Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Materielbehov?
Gå ned Sider: 1 [2]
Materielbehov?
Af RasmusD. 13/05-23, 12:16.
Citat fra: Sporhund Dato 13/05-23, 00:47Tænk om man også bad bilisterne på Køge Bugt motorvejen eller Motorring 3 skære ned i antal ture de kører frem og tilbage fordi der er for meget pres på?

Tænk hvis man udvidede stationer og strækninger, når der ikke var plads til flere afgange  ;D

Materielbehov?
Af SGN. 13/05-23, 15:00.
Citat fra: Per Holm Dato 13/05-23, 09:36
Citat fra: SGN Dato 13/05-23, 08:50Finns det inte ett avtal med Skånetrafiken om antalet förbindelser, som skrevs när Skånetrafiken tog över tekniken över bron. Och det borde väl gälla fortfarande


De fleste aftaler tager vel i et eller andet omfang højde for virkelighedens verden. Også når virkeligheden består i at der ikke i praksis kan hældes så mange tog gennem røret som oprindelig antaget ...
å i Danmark skriver man avtal först, och undersöker sedan om det fungerar! Det verkar inte vara mycket som fungerar i dansk järnvägstrafik!

Materielbehov?
Af tscheel. 13/05-23, 16:12.
Godt nok trist for Kystbanen at man forlænger rejsetiden fra feks HG med næsten 10 min. Hvor langt skal vi tilbage historisk for at finde længere rejsetid?

Materielbehov?
Af Time will tell. 13/05-23, 16:47.
Citat fra: 1993matias Dato 13/05-23, 10:03Det kan da godt være, man vil køre færre - men længere - tog i myldretiden. Fire tog i timen i ægte kvartersdrift ville være et godt trafikudbud uanset.
Det har hele tiden været planen er overgå til kvartersdrift over Øresund fra K24. Dertil kommer myldretidstog hver halve time oveni.

Reelt er trafikudbuddet over Øresund ikke særligt godt når man kigger på passagerantallet, så det vil nok ikke være klogt at skære i det.

Materielbehov?
Af peter christensen. 13/05-23, 17:38.
Citat fra: tscheel Dato 13/05-23, 16:12Godt nok trist for Kystbanen at man forlænger rejsetiden fra feks HG med næsten 10 min. Hvor langt skal vi tilbage historisk for at finde længere rejsetid?
Tja, køreplanen for K38 (altså sommeren 1938) havde et par muligheder.
Enten et eksprestog mod Sverige/Norge. Med stop på Kn og Kk, så kunne Kh-Hg klares på 49 min.
Eller et af de vanlige Kystbanetog. Tiden Kh-Hg variere lidt, men ca. 60-65 min syntes normalt. Disse tog udgik fra Kh, stoppede på Kn, Kk og så gik det til Ru uden stop. Herefter stop ved alle stationer indtil Hg.
Det pudsige er blot at i 1938 kunne DSB godt kører motortog mellem Ro-Ru (med stop på alle stationer mellem Kk og Ru (undtaget deciderede S-bane stationer)) og lave en rimelig forbindelse i Ru mod Hg.
Ikke at DSB er på 1938 niveau, men det kommer nok om nogle år når der igen-igen skal bruges mere tid pga. forsinkelser.




Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak