Slut med den gamle godsbanegård i Vejle (Generelt)

af Niekind, fredag 19. april, 2013, 19:31 (2919 dage siden)

http://dinavis.lokalavisen.dk/nyt-kaempe-byggeri-i-vejle-med-taarne-paa-20-etager-/Loka...

Dette ambitiøse projekt tager da vist livet af den gamle godsbanegård i Vejle og de nuværende sporarealer.

Avatar

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Per Hauberg, fredag 19. april, 2013, 20:01 (2919 dage siden) @ Niekind

Achjah....

[image]

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Claus C Klausen @, fredag 19. april, 2013, 20:09 (2919 dage siden) @ Per Hauberg

Så lad os da lige dvale ved nogle billeder af stedet

[image]

[image]

[image]

Men så bliver Bane Danmark da også hjemløs !


:-D Claus

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Georg Schmidt @, fredag 19. april, 2013, 20:47 (2919 dage siden) @ Claus C Klausen

Når timemodellen bliver gennemført med ny jernbanebro over Vejle Fjord, behøver jernbanen jo ikke mere at ligge i vejen for Vejle bys udvikling. Jfr kortet herunder vil endnu flere områder blive frigivet til højhusbyggeri (de med rød farve markerede i den centrale bymidte). Fra lejlighederne øverst oppe vil der blive udsigt over fjorden til den nye jernbanebro, hvor man vil kunne se højhastighedstogene mellem Odense og Århus køre forbi.:-D

[image]

Mvh
Georg

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Niels Bak, lørdag 20. april, 2013, 02:18 (2919 dage siden) @ Georg Schmidt

Undskyld, men nu må det der sludder altså stoppe. Ingen planer nogen som helst steder vil nedlægge togdriften til Vejle, omfartsbane eller ej. Det er stupid misinformation.

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af UTJ, lørdag 20. april, 2013, 08:05 (2919 dage siden) @ Niels Bak

Undskyld, men nu må det der sludder altså stoppe. Ingen planer nogen som helst steder vil nedlægge togdriften til Vejle, omfartsbane eller ej. Det er stupid misinformation.

Der skal nu nok senere være developere som vil foreslå det. Forbilledet kan fx være stationen i Laholm.

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Jørn Dreyer, lørdag 20. april, 2013, 08:34 (2919 dage siden) @ UTJ

Om jernbanen gennem Vejle bliver nedlagt engang, kan ingen jo vide. Men der er ingen planer om det. Jeg tror nu heller ikke at byrådet skulle være for det.
Ang. byggeriet på DSB, BDK, Post grunden, så skal ejerne jo først sælge og formentlig, nok kun BDK, have en erstatningsgrund, da godstrafikken til vejle er ret betydelig.

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Svend @, lørdag 20. april, 2013, 15:20 (2918 dage siden) @ Jørn Dreyer

Ang. byggeriet på DSB, BDK, Post grunden, så skal ejerne jo først sælge og formentlig, nok kun BDK, have en erstatningsgrund, da godstrafikken til vejle er ret betydelig.

Hvis DSB sælger sin egen jord, skal BDK ikke have erstatning. Men der bliver naturligvis en udfordring i at finde andre steder at placere jernbanevogne i Vejle. Ellers må man jo køre dem til Fredericia.

--
Svend

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Jørn Dreyer, lørdag 20. april, 2013, 16:40 (2918 dage siden) @ Svend

Nej der er rigtigt. Men en stor del af sporene og grunden er BDK's så salgs prisen burde afspejle ny grund og sporanlæg.

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Svend @, lørdag 20. april, 2013, 22:29 (2918 dage siden) @ Jørn Dreyer

Nej der er rigtigt. Men en stor del af sporene og grunden er BDK's så salgs prisen burde afspejle ny grund og sporanlæg.

Er det noget du tror eller noget du ved? Jeg mener at kunne huske, at DSB ejer det hele bortset fra et enkelt spor i yderkanten af området.

--
Svend

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Jørn Dreyer, søndag 21. april, 2013, 06:57 (2918 dage siden) @ Svend

Ja, jeg skulle vide noget om det. Men jeg kan ikke oploade filformatet af sporplanen med bodelingen på.
BDK ejer ca. halvdelen af grunden og de 3 (spor 20, 21, 70) spor længst væk fra den gl. godsbygning er BDK's helt ned til sporstopperne.
De øvrige spor (30, 40, 50 grupperne) er delt, således at DSB ejer fra sporstopperne og halvdelen af 30'erne, lidt mere af 40'erne og næsten hele 50'erne. 50'erne længst ovre mod godsbygningen.
Netop pga. den mærkværdige bodeling, har DSB lukket nogle af deres spor og forkortet andre.
Når og hvis jeg finder ud af at oploade skal det nok ske.

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Jørn Dreyer, søndag 21. april, 2013, 07:10 (2918 dage siden) @ Jørn Dreyer

Så tro jeg det virker.

[image]

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Vigand Rasmussen ⌂ @, tirsdag 28. maj, 2013, 08:50 (2881 dage siden) @ Jørn Dreyer

Følgende skulle være aftalt med BDK om erstatningsspor, hvis godsbanearealet overgår til byudvikling: eksisterende spor 10 hovedrenoveres. spor 9 nyanlægges parallelt med spor 10. Omlæsning mellem bil og bane skal foregå på Nordkajen på havnen.
Vigand Rasmussen

Avatar

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Ove @, Struer, lørdag 20. april, 2013, 13:24 (2918 dage siden) @ UTJ

Undskyld, men nu må det der sludder altså stoppe. Ingen planer nogen som helst steder vil nedlægge togdriften til Vejle, omfartsbane eller ej. Det er stupid misinformation.


Der skal nu nok senere være developere som vil foreslå det. Forbilledet kan fx være stationen i Laholm.

"Developere" ??????????????????????


Er vi i gang med at opfinde et nyt sprog. ;-)

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Niels Munch @, lørdag 20. april, 2013, 13:28 (2918 dage siden) @ Ove

"Developere" ??????????????????????


Er vi i gang med at opfinde et nyt sprog. ;-)

"Nydansk": http://en.wiktionary.org/wiki/developere .

V.h.
N.

Avatar

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, lørdag 20. april, 2013, 15:43 (2918 dage siden) @ Niels Munch

"Developere" ??????????????????????


Er vi i gang med at opfinde et nyt sprog. ;-)


"Nydansk": http://en.wiktionary.org/wiki/developere .

Sprogservice i IBM kalder det "Danglish".

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Jens Møller @, København S, lørdag 20. april, 2013, 22:28 (2918 dage siden) @ Niels Munch

I går morges var der i Københavns Radio (P 4) et indslag om at Københavns Brandvæsen søgte frivillige "supportere", som iflg. den ledende talsmand fra brandvæsenet skulle supportere det alm. personale. Pågældende talsmand brugte i een uendelighed udtrykket og det var ganske forfærdeligt at høre på!

Venlig hilsen
Jens Møller

--
Jens MO-Møller
[image]

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af hjeriksen ⌂, Brobyværk - Fyn - Danmark, fredag 31. maj, 2013, 06:37 (2878 dage siden) @ Niels Bak

Hmmm ! det er meget stærke ord at bruge ordet stupid misinformation.

Kan man ikke læse og her er det ikke det der står men meget klart det der står mellem linjerne - politikkerne og denne type planer har et eneste formål og det er at spare - man vil sikkert love dig og andre alverdens tog til Vejle men ak kan allerede høre forklaringerne.

  • Det er ikke rentabelt at køre til vejle med jernbanen når vi nu har rettet banen ud
  • Der er jo ikke nogle muligheder for at henstille togstammer i vejle ( nej det er jo derfor de vil fjerne godsbanearealer)
  • Der er jo kun ganske få passagerer fra Vejle i forhold til at indsætte tog der køre den omvej.
  • det vil komplicere sikringsanlægget at skulle ind til Vejle
  • Der skal et større og meget dyrt anlæg til for at kunne afgrene til Vejle - når hastigheden sættes op så skal dette ske uden krydsning af spor.

dette er kun et lille udvalg af de forklaringer du/vi vil få smidt i hovedet, og tja hverken politikkerne, Bane danmark eller DSB har nogen skrupler med at overdrive, pynte på tallene i deres favør eller manipulere med projekter - desværre.

Du kan læse hvordan man ødelagde en oplagt mulighed for at bevare og udvikle en veteranbane på fyn her :
Det Fyensek Sidespor

Man fremkom eksempelvis med et tal fra politikkerne & Banedanmark på ca 80 mill for at strækningen kunne bringes i farbar stand til veterankørsel. Vi havde selv indhentet et tilbud på knap 7 mill kr - forskellen taler sit tydelige sprog men selvom det tilbud vi lagde på bordet var afgivet af en af de leverandører i skinne istandsættelse Banedanmark selv anvender tog man det store tal til efterretning udførte vandalisme imod et anvendeligt og unikt stykke kulturarv og anlagde en sti med den begrundelse "En sti er til daglig glæde for mange" til kan jeg sige at på visse dele af stien ikke færdes der ikke nogen i dagevis - man manipulerede, misinformerede, havde skjulte dagsordner m.v..

så tro ikke at de i tilfælde tog til Vejle ikke kan fremkomme med adskillige argumenter for at indsætte en bus i stedet ... så kan man nemlig også slippe af med banegården i Vejle en god velbeliggende byggegrund til adskillige mill.

Håber folket vågner og indser at en gevinst på 30 min ikke kan retfærdiggøre et milliard kroner stort anlægsprojekt.

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Niels Bak, fredag 31. maj, 2013, 08:12 (2878 dage siden) @ hjeriksen

Hmmm ! det er meget stærke ord at bruge ordet stupid misinformation.

Kan man ikke læse og her er det ikke det der står men meget klart det der står mellem linjerne - politikkerne og denne type planer har et eneste formål og det er at spare - man vil sikkert love dig og andre alverdens tog til Vejle men ak kan allerede høre forklaringerne.

  • Det er ikke rentabelt at køre til vejle med jernbanen når vi nu har rettet banen ud
  • Der er jo ikke nogle muligheder for at henstille togstammer i vejle ( nej det er jo derfor de vil fjerne godsbanearealer)
  • Der er jo kun ganske få passagerer fra Vejle i forhold til at indsætte tog der køre den omvej.
  • det vil komplicere sikringsanlægget at skulle ind til Vejle
  • Der skal et større og meget dyrt anlæg til for at kunne afgrene til Vejle - når hastigheden sættes op så skal dette ske uden krydsning af spor.

dette er kun et lille udvalg af de forklaringer du/vi vil få smidt i hovedet, og tja hverken politikkerne, Bane danmark eller DSB har nogen skrupler med at overdrive, pynte på tallene i deres favør eller manipulere med projekter - desværre.

Du kan læse hvordan man ødelagde en oplagt mulighed for at bevare og udvikle en veteranbane på fyn her :
Det Fyensek Sidespor

Man fremkom eksempelvis med et tal fra politikkerne & Banedanmark på ca 80 mill for at strækningen kunne bringes i farbar stand til veterankørsel. Vi havde selv indhentet et tilbud på knap 7 mill kr - forskellen taler sit tydelige sprog men selvom det tilbud vi lagde på bordet var afgivet af en af de leverandører i skinne istandsættelse Banedanmark selv anvender tog man det store tal til efterretning udførte vandalisme imod et anvendeligt og unikt stykke kulturarv og anlagde en sti med den begrundelse "En sti er til daglig glæde for mange" til kan jeg sige at på visse dele af stien ikke færdes der ikke nogen i dagevis - man manipulerede, misinformerede, havde skjulte dagsordner m.v..

så tro ikke at de i tilfælde tog til Vejle ikke kan fremkomme med adskillige argumenter for at indsætte en bus i stedet ... så kan man nemlig også slippe af med banegården i Vejle en god velbeliggende byggegrund til adskillige mill.

Håber folket vågner og indser at en gevinst på 30 min ikke kan retfærdiggøre et milliard kroner stort anlægsprojekt.

Misinformation er det ligegodt - og så meget at jeg tænker der må ligge en skjult agenda bag.

Når man har valgt for eksempel at opretholde tog til Thisted,Ringkøbing, Svendborg, Frederikshavn, Sønderborg, Nykøbing F, Kalundborg osv. osv. hvor i alverden er det så lige du har rationalet for at man vil nedlægge passagerdriften til Vejle, der er større en alle de her byer og som oven i købet ikke kommer til at ligge som enden af en linje, men som station på banen mod Herning. Ud over Gedserbanen (og her vil de nok blive kede af i Vejle, hvis man begynder at sammenligne dem med Gedser), så er der altså ikke nedlagt passagerbaner i Danmark i årtier. Blandt andet fordi det er voldsomt politisk upopulært.

Sammenligningen mellem godsbanens nedlæggelse og passagerdriften er også ud i skoven. Hvis man tager den kølige økonomiske kalkule, så er der for en by som Vejle i dag ikke den store økonomiske gevinst i at bruge en masse kvadratmeter midt i centrum på en godsbanegård. De er simpelt hen mere værd til andet brug.

Til gengæld er der en enorm gevinst i at have en velfungerende passagerforbindelse, med tilhørende politisk gevinst.

Så jeg vil gerne se bare et eneste citat fra en eneste politiker eller regional planlægger, rapport eller bare noget som helst andet, der slår til lyd for at nedlægge banen gennem Vejle incl. stationen - omfartsbane eller ej.

Jeg ved ikke om du selv tror på din egen konspirationsteori, men det er altså det det er.

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Poul Andersen, fredag 31. maj, 2013, 09:03 (2878 dage siden) @ Niels Bak

Sagen drejer sig udelukkende om bevarelse af den gamle godsbanebygning.

Mvh.
Poul.

Avatar

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Ove Nygaard @, lørdag 20. april, 2013, 15:32 (2918 dage siden) @ Per Hauberg

Achjah....

[image]

Som "hyppig gæst" i området må jeg stilfærdigt sige: "Det er heller ikke for kønt, som det ligger (hen), så et projekt, der kan "løfte" hele området vil da være velkommen". :-D
Og passagertrafikken kan jo foregå uden hindringer.

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Niekind, søndag 21. april, 2013, 08:23 (2918 dage siden) @ Ove Nygaard

Jeg er både født og opvokset i Vejle og har ja efterhånden boet 30 år i byen.

Jeg skal love for at byudviklingen i de seneste 5-6-7 år i den grad har taget fart. Der er snart ikke det område i byen, hvor der enten ikke skal er sket en udvikling og i øjeblikket kan man da også komme på byggekranssafari, hvis man skulle have de lyster. Både DGI-huset, "Dem Fem Søstre", hele det store havneprojekt.
Det var et sidespring... :-)
Men kommunen har temmelig længe ønsket at få inddraget Posthusgrunden til et stort projekt. Det ligger jo lige i den såkaldte "Mikropolzone", som man har defineret langs Sønderåen, hvor der skal bygges i høj skala...

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Niels Bak, søndag 21. april, 2013, 12:53 (2917 dage siden) @ Ove Nygaard

Og passagertrafikken kan jo foregå uden hindringer.

Er der nogen der kan overskue om det har konsekvenser for en evt. fremtidig indføring af en letbane til Billund?

Avatar

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Per Hauberg, søndag 21. april, 2013, 16:13 (2917 dage siden) @ Niels Bak

Er der nogen der kan overskue om det har konsekvenser for en evt. fremtidig indføring af en letbane til Billund?

Ingen, tænker jeg. -Vejen til Billund må under alle omstændigheder gå via Vejle Nord som den gjorde i gamle dage.

vh

P.

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Fysikeren, søndag 21. april, 2013, 16:35 (2917 dage siden) @ Niels Bak

Jeg kan ikke selv give dig et klart svar, men håber at side 23 i denne rapport kan:

http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/04%20Kollektiv%20trafik/05%20Trafikale...

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Vigand Rasmussen, søndag 21. april, 2013, 22:34 (2917 dage siden) @ Ove Nygaard

Ove Nygaard har ret i, at området ikke er nogen pryd i den nuværende tilstand. Men det kan blive kønnere uden at man plastrer en kæmpebygning ned over godsbanen. Allerførst skal der vel findes erstatningsplads til godsvognene, hvad enten det er BDKs skærvevogne eller alm. godsvogne, som skal på havnen. Vejle er jo et af de få steder, hvor der stadig er godstrafik med stål, kalk og skærver, så mon ikke DB Schenker lige skal med ind i drøftelserne.
Som lokalplanforslaget er udformet p.t., er letbanen ikke nævnt eller vist på kortmaterialet, så mon ikke vi får den via Jelling, hvis den nogensinde kommer.
Noget kættersk ville jeg foretrække et gammelt forslag om at skabe en 'Central Park' på godsbaneområdet med godsbanebygningen som et kulturhus i kanten af parken, men det er der jo ikke mange byggekraner i.

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Niekind, mandag 22. april, 2013, 09:47 (2917 dage siden) @ Vigand Rasmussen

Vejle Kommune har igennem flere år haft særdeles store planer med dette område...

Sakset fra http://www.vejle.dk/Erhverv/Nyheder/Nyt-kaempe-byggeri-paa-vej-i-Vejle-med-masser-af-bu...

Formand for Teknisk Udvalg Peder Hummelmose ser byggeriet som endnu en brik i den strategi, som byrådet har for udviklingen af Vejle Midtby.

- Et byggeri af den størrelse og det indhold kan kun placeres på DSB, Banedanmark og Post Danmark grundene i direkte sammenhæng med Vejles store gågadesystem med de mange shopping og oplevelses tilbud.

- Der er fine adgangsforhold for bilisterne, og de bliver endnu bedre med den nye motorvejsafkørsel til Midtbyen. Samtidig ligger det klods op ad Trafikcenter Vejle med over 5 mio. rejsende om året.

På samme side er der linket til en pdf-fil om projektet og her står blandt andet:
Ejendommen, der afgrænses af Fredericiavej, Sønderbrogade, Gammelhavn og jernbanen, ejes af Post Danmark, DSB og BaneDanmark. Ejerne har givet NPV mulighed for at igangsætte en plan-lægning for en udvikling af butikker, boliger, restauranter, kontorer, hotel, parkeringshus mv. på ejendommen.

og længere nede:
Området har i en årrække henligget stort set ubenyttet. DSB og BaneDanmark har ikke længere behov for rangersporene og bygningen, som ligger på baneterrænnet henstår ubrugt. Det nuvæ-rende posthus samt bygningerne til brug for Thykjær busser er de eneste, der pt. skaber liv i områ-det.

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Vigand Rasmussen @, torsdag 02. maj, 2013, 23:00 (2906 dage siden) @ Vigand Rasmussen

Jeg har ikke kunnet finde andre steder i landet, hvor man har en godsbanebygning som Vejles. Er den helt unik, eller er der nogen derude, som ved, at en lignende bygning findes et andet sted ud over Kolding, hvor bygningen er i en anden stil end i Vejle ??

Avatar

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, lørdag 20. april, 2013, 14:40 (2918 dage siden) @ Niekind

Og vil læse en førstehåndsberetning om Vejle gods som arbejdeplads, kan denne bog anbefales:

http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=6254

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Lennart H, søndag 21. april, 2013, 15:42 (2917 dage siden) @ Niekind

Altid sørgeligt :-(

80 protesterer mod nedrivning

af Niekind, fredag 03. maj, 2013, 12:19 (2906 dage siden) @ Niekind

http://vafo.dk/article/20130503/ARTIKLER/130509856

Det er ikke alle der er lige begejstret for nedrivningen af den gamle godsbanegård.

På den ene side kan jeg godt forstå dem, da men jo sagtens kunne forestille sig at bygningen kunne leve videre som noget andet, som vi har set det med "Godset" i Kolding. Men på den anden side, vil det store projekt der er på tegnebrættet virkelig sætte yderligere skub i udviklingen af Vejle...

Avatar

80 protesterer mod nedrivning

af Carsten B. Thomsen @, Frederikshavn, fredag 03. maj, 2013, 20:29 (2905 dage siden) @ Niekind

http://vafo.dk/article/20130503/ARTIKLER/130509856

Det er ikke alle der er lige begejstret for nedrivningen af den gamle godsbanegård.

På den ene side kan jeg godt forstå dem, da men jo sagtens kunne forestille sig at bygningen kunne leve videre som noget andet, som vi har set det med "Godset" i Kolding. Men på den anden side, vil det store projekt der er på tegnebrættet virkelig sætte yderligere skub i udviklingen af Vejle...

Hvorfor skal Vejlenserne have det bedre end os andre ?.
Væk med de gamle pyssenysselige bygninger, der er bygget med kærlighed og håndværksmæssig stolthed, tradition og faglighed, og ind med noget kubistisk betonelemenbyggeri ligesom i alle andre "driftige" byer i Danmark - eller også med nogle præfabrikerede trækasser, der stables med en mobilkran og beklædes med eternitplader eller aluminiumsplader, og som derefter kaldes en bygning - som kan holde til udendørs brug i rundt regnet små 25 år.
Se, dét er jo visionært, og ikke mindst god smag, her anno 2013, hvor alt hvad der har med noget jernbane at gøre er noget puha-badr, efter hvilket alle spor helst skal slettes, så der kan blive plads til noget asfalt og nogle gummihjul.
(Ironi kan forekomme, såvel som sarkasme...) :-|

(Jeg har nogle billeder af Vejle Gods fra 1990'erne, jeg lige skal have gravet frem og scannet, og også af den gamle station og af det gamle pakhus og rutebilsstation - giv tid, giv tid).

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

80 protesterer mod nedrivning

af Holger Sørensen @, Hedehusene, tirsdag 28. maj, 2013, 11:03 (2881 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Enig, industrikulturen ikke mindst hvad angår jernbanen, har trange kår i Danmark. Kun en ihærdig indsats fra lokalbefolkningen kan i nogle tilfælde hjælpe på at bevare denne kultur og i videre perspektiv styrkelse af den kollektive trafik på skinner da man ikke skal vente nogen hjælp fra politikere, som i et sidespring nævnt er mere interesseret i bl.a. naturstier (bl.a. Slagelse - Næstved og Ringe - Korinth og formentlig snart Bramming - Grindsted.

Men det skal glæde mig hvis denne fantastiske bygning i Vejle kan overleve uden for megen udvendig ombygning, som ofte sker (se f.eks. Høng st.)

Hilsen fra Holger i Hedehusene:-) ;-) :-)

80 protesterer mod nedrivning

af Steen Nielsen ⌂ @, Faaborg, tirsdag 28. maj, 2013, 16:20 (2880 dage siden) @ Holger Sørensen

Politikere er mere interesseret i hvad der skal til for at blive genvalgt og hundelufterne får helt optimale forhold. Andre argumenter bliver arkiveret lodret i en papirkurv. Jernbanen er kun til besvær :-(

80 protesterer mod nedrivning

af Krabsen @, tirsdag 28. maj, 2013, 17:34 (2880 dage siden) @ Steen Nielsen

Politikere er mere interesseret i hvad der skal til for at blive genvalgt

Politikere er formentlig interesserede i det samme som de vælgere, der har valgt dem. Hvis vælgerne vælger kandidater med andre holdninger end de selv kan man vel ikke klandre de valgte for det?

80 protesterer mod nedrivning

af Steen Nielsen ⌂ @, Faaborg, tirsdag 28. maj, 2013, 22:19 (2880 dage siden) @ Krabsen

Hvordan finder man en politiker som interesserer sig for jernbane i Danmark. Finder man endelig en, så er der jo megalangt op til et "flertal". Når man får valgt ny borgmester i Assens, så skal der også laves "Natursti" trods skinnecykler. Naturstyrelsen vifter med penge og det kan en politiker ikke sige nej til :-(

Flyt den....

af Niekind, torsdag 30. maj, 2013, 15:13 (2878 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Når man nu kunne flytte den gamle lufthavnsterminal i Kastrup "Træslottet" dengang i 1999, så kan man vel også flytte godsbanegården i Vejle.... :-D

Facebookgruppe og generalforsamling d.11.6

af pesc, Vejle, torsdag 30. maj, 2013, 22:28 (2878 dage siden) @ Niekind

Hej med jer

Borgerne i Vejle har ikke tænkt sig at give efter uden kamp.
Der er stiftende generalforsamling i borgergruppe med formål at, tage vare på vores fælles bygnings arv, og organisere et kvalificeret modspil til byråd og kommunens manglende borgerindragelse.

Se mere på https://www.facebook.com/bevar.godsbanen.vejle?ref=stream&hc_location=stream

Mvh Peter

Avatar

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, onsdag 24. juli, 2013, 15:23 (2823 dage siden) @ Niekind

Dette postkort er pt. til salg på QXL.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Kilde (i skrivende stund): http://www.qxl.dk/pris/postkort/danmark/togjernbaner/vejle-udsigt-over-godsbanen-og-ban...

Avatar

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af T. Rithmester ⌂ @, Struer, lørdag 03. august, 2013, 14:37 (2813 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af T. Rithmester, lørdag 03. august, 2013, 14:57

Dette postkort er pt. til salg på QXL.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Kilde (i skrivende stund): http://www.qxl.dk/pris/postkort/danmark/togjernbaner/vejle-udsigt-over-godsbanen-og-ban...

Et tilsvarende postkortet kan nu ses på min hjemmeside i en højere opløsning
Original skannet kan også hentes via min hjemmeside.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Slut med den gamle godsbanegård i Vejle

af Niekind, mandag 05. august, 2013, 10:10 (2812 dage siden) @ T. Rithmester

Vejle lignede både dengang og i dag, en østrigsk by med "alperne" i baggrunden fra den vinkel billedet er taget. :-)

Seneste nyt fra Vejle Amts Folkeblad:
http://vafo.dk/article/20130804/ARTIKLER/130809810

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen