Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Omløber der stadig godstog til/fra Esbjerg Havn?
Nogen der ved om der stadig omløber ugentlige godstog fra/til Esbjerg Havn?

Vh

Det gør der. Så vidt jeg ved, kører de normalt mandag og onsdag, men naturligvis med forbehold for afvigelser pga. manglende behov, ferieperioder osv. Togene kører jævnligt både flere timer før eller flere timer efter de tider, der er angivet i Tjenestekøreplanen (G 7421 + 7422).

Hilsen Mikkel

Citat fra: Mikkelhk Dato 25/03-23, 16:07Det gør der. Så vidt jeg ved, kører de normalt mandag og onsdag, men naturligvis med forbehold for afvigelser pga. manglende behov, ferieperioder osv. Togene kører jævnligt både flere timer før eller flere timer efter de tider, der er angivet i Tjenestekøreplanen (G 7421 + 7422).

Jeg kan supplere med, at togene om onsdagen er pillet ud af planen et par måneder. Du har dog stadig tog der løber om i Esbjerg mod Rønland og Herning et par gange om ugen lidt endnu.

Citat fra: Mikkelhk Dato 25/03-23, 16:07Det gør der. Så vidt jeg ved, kører de normalt mandag og onsdag, men naturligvis med forbehold for afvigelser pga. manglende behov, ferieperioder osv. Togene kører jævnligt både flere timer før eller flere timer efter de tider, der er angivet i Tjenestekøreplanen (G 7421 + 7422).


Tak skal i have 😁

Er der i øvrigt nogen der ved om der er fremskridt om NATO-planerne for udvidelsen af havnebanen?

Citat fra: Thom32 Dato 26/03-23, 17:14Er der i øvrigt nogen der ved om der er fremskridt om NATO-planerne for udvidelsen af havnebanen?

Der er næppe noget i den sikkerhedspolitiske situation, der har ændret sig, siden den daværende forsvarsminister den 22.08.2022 underskrev en koordinationsaftale med en række partnere om at udbygge Esbjerg Havn, så den fremover effektivt kan anvendes som NATO-transithavn.

Så mon ikke planlægningen foregår på fuldt tryk - også f.s.v.a. jernbanesiden?

M.v.h.
Niels

Citat fra: Niels Munch Dato 28/03-23, 00:01Så mon ikke planlægningen foregår på fuldt tryk - også f.s.v.a. jernbanesiden?


Men ikke nødvendigvis med fuldt tryk på pressedækningen

Eskild

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak