Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Metroen set lidt fra oven
Metroen set lidt fra oven
Af Jesper KD. 25/03-23, 23:36.
Her er et par fotos fra M1/M2's metrodepot på Metrovej skudt fra 19. etage af Crowne Plaza Copenhagen Towers

Metroen set lidt fra oven
Af Bent Jensen. 27/03-23, 22:30.
Det ser ganske godt ud tak til fotografen. Apropos metro så syntes jeg det var bedre at metroen blev forlænget fra Ellebjerg eller København Syd, til Hellerup.Jeg tror flere Københavnere, Frederiksberg borgere og folk der skal skifte til Kystbanen og så stoppe med metro til Malmø,der er også mange pendlere fra hinsidan men hvis Skånetrafilken får Kiss dobbeltdækker tog, tror jeg det vil dække det. Med venlig hilsen Bent Jensen

Metroen set lidt fra oven
Af anho. 27/03-23, 23:06.
Citat fra: Bent Jensen Dato 27/03-23, 22:30Det ser ganske godt ud tak til fotografen. Apropos metro så syntes jeg det var bedre at metroen blev forlænget fra Ellebjerg eller København Syd, til Hellerup.Jeg tror flere Københavnere, Frederiksberg borgere og folk der skal skifte til Kystbanen og så stoppe med metro til Malmø,der er også mange pendlere fra hinsidan men hvis Skånetrafilken får Kiss dobbeltdækker tog, tror jeg det vil dække det. Med venlig hilsen Bent Jensen

Folk der skal hele vejen fra Hellerup til København Syd (eller omvendt) ville nok bare tage ringbanen i stedet. Selv bor jeg på Frederiksberg, og ruten til København Syd med Linje 4A ville være ganske fin og rimelig hurtig, hvis blot den havde sine egne vejbaner - enten som BRT eller som letbane. Selv så jeg helst en letbane.
Metro til Malmö skyldes i stor grad et ønske fra Malmö om at kunne få en metrolinje (som helst skal have adskillige stop i Malmö), da byen ikke er stor nok til at retfærdiggøre en selvstændig metro. De håber at kunne få en metrolinje ved at koble sig op på Københavns Metro.

Citat fra: anho Dato 27/03-23, 23:06
Citat fra: Bent Jensen Dato 27/03-23, 22:30Det ser ganske godt ud tak til fotografen. Apropos metro så syntes jeg det var bedre at metroen blev forlænget fra Ellebjerg eller København Syd, til Hellerup.Jeg tror flere Københavnere, Frederiksberg borgere og folk der skal skifte til Kystbanen og så stoppe med metro til Malmø,der er også mange pendlere fra hinsidan men hvis Skånetrafilken får Kiss dobbeltdækker tog, tror jeg det vil dække det. Med venlig hilsen Bent Jensen

Folk der skal hele vejen fra Hellerup til København Syd (eller omvendt) ville nok bare tage ringbanen i stedet. Selv bor jeg på Frederiksberg, og ruten til København Syd med Linje 4A ville være ganske fin og rimelig hurtig, hvis blot den havde sine egne vejbaner - enten som BRT eller som letbane. Selv så jeg helst en letbane.
Metro til Malmö skyldes i stor grad et ønske fra Malmö om at kunne få en metrolinje (som helst skal have adskillige stop i Malmö), da byen ikke er stor nok til at retfærdiggøre en selvstændig metro. De håber at kunne få en metrolinje ved at koble sig op på Københavns Metro.
Citat fra: anho Dato 27/03-23, 23:06
Citat fra: Bent Jensen Dato 27/03-23, 22:30Det ser ganske godt ud tak til fotografen. Apropos metro så syntes jeg det var bedre at metroen blev forlænget fra Ellebjerg eller København Syd, til Hellerup.Jeg tror flere Københavnere, Frederiksberg borgere og folk der skal skifte til Kystbanen og så stoppe med metro til Malmø,der er også mange pendlere fra hinsidan men hvis Skånetrafilken får Kiss dobbeltdækker tog, tror jeg det vil dække det. Med venlig hilsen Bent Jensen

Folk der skal hele vejen fra Hellerup til København Syd (eller omvendt) ville nok bare tage ringbanen i stedet. Selv bor jeg på Frederiksberg, og ruten til København Syd med Linje 4A ville være ganske fin og rimelig hurtig, hvis blot den havde sine egne vejbaner - enten som BRT eller som letbane. Selv så jeg helst en letbane.
Metro til Malmö skyldes i stor grad et ønske fra Malmö om at kunne få en metrolinje (som helst skal have adskillige stop i Malmö), da byen ikke er stor nok til at retfærdiggøre en selvstændig metro. De håber at kunne få en metrolinje ved at koble sig op på Københavns Metro.
ok ud fra det du beskriver forstår jeg det godt men håber så de vil være med til at betale,det er jo dyre anlægsudgifter,, med venlig hilsen Bent Jensen

Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak