Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Banehus? i Vigerslev
Banehus? i Vigerslev
Af Peter Sloots. 20/04-22, 18:45.
I 1978 har jeg taget dette billede 100 m nordøst fra broen som fører Ringbanen (dengang Godsbaneringen) over Vigerslev Allé.

Ved nogen om huset til venstre er et banehus?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Banehus? i Vigerslev
Af Peter Sloots. 20/04-22, 19:04.
Undskyld ikke nordøst men nordvest fra broen.
PS

Banehus? i Vigerslev
Af model65, Vejle. 20/04-22, 21:21.
Vi ser det gamle kolonnehus i Vigerslev.
Det var bygget af sveller der stod på højkant.
Jeg har tilbragt nogle frokostpauser i huset i slutningen af 80´erne.
Når man kom ind i huset, efter at det i en periode ikke havde været brugt, "duftede" der af kreosot imprægnerede sveller.

Hilsen Peter

Hilsen Peter

Banehus? i Vigerslev
Af Peter Sloots. 20/04-22, 21:25.
Det var dejligt at få opklaret. Jeg syntes nok at det lignede noget...
PS

Banehus? i Vigerslev
Af Lars. 20/04-22, 21:53.
Citat fra: Peter Sloots Dato 20/04-22, 18:45I 1978 har jeg taget dette billede 100 m nordøst fra broen som fører Ringbanen (dengang Godsbaneringen) over Vigerslev Allé.

Ved nogen om huset til venstre er et banehus?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Hvad lavede et damplok der i 1978?

En udflugtstur?

Mvh.
Lars

Banehus? i Vigerslev
Af Peter Sloots. 21/04-22, 00:33.
Hvad lavede et damplok der i 1978?
En udflugtstur?
Mvh.
Lars

Der var noget kørsel for Ikea:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Banehus? i Vigerslev
Af kiminfarum. 21/04-22, 08:04.
Så er det måske nærmere i forbindelse med IKEAs flytning fra Ballerup til Tåstrup i '79.

Det første IKEA i Danmark åbnede i Ballerup og blev flyttet til Taastrup i 1979.(Wikipedia)

Banehus? i Vigerslev
Af Ole Dinesen. 24/04-22, 14:23.
Mon ikke billedet er taget 13.10.1977? P 917 kørte den dag tom Roskilde-København-Roskilde (toganmeldelse 660) i forbindelse med IKEA udstilling (5 ombyggede CL-vogne jf. B-ordre nr. 258/77) i spor 1 på københavn H.

Banehus? i Vigerslev
Af steenth. 24/04-22, 15:22.
Seneste redigering: 24/04-22, 15:25 af steenth
Citat fra: Peter Sloots Dato 20/04-22, 18:45I 1978 har jeg taget dette billede 100 m nordøst fra broen som fører Ringbanen (dengang Godsbaneringen) over Vigerslev Allé.

Ved nogen om huset til venstre er et banehus?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Når vi er ved stedet. Valby Gasværk Station have egen bygning tegnet af Heinrich Wenck, som er taget i brug samme med banen og nedrevet i slutning af 1960'erne og med eget sikringsanlæg indtil det nye anlæg for Vigerslev Station kom i 1931..  Er der nogle billeder af den bygning?  Den er omtalt i "Byens baner"...

Banehus? i Vigerslev
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 24/04-22, 23:44.
...og mens vi er i spørgehjørnet: Hvad er det for to "kasser på pæle" på hver side af sporet halvvejs henne ved damperen?

Gå op Sider:[1]

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak