Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

7 APB billeder fra Christian Oddershede

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 4/10 2010, 07:13 (4950 dage siden)

Her er 7 nye/gamle billeder fra Christian Oddershede som jeg gerne vil have hjælp til at få identificeret, hvor de er optaget. Oddershede boede muligvis i Hadsund i midten af 60´erne, så nogle billeder kunne godt være derfra.
Er der nogen der ved, hvordan man kommer i kontakt med Oddershede (hvis han stadig lever)? Jeg Googlede en Christian Oddershede men han mente bestemt ikke, at han havde rendt rundt i 60´erne og fotograferet jernbaner. :-D

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

--
[image]

Avatar

7 APB billeder fra Christian Oddershede

af Michael Julsrud, Lindholm Sogn, 4/10 2010, 07:28 (4950 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy

Umiddelbart vil jeg sige at alle billeder er optaget i Hadsund. Vedr. Christian Oddershede så mener jeg han stammer fra Thisted, så måske der er noget familie deroppe som kunne hjælpe.LFB fik på et tidspunkt en masse arkivalier af ham fra TFJ, og der var bla. nogle kuverter fra en tømmerhandel (mener jeg det var)som hed noget med Oddershede.

Mvh.

Michael

Avatar

7 APB billeder fra Christian Oddershede

af Michael Julsrud, Lindholm Sogn, 4/10 2010, 07:30 (4950 dage siden) @ Michael Julsrud

Ups, billed 3 er ikke fra Hadsund, men nok nærmere fra Aalborg.

Avatar

7 APB billeder fra Christian Oddershede

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 7/10 2010, 08:24 (4947 dage siden) @ Michael Julsrud

Jeg har nu fået bekræftet, at alle billeder bortset fra nr. 3 er fra Hadsund Nord. På EVP´s AHJ side er der en stribe billeder fra stationen.

--
[image]

7 APB billeder fra Christian Oddershede

af Anne Grethe Kolstrup @, 11/1 2013, 14:23 (4120 dage siden) @ Michael Julsrud

Hej

Billederne kan være taget af Christen Oddershede, født i Fjerritslev 1937. Han har arbejdet ved en privatbane på Sjælland og vist også et sted i Jylland. Han har altid været meget interesseret i tog.
Han har boet Rudersdalsvej 86,1 2840 Holte, jeg ved ikke om han stadig lever.

Med venlig hilsen
Anne Grethe Kolstrup

7 APB billeder fra Christian Oddershede

af togman, 11/1 2013, 20:58 (4119 dage siden) @ Anne Grethe Kolstrup

Hejsa

Christen Oddershede arbejdede i mange år ved Aalborg Privatbaner, senere OHJ/HTJ. Den adresse som nævnes er den sidste som jeg kender til, fra hans tid på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm, hvor han har været konduktør.

MVH Eilif Ahm-Petersen

7 APB billeder fra Christian Oddershede

af Jens MO-Møller @, 11/1 2013, 22:42 (4119 dage siden) @ togman

I marts 1979 var den svenske (orangefarvede) målevogn i Danmark og kørte i en uges tid på en stor del af de sjællandske strækninger, både DSB og privatbaner og det var, såvidt jeg er orienteret, sidste gang at disse måletog blev fremført af MO-vogne.

Den 23. marts 1979 blev måletoget fremført af lkf. Walther Bang Østergård på hhv. Kalundborgbanen og Odsherredsbanen og toget var oprangeret af MO 1801-målevogn-MO 1848. På Odsherredsbanen var netop Christian Oddershede lods. Både han og Walther Østergård havde i sin tid været lokomotivførere på Ålborg Privatbaner, men efter nedlægningen i 1969 skiltes deres veje; Walther kom til DSB og Christian Oddershede kom til OHJ.

Dette blot som supplement til tråden omkring Christian Oddershede, som jeg ikke kendte.

Venlig hilsen
Jens Møller

7 APB billeder fra Christian Oddershede

af Poul Andersen, 12/1 2013, 08:02 (4119 dage siden) @ Jens MO-Møller

Jeg kendte til gengæld Chr. Oddershede, og kan ikke helt genkende jeres beskrivelser omkring hans beskæftigelse ved banerne.
Oddershede var ansat som trafikassistent ved Thisted - Fjerritslev Jernbane indtil banen lukkede d. 31. marts 1969. Herefter blev han ansat ved Odsherreds Jernbane i samme stilling.

Mvh.
Poul.

Avatar

7 APB billeder fra Christian Oddershede

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 3/1 2014, 12:07 (3763 dage siden) @ Poul Andersen

Jeg kendte til gengæld Chr. Oddershede, og kan ikke helt genkende jeres beskrivelser omkring hans beskæftigelse ved banerne.
Oddershede var ansat som trafikassistent ved Thisted - Fjerritslev Jernbane indtil banen lukkede d. 31. marts 1969. Herefter blev han ansat ved Odsherreds Jernbane i samme stilling.

Mvh.
Poul.

Blot nysgerrig - fandt I / Tommy nogensinde frem til den rette Christian Oddershede ?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak