Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Litra N
Litra N
Af steenbc. 29/03-23, 12:15.
Da jeg var ung, først i 70erne, skulle jeg jævnligt med tog mod København fra Ringsted. Jeg så ved Hedehusene, ud for cement/beton fabrikken, at der stod 1 muligvis 2 litra N lokomotiver. På Jernbanen.dk har jeg ikke kunnet finde noget i N-maskinernes livshistorie om nogen der har stået der. Er der mon nogen der har noget info om dette, som vil dele det med mig.
Venlig hilsen
Steen B C

Litra N
Af peter christensen. 29/03-23, 12:18.
Efter ca. 2 muse-klik kommer følgende link op - Damplokomotiver

Tror der er hvad du i første omgang søger....

Litra N
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 29/03-23, 13:55.
Citat fra: peter christensen Dato 29/03-23, 12:18Efter ca. 2 muse-klik kommer følgende link op - Damplokomotiver

Tror der er hvad du i første omgang søger....
Det er jo der han skriver han ikke har fundet noget om at der har stået Litra N i Hedehusene.

Litra N
Af Leif Jørgensen, Hedehusene. 29/03-23, 14:10.
Niels Bloch har fortalt lidt om ophugningerne i sin bog Hedehusene og jernbanerne fra 2005, hvor der også er vist nogle billeder. Han fortæller at damplokomotiverne E 977, E 998, Q 343, C 712, S 727 og T 297, traktor 71 og noget uspecificeret materiel blev ophugget af Nordisk Jern & Metal. Der nævnes intet om litra N. Så mon ikke der er tale om en forveksling med en af de andre store lokomotivtyper.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Litra N
Af tscheel. 30/03-23, 20:13.
Prøv ovre på det historiske Forum. De kan opklare det i læbet af 30 min  :)

Litra N
Af Steff. 30/03-23, 22:27.
Godaften

Har lige være mine kilder igennem vedr. ophugning af litra N, bl.a Erik Hellesens noter med salgsnotaer. Alle ophugget i enten Jylland eller på Fyn.

Bedste hilsener

Steff

Litra N
Af steenbc. 4/05-23, 19:55.
Tak for alle svar. Der er desværre ikke forvekslet med et andet stort lokomotiv. Jeg sad i toget med en kender som fortalte mig at det var litra N. En 5-koblet maskine var der jo ikke så mange andre af med DSB logo på førerhussiden.
Mvh Steenbc

Litra N
Af Niels Munch. 4/05-23, 21:41.
Citat fra: steenbc Dato  4/05-23, 19:55Tak for alle svar. Der er desværre ikke forvekslet med et andet stort lokomotiv. Jeg sad i toget med en kender som fortalte mig at det var litra N. En 5-koblet maskine var der jo ikke så mange andre af med DSB logo på førerhussiden.
Mvh Steenbc

DSB damplokomotiver havde ikke 'DSB logo' på førerhussiden, kun nr. og litra.

Litra N
Af UTJ. 5/05-23, 11:33.
Citat fra: Niels Munch Dato  4/05-23, 21:41
Citat fra: steenbc Dato  4/05-23, 19:55Tak for alle svar. Der er desværre ikke forvekslet med et andet stort lokomotiv. Jeg sad i toget med en kender som fortalte mig at det var litra N. En 5-koblet maskine var der jo ikke så mange andre af med DSB logo på førerhussiden.
Mvh Steenbc

DSB damplokomotiver havde ikke 'DSB logo' på førerhussiden, kun nr. og litra.

Gå op Sider:[1]
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak