Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Problemer med jernbanen.dk i internet browseren

af Poul Erik Bjerre, 15/1 2011, 12:48 (4822 dage siden)

Hej.

Jeg har fået et meget irriterende problem, når jeg er på jernbanen.dk. Hvis man klikker på et af jernbanen.dk's egne billeder ude i "reklamesøjlen" i højre side, kan browseren oftest ikke finde ud af at positionere billedet rigtigt. I stedet for, at jernbanen.dk's hjemmeside (med det valgte billede) positionerer sig til venstre på skærmen (som det sig hør og bør for hjemmesider), starter billedet på "reklamesøjlens" plads bevirkende, at man kun ser den oversigt, der ellers normalt vises i venstre side. Man kan netop se ca. 2 mm af hovedområdet, som burde være i midten på skærmen - man får således ikke det valgte billede at se, øv:-(! Jeg vil tro at begge de maskiner, jeg normalt arbejder på i 80-90 % af tilfældende gør som beskrevet ovenfor. Fejlen opstår formentligt ved en eller anden bestemt tastekombination - men jeg har ikke kunnet finde ud af hvilken. Det hjælper nogle gange at logge på eller at restarte browseren - men kun kortvarigt. Både microsoft internet explorer og firefox opfører sig sådan. Problemet opstår kun ved klik på noget fra jernbanen.dk selv - hvis man kigger på reklamer og andet udenfor jernbanen.dk, har jeg ikke observeret problemer af den art.
Er der andre, der har samme problem? Nogen, der kan fortælle, hvordan man kan undgå det?

M.v.h. Poul Erik Bjerre.

Problemer med jernbanen.dk i internet browseren

af Filip Gram, 15/1 2011, 12:57 (4822 dage siden) @ Poul Erik Bjerre

Her samme problem, men jeg løser det ved at højreklikke på billederne og vælge "åben i ny fane". Besværligt, men det virker...

/Filip

Avatar

Problemer med jernbanen.dk i internet browseren

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 15/1 2011, 13:05 (4822 dage siden) @ Poul Erik Bjerre

Der var en lille "detalje" i koden - vil du prøve at teste nu?

--
[image]

Problemer med jernbanen.dk i internet browseren

af Filip Gram, 15/1 2011, 13:23 (4822 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det virker for mig nu :-)

/Filip

Problemer med jernbanen.dk i internet browseren - løst

af Poul Erik Bjerre, 15/1 2011, 13:24 (4822 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy.

En hurtig test tyder på, at problemet er løst. Tak for det.

Jeg vil naturligvis holde øje med det fremover og fortælle dig, hvis stadig kan fremprovokere fejlen.

M.v.h. Poul Erik.

Avatar

Problemer med jernbanen.dk i internet browseren - løst

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 15/1 2011, 13:36 (4822 dage siden) @ Poul Erik Bjerre

Jeg takker for fejlmeddelelsen og testen. Fejlen har været til stede i over en måned så man kan undre sig over, at der først bliver reageret i dag. Lad det være en opfordring til alle, der støder på programfejl eller indholdsfejl på Jernbanen.dk om at gøre opmærksom på det - enten pr. mail eller her i forummet.

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak