Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Greenwich
Greenwich
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 21/04-22, 22:59.
Jeg ledte i øst, jeg ledte i vest...

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Greenwich
Af Mads. 21/04-22, 23:02.
Jeg har også været i Greenwich. Det var en led tid.

Greenwich
Af Leif Jørgensen, København Ø. 21/04-22, 23:28.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Og sådan så Greenwich Station ud fra gadesiden 19. april 2011.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Greenwich
Af Leif Jørgensen, København Ø. 21/04-22, 23:36.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Og her er så et tog fra Docklands Light Railway på stationen fem minutter før.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Greenwich (+2 fotos og ?)
Af Niels Munch. 22/04-22, 11:50.
Da vi var i Greenwich en aftenstund i påsken 1996, var det mørkt, og vi missede nulmeridianen. Og da vi gennem Greenwich Foot Tunnel fra 1902 .....

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Greenwich Foot Tunnel påsken 1996 (nm).

..... var nået over til Isle of Dogs, var der togbusDocklands Light Railway (DLR) :P .

Derfor desværre ikke flere billeder fra Greenwich, men nok fra DLR, som vi kørte et par gange med - i dagslys:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DLR nr. 71 påsken 1996 (nm).

Men på hvilken DLR station er billedet mon taget?

Om det rullende materiel på DLR: https://en.wikipedia.org/wiki/Docklands_Light_Railway_rolling_stock .

Bedste weekendhilsener
Niels

Greenwich
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 24/04-22, 11:19.
Turen i til Greenwich var uplanlagt. Jeg havde dagen for mig selv, mens fruen vendte bøjler på Oxford Street. Vi bor ved Aldgate East-undergrundsstation. Jeg hoppede på mod nordøst til endestationen Upminster, og så zigzaggede jeg ellers mod sydvest, inden det pludselig slog mig, at jeg ville spise frokost i Greenwich. Jeg vidste ikke på forhånd, at det var med lightrail, og jeg kendte heller ikke placeringen af den fine gamle stationsbygning i Greenwich. Til gengæld havde jeg besluttet mig for frokost på den første pub/restaurant, jeg stødte på i Greenwich. Så det gjorde jeg - uden at støde på hverken station, median eller observatorium. Da frokosten var overstået, var det tid at vende "hjem".

Et enkelt ferrovialt foto mere fra Greenwich kan jeg dog bidrage med - her udsigten fra Greenwich station mod syd.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Greenwich
Af bl. 24/04-22, 19:19.
Ikke for at være trekantet midt i din fine reportage fra det engelske, men ikke median, men meridian.

Bjarne Larsen

Greenwich
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 24/04-22, 21:40.
Citat fra: bl Dato 24/04-22, 19:19Ikke for at være trekantet midt i din fine reportage fra det engelske, men ikke median, men meridian.

Tak for rettelsen ;)

Greenwich
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 26/05-22, 13:04.
Endnu et billede fra Greenwich.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
21. april 2022. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Greenwich
Af Niels Munch. 15/02-23, 11:25.
Seneste redigering: 15/02-23, 11:30 af Niels Munch
Docklands Light Railway-tog præsenteret

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Docklands Light Railway CAF-tog (pressefoto: TfL).

UK: Det første af 52 automatiserede lette metro-togsæt, som CAF leverer til London Docklands Light Railway, blev fremvist ved Beckton-depotet den 8. februar 2023.

De 5-leddede førerløse togsæt til 750 V DC tredjeskinne forventes at komme i drift fra 2024 til 2026.

Uddybende, illustreret kilde: https://www.railwaygazette.com/metros/docklands-light-railway-trains-unveiled/63508.article .
Engelsk, fordrer sign-in, registrering er gratis.

Om DLR rullende materiel i øvrigt, se: https://en.wikipedia.org/wiki/Docklands_Light_Railway_rolling_stock .

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak