Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- PKP's landegodkendelser
PKP's landegodkendelser
Af Simon.... 19/04-23, 14:53.
I Budapest så jeg denne vogn. Jeg blev lidt overrasket over, at den er godkendt i så mange lande. Der kan ikke være mange andre, der har så mange godkendelser.

Men det må da have kostet en mindre formue. Kan nogen kaste lidt lys over baggrunden for projektet?Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Citat fra: Simon... Dato 19/04-23, 14:53I Budapest så jeg denne vogn. Jeg blev lidt overrasket over, at den er godkendt i så mange lande. Der kan ikke være mange andre, der har så mange godkendelser.

Men det må da have kostet en mindre formue. Kan nogen kaste lidt lys over baggrunden for projektet?Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Er det ikke en ungarsk vogn?

PKP's landegodkendelser
Af Ullrich Lück. 19/04-23, 15:37.
Med hjemmested i Budapest og farverne saa er det en vogn fra MAV-Start.

Ullrich

PKP's landegodkendelser
Af Niels Munch. 19/04-23, 16:49.
Bmz123-vognene ved MÁV-START hører til de første vogne i Østeuropa bygget som UIC-Z1 vogne. De er godkendt til 200 km/t og international trafik samt moderniseret ad flere omgange.

Bmz123-vognene er registreret H-START 61 55 21-91 med numrene 000 ... 012. De er bygget i 1989 af GOŠA Smederevska Palanka i Serbien.

Mere om STARTs vogne (inkl. fotos) kan ses på sitet vagonWEB.

M.v.h.
Niels

PKP's landegodkendelser
Af bth. 19/04-23, 20:00.
Citat fra: Simon... Dato 19/04-23, 14:53I Budapest så jeg denne vogn. Jeg blev lidt overrasket over, at den er godkendt i så mange lande. Der kan ikke være mange andre, der har så mange godkendelser.

Men det må da have kostet en mindre formue. Kan nogen kaste lidt lys over baggrunden for projektet?Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Det er IKKE særligt dyrt at skrive DK på en RIC raster. RIC fungere ikke længere i Danmark, da vi har særlige krav for passage af vores tuneller.

Der er desværre ikke noget der er enkelt ved jernbanen. :-(

/Bjørn

PKP's landegodkendelser
Af Svend. 19/04-23, 20:32.
"RIC fungere ikke længere i Danmark,

... og RIV heller ikke længere. Det er tidskrævende at finde regler for kørsel med godsvogne over grænserne (tidligere RIV nu TEN) men endnu værre at finde regler for passagervogne.

PKP's landegodkendelser
Af Niels Munch. 20/04-23, 08:06.
På dette website: https://vonatosszeallitas.iwk.hu/ (ungarsk) findes bl.a. ungarske EC og IC oprangeringer 2022-23.

Jeg har i mine "stikprøver" hidtil kun fundet H-START Bmz123 vogntypen i IC-løb.

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Den Lille Blå Kat

Den Lille Blå Kat. Pris 170 kr.

Læs mere
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak