Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Hvordan kan det være at man ikke kan køre hele vejen fra Helsingør/Nivå til Nykø
Gå ned Sider:[1] 2 3
Hvordan kan det være at man ikke kan køre hele vejen fra Helsingør/Nivå til Nykø
Af KKLD. 21/03-23, 21:39.
Seneste redigering: 21/03-23, 21:42 af KKLD
Hej alle,

Jeg læste følgende side:
https://www.dsb.dk/trafikinformation/k23-1B/

Det fik mig til at tænke på noget som I helt sikkert kan svare på meget simpelt, men som der alligevel undrer mig.
Hvordan kan det være at man ikke kan køre hele vejen fra Helsingør og Nivå til Nykøbing F?

Der er et tog i timen til og fra Østerport der gør det, men hvorfor så ikke med togene fra Helsingør og Nivå?
Hvad er fordelen i at skifte tog i Næstved? Er det ikke billigere at lade toget fortsætte i forhold til ventetid for passagerer og personale, samt tog der holder stille?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

(Den ville ikke lade mig tilføje billedet ovenover)

Hvordan kan det være at man ikke kan køre hele vejen fra Helsingør/Nivå til Nykø
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 21/03-23, 21:45.
Seneste redigering: 21/03-23, 21:49 af Per Holm
Citat fra: KKLD Dato 21/03-23, 21:42Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Foreløbig kan der kun køres elektrisk til Vordingborg. Der mangler elektrificering på nuværende Storstrømsbro men den ny Storstrømsbro er godt i gang.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: KKLD Dato 21/03-23, 21:39Hej alle,

Jeg læste følgende side:
https://www.dsb.dk/trafikinformation/k23-1B/

Det fik mig til at tænke på noget som I helt sikkert kan svare på meget simpelt, men som der alligevel undrer mig.
Hvordan kan det være at man ikke kan køre hele vejen fra Helsingør og Nivå til Nykøbing F?

Der er et tog i timen til og fra Østerport der gør det, men hvorfor så ikke med togene fra Helsingør og Nivå?
Hvad er fordelen i at skifte tog i Næstved? Er det ikke billigere at lade toget fortsætte i forhold til ventetid for passagerer og personale, samt tog der holder stille?

Der mangler kørestrøm på det sydligste stykke - og det vil være lige overkill nok at allokere IC3 til kørsel Helsingør - Nykøbing F

Mvh
Lars

Citat fra: KKLD Dato 21/03-23, 21:39Hej alle,

Jeg læste følgende side:
https://www.dsb.dk/trafikinformation/k23-1B/

Det fik mig til at tænke på noget som I helt sikkert kan svare på meget simpelt, men som der alligevel undrer mig.
Hvordan kan det være at man ikke kan køre hele vejen fra Helsingør og Nivå til Nykøbing F?

Der er et tog i timen til og fra Østerport der gør det, men hvorfor så ikke med togene fra Helsingør og Nivå?
Hvad er fordelen i at skifte tog i Næstved? Er det ikke billigere at lade toget fortsætte i forhold til ventetid for passagerer og personale, samt tog der holder stille?
måske tænker jeg, fordi der mangler.el på Storstrømsbroen til eltog? Bent ps men når nye storstrømsbro er færdig og der er kommet el op der og nyt signalsystem så  livet det vel,

Apropos.
Når strækningen Køge Nord-Køge-Næstved åbnes, har DSB planer om en EB i hver sin ende af stammen. Der er ikke styrevogne nok, de er udstyret med ERTMS, siges der.

Der skulle ifølge seneste statusrapport være 14 styrevogne der er udrustet, men afventer godkendelse. Det må så betyde at godkendelsen ikke er kommet i hus endnu. Men der er da heldigvis nok EB'er at tage af (afhængigt af hvor mange Siemens har fået opdateret/godkendt til kørsel på ETCS selvfølgelig)

Anders

Citat fra: andersj Dato  8/04-23, 20:10Der skulle ifølge seneste statusrapport være 14 styrevogne der er udrustet, men afventer godkendelse. Det må så betyde at godkendelsen ikke er kommet i hus endnu. Men der er da heldigvis nok EB'er at tage af (afhængigt af hvor mange Siemens har fået opdateret/godkendt til kørsel på ETCS selvfølgelig)
Nu er statusrapporterne mindst måned gammel, når de udgives. og der plejer at sker ting og sager op til en deadline. Og på tirsdag har jeg fået at vide, at det tog som jeg skal med, netop har en godkendt styrevogn med ETCS. Men man har arbejdet planer med 2 EB i hvert tog...

Citat fra: Petteri Dato  8/04-23, 19:35Apropos.
Når strækningen Køge Nord-Køge-Næstved åbnes, har DSB planer om en EB i hver sin ende af stammen. Der er ikke styrevogne nok, de er udstyret med ERTMS, siges der.

Er den ikke åben nu?

Citat fra: steenth Dato  8/04-23, 21:30
Citat fra: andersj Dato  8/04-23, 20:10Der skulle ifølge seneste statusrapport være 14 styrevogne der er udrustet, men afventer godkendelse. Det må så betyde at godkendelsen ikke er kommet i hus endnu. Men der er da heldigvis nok EB'er at tage af (afhængigt af hvor mange Siemens har fået opdateret/godkendt til kørsel på ETCS selvfølgelig)
Nu er statusrapporterne mindst måned gammel, når de udgives. og der plejer at sker ting og sager op til en deadline. Og på tirsdag har jeg fået at vide, at det tog som jeg skal med, netop har en godkendt styrevogn med ETCS. Men man har arbejdet planer med 2 EB i hvert tog...
Hvordan kommer EB over Storstrømsbroen hvis de skal længere end Vordingborg?. med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: Bent Jensen Dato  9/04-23, 09:35
Citat fra: steenth Dato  8/04-23, 21:30
Citat fra: andersj Dato  8/04-23, 20:10Der skulle ifølge seneste statusrapport være 14 styrevogne der er udrustet, men afventer godkendelse. Det må så betyde at godkendelsen ikke er kommet i hus endnu. Men der er da heldigvis nok EB'er at tage af (afhængigt af hvor mange Siemens har fået opdateret/godkendt til kørsel på ETCS selvfølgelig)
Nu er statusrapporterne mindst måned gammel, når de udgives. og der plejer at sker ting og sager op til en deadline. Og på tirsdag har jeg fået at vide, at det tog som jeg skal med, netop har en godkendt styrevogn med ETCS. Men man har arbejdet planer med 2 EB i hvert tog...
Hvordan kommer EB over Storstrømsbroen hvis de skal længere end Vordingborg?. med venlig hilsen Bent Jensen

De må vente til den nye bro er færdig. Indtil da vil alt kørsel til Falster være med IC3.

Anders

Hvordan kan det være at man ikke kan køre hele vejen fra Helsingør/Nivå til Nykø
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 9/04-23, 13:28.
Seneste redigering: 9/04-23, 13:31 af Per Holm
Citat fra: andersj Dato  9/04-23, 12:48... må vente til den nye bro er færdig. Indtil da vil alt kørsel til Falster være med IC3.


Er du sikker? Kunne man ikke forestille sig DSB betale Lokaltog for at køre Nf - Vo hvortil DSB kan køre elektrisk?

Hvis rejsende fra Nakskov og Maribo på vejen til Hovedstadsområdet alligevel skal "straffes" med en omstigning er de nok ret ligeglade med om det sker i Nf eller Vo.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato  9/04-23, 13:28
Citat fra: andersj Dato  9/04-23, 12:48... må vente til den nye bro er færdig. Indtil da vil alt kørsel til Falster være med IC3.


Er du sikker? Kunne man ikke forestille sig DSB betale Lokaltog for at køre Nf - Vo hvortil DSB kan køre elektrisk?

Hvis rejsende fra Nakskov og Maribo på vejen til Hovedstadsområdet alligevel skal "straffes" med en omstigning er de nok ret ligeglade med om det sker i Nf eller Vo.

Ville ikke være dårligt, men har Lokaltog Lollandsbanen nok togsæt, men de gjorde jo for en del år siden, da kørte de helt til Ringsted med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: Per Holm Dato  9/04-23, 13:28
Citat fra: andersj Dato  9/04-23, 12:48... må vente til den nye bro er færdig. Indtil da vil alt kørsel til Falster være med IC3.


Er du sikker? Kunne man ikke forestille sig DSB betale Lokaltog for at køre Nf - Vo hvortil DSB kan køre elektrisk?

Hvis rejsende fra Nakskov og Maribo på vejen til Hovedstadsområdet alligevel skal "straffes" med en omstigning er de nok ret ligeglade med om det sker i Nf eller Vo.
To. Der er midlertig omstigning i Grænge til/fra et ETCS-dygtigt køretøj fordi Nyk F.

Hvordan kan det være at man ikke kan køre hele vejen fra Helsingør/Nivå til Nykø
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 9/04-23, 17:06.
Seneste redigering: 9/04-23, 17:10 af Per Holm
Citat fra: tgsen Dato  9/04-23, 16:57
Citat fra: Per Holm Dato  9/04-23, 13:28
Citat fra: andersj Dato  9/04-23, 12:48... må vente til den nye bro er færdig. Indtil da vil alt kørsel til Falster være med IC3.


Er du sikker? Kunne man ikke forestille sig DSB betale Lokaltog for at køre Nf - Vo hvortil DSB kan køre elektrisk?

Hvis rejsende fra Nakskov og Maribo på vejen til Hovedstadsområdet alligevel skal "straffes" med en omstigning er de nok ret ligeglade med om det sker i Nf eller Vo.
To. Der er midlertig omstigning i Grænge til/fra et ETCS-dygtigt køretøj fordi Nyk F.


Sikkert. Men til et eller andet tidspunkt vil alt Lokaltog på Sydhavsøerne vel være godkendt til ETCS. Så kan DSB og Lokaltog køre Nakskov - Vordingborg i fællesskab uden skift så hver part kører svarende til sin forholdsmæssige part af passagerindtægterne - eller hvordan man nu ellers laver den slags udligninger.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider:[1] 2 3

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak