Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Er det ikke til at græde over?
Gå ned Sider:[1] 2
Nymalet togsæt ER 2023 set i går på Kbh H overmalet med grafitti (undskyld billed kvaliteten)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Mvh
Steen

Er det ikke til at græde over?
Af khm. 5/04-23, 18:39.
Slet dit billede. Du hjælper grafittimalerne ved at vise deres hærværk i et offentligt forum, som jernbanen.dk er :-(

Ja, det tæller for "kunstnerne" at få deres "værker" eksponeret.

Mon også moderator mener det:  https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,836.msg6347.html#msg6347 ?

Citat fra: Steen Larsen Dato  5/04-23, 16:37Nymalet togsæt ER 2023 set i går på Kbh H overmalet med grafitti (undskyld billed kvaliteten)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Mvh
Steen

Ja det pynter ikke håber gerningsmændene får regningen

Hvis Moderator mener billedet skal fjernes er Moderator velkommen.

Jeg havde såmænd ikke dybere tanker med at vise billedet andet at jeg blev både harm og trist ved synet
Jeg mener dog man kan diskutere om denne form for kriminalitet som kører rundt i fuld offentlighed skal forsøges ties væk, eller den bør kundgøres og diskuteres til almindelig aversion for lovlydige skatteborgere.

Dette er ikke et forsøg på at skabe en debat på Jernbanen om emnet og jeg tror ærlig talt ikke at graffiti-hærværkspersonerne er at finde blandt Jernbanens læsere.

God Påske
Mvh
Steen

Jeg synes billedet er en meget god illustration af et reelt problem vi har med togene i Danmark. Det er altså påfaldende, at man aldrig ser denne her slags hærværk på tog i øvrige europæiske lande og i Danmark er det jo også primært et DSB-problem og det er noget man ser meget sjældent på metrotogene f.x. Der er mange ting det er svært at ændre fra dag til dag ift togdrift, men man skulle altså synes, at det at skulle være muligt at køre med tog uden graffiti.

Citat fra: Steen Larsen Dato  5/04-23, 16:37Nymalet togsæt ER 2023 set i går på Kbh H overmalet med grafitti

Det kan ikke være ER 2023.

Citat fra: mpp Dato  6/04-23, 04:09Jeg synes billedet er en meget god illustration af et reelt problem vi har med togene i Danmark. Det er altså påfaldende, at man aldrig ser denne her slags hærværk på tog i øvrige europæiske lande og i Danmark er det jo også primært et DSB-problem og det er noget man ser meget sjældent på metrotogene f.x. Der er mange ting det er svært at ændre fra dag til dag ift togdrift, men man skulle altså synes, at det at skulle være muligt at køre med tog uden graffiti.
Lige et øjeblik jeg ser tit på youtube,det er især Bosnien KroatiemMakedonien Bulgarien og lidt i Italien.der er det slemt Med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: Steen Larsen Dato  5/04-23, 22:26Hvis Moderator mener billedet skal fjernes er Moderator velkommen.

Kære Steen,

Hvad vi evt. vil kunne vente os fra moderators side, søgte jeg i al beskedenhed at gøre opmærksom på ved at henvise til diskussionen i denne graffiti-tråd: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,836.msg6347.html#msg6347 .

Bedste påskehilsener
Niels

Citat fra: Ole Dinesen Dato  6/04-23, 06:04
Citat fra: Steen Larsen Dato  5/04-23, 16:37Nymalet togsæt ER 2023 set i går på Kbh H overmalet med grafitti

Det kan ikke være ER 2023.

Hvorfor ikke ?

Citat fra: Niels Munch Dato  5/04-23, 19:17Ja, det tæller for "kunstnerne" at få deres "værker" eksponeret.

Er det noget du gætter, tror eller ved ?

Citat fra: thomastog Dato  6/04-23, 11:08
Citat fra: Niels Munch Dato  5/04-23, 19:17Ja, det tæller for "kunstnerne" at få deres "værker" eksponeret.

Er det noget du gætter, tror eller ved ?

I "min tid" på Østbanen afrensede vi evt. graffiti på vore tog hurtigst muligt efter, at den var blevet påført. Det er evident, at "kunstnerne" hurtigt mistede lysten, da eksponeringen af deres "værker" således blev yderst kortvarig.

"Værkerne" blev naturligvis fotografisk dokumenteret, ligesom de indgik i vores løbende dialog med politiet.

Om jeg "gætter", "tror" eller "ved", må du om.

Citat fra: mpp Dato  6/04-23, 04:09Jeg synes billedet er en meget god illustration af et reelt problem vi har med togene i Danmark. Det er altså påfaldende, at man aldrig ser denne her slags hærværk på tog i øvrige europæiske lande og i Danmark er det jo også primært et DSB-problem og det er noget man ser meget sjældent på metrotogene f.x.

Arh, det kommer vist an på hvor man kigger. Jeg har tit set svenske øresundstog, der har fået en gang maling, godstog i transit har altid et par vogne, der er overmalet, og jeg har tilmed set nydekorerede metro-tog holde ude på depotet ved Otto Busses Vej.

Graffiti er på ingen måde et lokalt dansk problem.

Her er for eksempel et billede af en tysk godsvogn fra DB, taget i Nyborg for et øjeblik siden.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Ole har ret
Jeg fik noteret at FR 2320 var del af togsættet så det må være ER 2020.

Et andet spørgsmål.
Hvad gør DSB for at undgå graffiti på S-togene? Har man overvågningskameraer hvor de er parkerede? Er der indhegnede områder med adgangskontrol?
Jeg kender ikke denne infrastruktur specielt men det burde vel ikke være umuligt at sikre mod graffiti i hvert fald hvor togene er parkerede. Og når man tænker på hvad det koster at fjerne malingen er det vel en fornuftig investering at sikre S-togene?

Mvh Steen

Gå op Sider:[1] 2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak