Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hovedstadens Letbane i Glostrup - 10. april 2023
Ligesom Emil har jeg været inspireret af det gode vejr i påsken til at cykle omkring, herunder se på letbanearbejderne i Glostrup.

Første billede er fra Bystien set mod nord, hvor letbanen i krydset til Fabriksparken bliver ført over i østlig side.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Her kommer stationen Glostrup Nord til at ligge syd for Bystibroen.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ukendt skinnevogn fra Aarsleff Rail.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Perronerne er ved at komme på plads ved Glostrup Nord.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Cykel- og gangtrafik, var i en periode omlagt via Malervangen, men er nu tilbage ved Nordre Ringvej.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Detaljer ved sporlægningen ved Gamle Landevej.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Indkørslen til Psykiatrisk Center i Glostrup er flyttet mod syd.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Den kommende station ved Rigshospitalet, Glostrup.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Et telt er rejst, hvor svejsning af skinner kommer til at foregå. Her kommer sporende til at ligge mellem vejbanerne syd herfra.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

I krydset ved Hovedvejen må du i øjeblikket hverken svinge til højre eller venstre når du kommer i bil fra nord.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Lige syd for Hovedvejen har vejbanerne i sydlig retning fået deres fremtidige udseende, dog fortsat med nedsat hastighed.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Og så kan vi lige slutte af med ContecRail ME 1534 i Glostrup.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Det tager form håber der kommer en anden linie også, men det må fremtiden vise, med venlig hilsen Bent Jensen

Hovedstadens Letbane i Glostrup - 10. april 2023
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 11/04-23, 12:08.
Ser frem til Ringvejen gives tilbage

Det gør jeg også -og til at pendle med letbanen  ;)

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Samtidig med anlægget opgraderes vejen med bl.a. nye fortove og cykelstier.

Ring-3 ved Gladsaxe Møllevej den 30.juli 2022:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Modsatte vej set fra cyklens kamera den 31. marts 2023:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Mærkeligt - billederne er nu forsvundet. Jeg så dem i 'Forhåndsvisning'.

For øvrigt har jeg en rettelse til de billeder som man tilsyneladende ikke kan se: Billederne er alle tre set i retning mod Buddinge.

PS

Citat fra: Peter Sloots Dato 26/04-23, 20:51Mærkeligt - billederne er nu forsvundet. Jeg så dem i 'Forhåndsvisning'.

For øvrigt har jeg en rettelse til de billeder som man tilsyneladende ikke kan se: Billederne er alle tre set i retning mod Buddinge.

PS
Billederne er der, men af ukendte årsager går der 5-10 minutter efter et indlæg er indsendt, før uploadede billeder kan ses. Dette har vist været gældende siden det nye forum blev oprettet.

Hilsen Mikkel

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak