Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Ændret design på Bk
Gå ned Sider: 1 [2]
Ændret design på Bk
Af RasmusD. 26/04-23, 15:42.
Citat fra: esni Dato 26/04-23, 14:58I 'Gamle Dage' kunne man komme fra S-banen til Kystbanen i Hellerup - er det slut?

Sporkifterne er der stadig, men det der forbinder fjernbanen med S-banen er låst af, og har været det siden CBTC blev indført i Hellerup.

Ændret design på Bk
Af RasmusD. 26/04-23, 15:59.
Det er min opfattelse, at de LINT'er, der skal til Høje Taastrup, som regel kommer dertil ved egen kraft. Jeg har i hvert fald set Lokaltogs LINT'er både på Nørreport, København H og i Høje Taastrup.

Mig bekendt er der ikke indført CBTC ved værkstedsområdet. Mens S-banen ude ved Høje Taastrup stadig var under SR og de gamle signaler, foregik langt det meste rangering omkring værkstedet i hvert fald efter mundtlige sikkerhedsmeldinger.

Og kigger man i strækningsoversigten, fremgår det også at værkstedsområdet er et permanent rangerområde, eller hvad det nu hedder i OR-S. Der kører man ikke på signaler, så vidt jeg ved.

Derudover er der også procedurer for at køre fra Høje Taastrup spor 5 (fjernbanen) og til værkstedsområdet og omvendt, og de procedurer er så vidt jeg lige kan se også indrettet på at materiel uden ICI eller CBTC kan komme den vej.

Så medmindre LINT-toget ikke kan køre selv, er det næppe nødvendigt at involvere et lokomotiv for at få den til hjulafdrejning. Og kan den ikke køre selv, er hjulafdrejning nok ikke øverst på vedligeholdelsesopgaver for det pågældende togsæt  ;)

Ændret design på Bk
Af Svend. 26/04-23, 17:38.
Citat fra: Michael Deichmann Dato 26/04-23, 14:45
Citat fra: Per Holm Dato 26/04-23, 13:30
Citat fra: Svend Dato 26/04-23, 12:49... om Lokaltog har personale (S-banefører) uddannet til at køre på S-banen.

Mon ikke der blev tænkt over det og en plan blev lagt da Lokaltog besluttede at investere i ICI?
Nu er det ikke Lokaltog der har besluttet og heller ikke Lokaltog der har investeret. Det er en leverance fra Signalprogrammet.
Jeg vil tro at de har en lods med, når de kører på S-banen og med ICI må de køre op til 120 km/t (som jeg lige læser reglerne) så der kan de jo nemt følge med i togfølgen på S-banen.
Men mon ikke de slæber dem fra Hillerød ad Lillenord til Snekkersten, omløb og ned ad Kystbanen over Kh og så først ude ved Høje Tåstrup, omløb og krydser over i S-banen og kører tilbage til værkstedsområdet ved Tåstrup?
Der skal godt nok omløbes nogle gange i forhold til bare at buldre ind ad Nordbanen og direkte ud til værkstedet i Tåstrup. Jeg mener kun at have set fotos af gule Lint i fjernsporene på Kh.

Du har ikke læst alle regler:
"For køretøjer udstyret med ICI-anlæg er den højst tilladte hastighed i hovedspor 70 km/t."

Ændret design på Bk
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 26/04-23, 23:20.
Citat fra: Svend Dato 26/04-23, 17:38Du har ikke læst alle regler:
"For køretøjer udstyret med ICI-anlæg er den højst tilladte hastighed i hovedspor 70 km/t."

Så ligesom i gamle dage med non-ATC tog på ATC strækninger? Det undrede mig også lidt at det ikke var det samme, hvorfor ved jeg ikke.
Tak.

Ændret design på Bk
Af Gladedk. 27/04-23, 09:33.



[/quote]
Nu er det ikke Lokaltog der har besluttet og heller ikke Lokaltog der har investeret. Det er en leverance fra Signalprogrammet.
Jeg vil tro at de har en lods med, når de kører på S-banen og med ICI må de køre op til 120 km/t (som jeg lige læser reglerne) så der kan de jo nemt følge med i togfølgen på S-banen.
Men mon ikke de slæber dem fra Hillerød ad Lillenord til Snekkersten, omløb og ned ad Kystbanen over Kh og så først ude ved Høje Tåstrup, omløb og krydser over i S-banen og kører tilbage til værkstedsområdet ved Tåstrup?
Der skal godt nok omløbes nogle gange i forhold til bare at buldre ind ad Nordbanen og direkte ud til værkstedet i Tåstrup. Jeg mener kun at have set fotos af gule Lint i fjernsporene på Kh.
[/quote]

Vogne skal males i Hundige, så skal køres fra kbh til hundige på s-tog siden

Ændret design på Bk
Af Niels Munch. 27/04-23, 17:40.
Citat fra: Niels Munch Dato 26/04-23, 11:29Mig bekendt har Lokaltogs Mx 16 "for længst" fået CBTC; lokomotivet bruges bl.a. til at køre LINT til hjulafdrejning hos S-tog i Tåstrup.

Kære medskribenter,

Efter endnu en bekræftelse fra min hjemmelsmand må jeg fastholde ovennævnte udsagn.

I får lige et billede af krabaten i nyrevideret tilstand:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Lokalbanen MX 16 i Hillerød, 20.10.2010 (nkv/nm).

M.v.h.
Niels

Ændret design på Bk
Af DDbest. 24/05-23, 18:52.
Dørene er fabriksnye, men det er ikke grundet kontrast. Den eksisterende farve opfyldte kontrast kravene.

Ændret design på Bk
Af mss. 24/05-23, 19:14.
Det giver jo ingen mening. Hvis det ikke er pga. kontrast at de er røde, hvorfor hulen har man så fået dem leveret i rød og ikke i hvid!? Nu skal de jo ommales når vognene bliver røde (med hvide døre) ::)

Nå, men DSB synes vel at det var pænt med røde døre indtil omlakeringen...

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Citat fra: mss Dato 24/05-23, 19:14Det giver jo ingen mening. Hvis det ikke er pga. kontrast at de er røde, hvorfor hulen har man så fået dem leveret i rød og ikke i hvid!? Nu skal de jo ommales når vognene bliver røde (med hvide døre) ::)

Nå, men DSB synes vel at det var pænt med røde døre indtil omlakeringen...
Dørene skal folieres, når vognene også skal males/folieres


Ændret design på Bk
Af DDbest. 25/05-23, 16:22.
Citat fra: mss Dato 24/05-23, 19:14Det giver jo ingen mening. Hvis det ikke er pga. kontrast at de er røde, hvorfor hulen har man så fået dem leveret i rød og ikke i hvid!? Nu skal de jo ommales når vognene bliver røde (med hvide døre) ::)

Nå, men DSB synes vel at det var pænt med røde døre indtil omlakeringen...
Hej, det jeg mente var at man kunne have valgt at få dem leveret i den eksisterende farve (med røde kontrast-striber), som opfyldte kontrast kravene. Men den rene vide ville selvfølgelig ikke opfylde kontrast kravende.

Ændret design på Bk
Af mss. 26/05-23, 09:25.
Men hvid med kontrast-klostermærker ville jo have været fint nok.
Men pyt, så har vi en interessant designvariant a la SNCF regionaltog i 80-90'erne i mellemtiden  ;)

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Gå op Sider: 1 [2]
Indsend billeder

Jernbanebøger

På Sporet af 2018

På Sporet af 2018. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak