyer som har haft en station der har noget med midtbanen at gøre
ud i gemmerne Billederne er der .vi har indleveret til lokalhistorisk
arkiv ringsted så bare se at komme derop

Oldgaard

Avatar

Oldgaard Station

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 19/8 2019, 17:07 (1703 dage siden) @ Henning Almhøj Olsen

Oldgård station på Midtbanen nåede inden nedlæggelsen at indskrive sig i historiebøgerne som Sjællands højest beliggende station med 84 meter over havets overflade. Jeg var forbi forleden.

[image]

[image]

[image]

Bygningen er udvidet mod både nord, syd og vest, hvilket (måske) kan ses på forskellen i farver på murstenene. På Wikipedia står der i øvrigt, at bygningen er revet ned - det blev ejeren ked af at høre, da jeg fortalte ham det. ;-)
evp.dk er der billeder af bygningen før tilbyggeriet.

--
[image]

Oldgaard Station

af steenth, 19/8 2019, 18:30 (1703 dage siden) @ Tommy Nilsson

På Wikipedia står der i øvrigt, at bygningen er revet ned - det blev ejeren ked af at høre, da jeg fortalte ham det. ;-)

Det kan fixes. Godt du gør opmærksom på det. Brugeren, som har indsat, var på sporet på at bygningen var voldsomt ombygget. Sig gerne til, når der fejl. Eller ret det gerne en eller anden form for reference.

Mvh
Steen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak