Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Gammel privatbanevogn
Gammel privatbanevogn
Af Hjortlund. 22/04-22, 21:24.
Davs i forummet
Jeg har været lidt i tvivl om jeg skulle poste dette indlæg her eller i det jernbanehistoriske Forum, men nu prøver jeg alligevel her. ;D

I dag var jeg ude på en gåtur i lokalområdet og da jeg gik en anden rute end jeg plejer, faldt jeg over det der højst sandsynligt er en gammel privatbane vogn, efterladt lidt inde i en skov. Sådan en jernbanenørd som mig bliver jo straks nysgerrig på sådant et fund, så derfor kunne det være fedt hvis vi i fællesskab kunne identificere vognen. Vognen blev fundet i Lundby krat mellem Gistrup og nøvling, som er forstander til Aalborg :)

Herunder billeder af den vedhæftet

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kunne umiddelbart godt ligne nogen har boet i vognen på et tidspunkt.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.åDu kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Gammel privatbanevogn
Af Baumann, Hjordkær. 23/04-22, 16:41.
Det kunne ligne en de Aalborg vogne ...
FFJ C vogn ?

Gammel privatbanevogn
Af Niels Munch. 23/04-22, 16:45.
Citat fra: Baumann Dato 23/04-22, 16:41Det kunne ligne en de Aalborg vogne ...
FFJ C vogn ?

Så skal du kigge efter én, der ikke havde en vandret træliste under tagkanten.

M.v.h.
Niels

Gammel privatbanevogn
Af D 826. 23/04-22, 17:40.
Hej

Hvis det er en Aalborg vogn, så er det enten FFJ C 4 eller AHB C 43. De var de eneste med store vinduer.

Hilsner Keld

Gammel privatbanevogn
Af Niels Munch. 23/04-22, 18:32.
Som Keld skrev, så var FFJ C 4 og AHB C 43 de eneste Aalborg-vogne med store vinduer:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Fra APB DRM.

Begge var bygget 1936, og begge havde lakeret teaktræsbeklædning:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
AHB C 43 i Aalborg 1967 (foto: Preben Nørgaard).

Du må ud at se på skruehullerne efter bronzebogstaverne, hvis ikke andre har mere specifik viden.

M.v.h.
Niels

Gammel privatbanevogn
Af Hjortlund. 23/04-22, 22:22.
Citat fra: Niels Munch Dato 23/04-22, 18:32Som Keld skrev, så var FFJ C 4 og AHB C 43 de eneste Aalborg-vogne med store vinduer:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Fra APB DRM.

Begge var bygget 1936, og begge havde lakeret teaktræsbeklædning:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
AHB C 43 i Aalborg 1967 (foto: Preben Nørgaard).

Du må ud at se på skruehullerne efter bronzebogstaverne, hvis ikke andre har mere specifik viden.

M.v.h.
Niels

Mange tak! Jeg vidste der var hjælp at hente her:)

Jeg må ud og kigge efter rester af bogstaver her en af dagene.

Umiddelbart kunne det godt passe med FFJ vognen, da den er opgivet til at veje 13,8t her på hjemmesiden, og jeg fandt rester af noget der godt kunne have stået 13800 kg en gang:) Der står også på vognen at den havde sidste revision d. 4/5 1964, men da de begge blev udrangeret i 1969 må det jo også passe nogenlunde.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak