Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Liliput HO-modeljernbanevogn UNO-X

af Theo, 16/1 2011, 12:52 (4842 dage siden)

På GulogGratis.dk og QXL er der en (brugt) modeljernbanegodsvogn til salg af mærket Liliput.
Det er en UNO-X tankvogn med litra nr. Ze 503 978.
Den findes tilsyneladende ikke på jernbanen.dk. Det kan da ikke passe !
Eller er det Liliput der snyder eller har snydt engang ??
mvh Theo

Liliput HO-modeljernbanevogn UNO-X

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 16/1 2011, 13:22 (4842 dage siden) @ Theo

Mange af de vogne Lilliput lavede, var udenlandske vogne der blev "fordanskede" ved blot at få en anden bemaling og danske påskrifter. Uno-X tankvognen er bare en af mange. Nogen af de meste korrekte vogne var IA- og HD-vognene. Men jeg vil nok sige at med de vogne Heljan er kommet frem med i dag af dem, så er jeg ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge.

Mvh
Claus

Avatar

Liliput HO-modeljernbanevogn UNO-X

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 16/1 2011, 13:51 (4841 dage siden) @ Theo

På GulogGratis.dk og QXL er der en (brugt) modeljernbanegodsvogn til salg af mærket Liliput.
Det er en UNO-X tankvogn med litra nr. Ze 503 978.
Den findes tilsyneladende ikke på jernbanen.dk. Det kan da ikke passe !
Eller er det Liliput der snyder eller har snydt engang ??
mvh Theo

Det er en legetøjsvogn og ikke en modeljernbanegodsvogn. UNO-X har aldrig haft jernbanetankvogne.

--
[image]

Liliput HO-modeljernbanevogn UNO-X

af jimmyoldtimer, 16/1 2011, 13:59 (4841 dage siden) @ Theo

Ja den er fra 1966-67 ifølge Torben Ziegler's Opslagsværk som jeg sidder med her
den har kun samlerværdi eller noget somkan minde en om den tid 899kr på QXL nu, eller Købnu 1150kr det kan du få en del vogne for!
Hilsen
Jimmy Glundal

Liliput HO-modeljernbanevogn UNO-X

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 16/1 2011, 14:08 (4841 dage siden) @ jimmyoldtimer

En fuldstændig korrekt Heljan IA- eller HD-vogn, koster til sammenligning omkring 200 kr. hos en forhandler.

Lilliputs vogne må karakteriseres som "legetøjstog". Men dengang da de kom frem var der bare ikke andet dansk, så mange stillede sig tilfredse med dem. I dag kan man vælge og vrage blandt korrekt dansk H0-materiel fra epoke III og frem. Specielt fra Heljan og Hobbytrade.

Mvh
Claus

Liliput HO-modeljernbanevogn UNO-X

af jimmyoldtimer, 16/1 2011, 14:20 (4841 dage siden) @ Claus E. Hansen

Ja og Både og for der vogne som feks. FAF kan godt bruges hvis man ikke vil have dem som nøjagtig kopi,og af vogne ,som kan minde en om dengang ,er der Danafrost Brugsen, viking star, ølvognen Carlsberg ,Tuborg med hatten, Tre Krone Margarine, FDB's fabrikker i Jylland (har selv arbejdet på Margarine fabrikken i starten af 80'erne) Premiere IS, Lys Faxe Osv. altsammen ting man kan mindes fra da man var Helt Ung !
VH
Jimmy Glundal

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak